Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 14 van 19 EersteEerste ... 41213141516 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 131 t/m 140 van 188

Standaard

Ok, hoelang heb je dan geschuurd? Met die ofijfessen body laatst ben ik vele uren per kant aan het schuren en schrapen geweest; en daar had ik het dan steeds zo dun gedaan als ik kon.

Schuurmachines hebben doorgaans een wat zachte voet waardoor je een dal rond een harde berg kunt schuren als je wat hard drukt.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    Ok, hoelang heb je dan geschuurd? Met die ofijfessen body laatst ben ik vele uren per kant aan het schuren en schrapen geweest; en daar had ik het dan steeds zo dun gedaan als ik kon.

Schuurmachines hebben doorgaans een wat zachte voet waardoor je een dal rond een harde berg kunt schuren als je wat hard drukt.
    niet zo lang geschuurd, ik had het vrij snel door dat het er te dik oplag. ik ga morgen proberen alles terug vlak te krijgen en dan terug dunner proberen.

bedankt voro de hulp aaron

grtz

Senior Member

Standaard

Het probleem is denk ik dat de naad niet helemaal sluit en er dus een lijmfilmpje is wat zachter is dan het hout. misschien is de enige oplossing met een fretzaagje ofzo de lijmnaad een mm inzagen en vervolgens de naad vullen met staalplamuur of epoxy oid. Dat is het nadeel van pvac lijm het blijft vrij lang enigszins zacht.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oigun Bekijk bericht
    Het probleem is denk ik dat de naad niet helemaal sluit en er dus een lijmfilmpje is wat zachter is dan het hout. misschien is de enige oplossing met een fretzaagje ofzo de lijmnaad een mm inzagen en vervolgens de naad vullen met staalplamuur of epoxy oid. Dat is het nadeel van pvac lijm het blijft vrij lang enigszins zacht.
    euh die 2k lijm is gewoon epoxy hoor
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rozh Bekijk bericht
    euh die 2k lijm is gewoon epoxy hoor
    Dus?

Senior Member

Standaard

@ oigun, dat was inderdaad mijn volgende redenatie, de lijmnaad voor een stuk openprutsen (zagen had ik nog niet aan gedacht) en dan terug vullen. ik zal straks laten weten hoe dat werkt

grtz

Senior Member

Standaard

oei oei, nu zit ik in de put.

Ik had de body zowat halvelings afgeschuurd (helemaal leek me niet nodig) en dan de naden een beetje opengezaagd. gevult met een houtpasta die mij vroeger toch al wel eens diensten heeft bewezen waar ik wel tevreden van was. houtpasta uurtje laten drogen en dan terug afschuren totop hoogte. Tot daartoe was alles in orde, de naden leken mij zelfs volledig dicht, dus ik dacht, ik zal er nog eens een laag over spuiten . Buiten was het warmer dan binnen dus ik zet mijn ineengeflanste spuitcabine buiten, hang de body erin en begin te spuiten. alles leek wel goed, dus ik laat het maar drogen.

maar dan!! ik ga een half uurtje later nog eens kijken.... windvlaag, cabine op de grond, body op de grond. een echt deukenfestival op de gitaar. g*dverd*mme (en nog een aantal woorden die niet voor publicatie vatbaar zijn)
    dus nu... deuken vullen en helemaal terug opnieuw zeker

qua iets beu zijn kan dit wel tellen

grtz

Senior Member

Standaard

There there...

Senior Member

Standaard

Oei ! da's kut ... (understatement)

Ik begrijp min of meer hoe je je voelt, zij het dat ikzelf voor de dings and dongs gezorgd heb, niet de natuur. Ik zou zeggen, laat het effe rusten, bekijk het allemaal vanop een afstandje, je gaat er heus wel iets op vinden ...
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

GuitarPlansCollection

Standaard

damn man dat is f*cked up.
    Net wat kakihara zegt ff ervan wegstappen en later op een ander dag weer met een leeg hoofd ertegenaan gaan.
    Epiphone Les Paul Standard plus '07
    Ibanez GAX 70 '03
    Ibanez MC924 '85 Bas
    Marshall JCM 900

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten