Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14
    Senior Member

Standaard Footswitch voor een Marshall MG50DFX

Ten eerste begin ik met te zeggen dat ik dit niet zelf wil maken om geld uit te sparen. Voor die 30€ moet ik het niet laten.
    Waarom dan wel: om daarom (maw: ik vind dat gewoon stoer, het stoort me dat ik er absoluut niets van ken en ik prul graag)

Ik wil dus een footswitch maken voor een Marshall MG50DFX, maar ik zou bij Clapton niet weten waar te beginnen. Behalve dan door de vraag hier bij jullie, de geniale technische knappe koppen van het forum, te stellen. (ik zou niet durven slijmen)

Wie wil mij helpen?

Standaard

Jaaa, zelf in mekaar flansen! Ik denk dat je 2 aan/uit schakelaars nodig hebt. Ik vermoed dat je versterker met een stereojack werkt. Koop een stuk drieaderigsnoer, of tweeaderig met afscherming, soldeer aan de ene kant de plug en aan de andere kant de twee switches. Het goedkoopste snoer dat je kunt vinden, want er loopt nauwelijks stroom door (voor een relais).

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tommus42 Bekijk bericht
    Jaaa, zelf in mekaar flansen! Ik denk dat je 2 aan/uit schakelaars nodig hebt. Ik vermoed dat je versterker met een stereojack werkt. Koop een stuk drieaderigsnoer, of tweeaderig met afscherming, soldeer aan de ene kant de plug en aan de andere kant de twee switches. Het goedkoopste snoer dat je kunt vinden, want er loopt nauwelijks stroom door (voor een relais).
    Ok, lijkt me haalbaar...
    Maar aangezien ik een echte noob ben:

Drieaderigsnoer of tweeaderig met afscherming: kan ik daar een cheapo gitaarkabel voor gebruiken (zo heb ik er nl nog wel een paar liggen) waar ik dan 1 jack vanaf knip? Of toch beter jack en kabel apart kopen? (EDIT2: Hier stond helemaal geen domme achterlijke vraag die ik op 2 seconden via google beantwoord vond ) Je ziet, ik ken er echt niets van he... :mijnschaamteisgrootsmiley:

2 aan/uitschakelaarkes: zoiets?

En hoe moet ik dat dan solderen? ik zie meer dan 1 pinnetje aan de onderkant van de schakelaars, dus...

EDIT: is het zoiets, maar dan met de schakelaartjes ipv die stekkers?

Sorry als het domme vragen zijn, maar iedereen moet ergens beginnen he...
    Laatst gewijzigd door smullie; 14 april 2010 om 17:32

Senior Member

Standaard

En als je dan iets gerichter kan zoeken (door al wat extra info te krijgen) dan vind je dus iets als dit:

Is het dat zowat?
    Dan had ik dat toch echt wel serieus overschat...

Senior Member

Standaard

En als je mazzel hebt is de spanning hoog genoeg om er ook nog een LED mee aan te doen.
    Die zet je dan gewoon serieel tussen de jack-input en de schakelaars.
    Zoiets dus (bij deze zit de kabel vast aan de behuizing, dus geen jack-input):
    "In God we trust, all others pay cash."

Senior Member

Standaard

In eerste instantie: DANK U, ALLEN!!!
    Nog een praktisch vraagje en ik kan er volgens mij aan beginnen: waar kan ik die schakelaartjes en ledjes vinden? Welk type winkel? Concrete winkel in de buurt van Mechelen zou nog beter zijn, maar ik kan me inbeelden dat jullie dat misschien niet zo snel weten. Dan kan ik er morgen (dagje verlof) naar gaan zoeken. Of kan ik dat enkel online vinden?
    Laatst gewijzigd door smullie; 15 april 2010 om 09:15

Senior Member

Standaard

www.newtone-online.nl
    In mechelen weet ik niet:P

Senior Member

Standaard

Ok, ik wil dus bestellen, maar toch even controleren dat ik onbewust geen domme dingen bestel:

- 1x aluminium behuizing
    - 2x deze voetschakelaar
    - 5x led behuizing (mijn handigheid kennende toch maar x5... kost toch niets)
    - 5x rode ledjes of zou ik toch beter low current ledjes pakken?

En dan als laatste zou ik een cheapo gitaarkabel gebruiken die ik dan doorknip, maar zijn dat eigenlijk allemaal stereo jacks?
    of ga ik toch best een jack als deze erbij bestellen?

Standaard

die stereojack soldeer je aan het ene eind van het snoer. Je hebt dan 3-aderig snoer nodig, 1 ader massa (gedeeld), en 2 aders voor de 2 schakelaars.
    Wat ga je er trouwens mee schakelen?

Senior Member

Standaard

de footswitch voor deze amp heeft normaal een schakelaar voor het kanaal en de fx.
    Maar ik heb hier nog een kabel liggen die ik niet gebruik (die heb ik bij de gitaar gekregen, is zo'n dun dingetje) en ik vroeg me af of dat een stereo of mono jack was. Hoe zie je het verschil?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten