Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 13 van 19 EersteEerste ... 31112131415 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 121 t/m 130 van 188
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Martijn-w Bekijk bericht
    Mij doet ie erg Guttlin-achtig aan. Met name de headstock. Ik heb mijn Gutt hier naast me liggen en ja, die rondingen zijn iets sterker, maar de 2 lijken toch zeker op elkaar.
    IETS sterker?
    Nouja, het is ook met een beetje hetzelfde idee ontworpen volgens mij. Retro met mojo. Ik vind het een toffe plank alleen de kleur is echt te somber voor dit zomerse modelletje!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Martijn-w Bekijk bericht
    Mij doet ie erg Guttlin-achtig aan. Met name de headstock. Ik heb mijn Gutt hier naast me liggen en ja, die rondingen zijn iets sterker, maar de 2 lijken toch zeker op elkaar.
    da's nu al wel meer gezegd

hier voor de mensen die een vergelijking willen:

buiten dat ze alletwee 3x3 zijn uitgevoerd (en dat slagje naar rechts aan de bovenkant) vind ik niet dat ze echt hard opeen lijken. Mijne lijkt imo nog meer op een les paul (waarvan ik ook vertrokken ben ) dan op een gutt.

het is een feit dat de guttlins van barno een bron van inspiratie zijn qua uitstraling (mr hey, ben 21jaar, everybody's needs a hero ) maar het is niet de bedoeling geweest om guttlins te kopiëren, en ik vind dat ik daar met dit model wel in geslaagd ben. Dus ik beschouw het vanaf nu enkel nog als een compliment als ze 'm met een guttlin vergelijken. (En ik denk dat als barno het zelf plagiaat zou vinden dat ie dat wel zou zeggen)

grtz

Senior Member

Standaard

wat er op lijkt is het bovenste stukje maar dat ben ik min of meer een gelijkende vorm ook wel eens vaker tegen gekomen. Het is bijzonder moeilijk om iets totaal origineels te maken wat er toch lekker uitziet. Ik denk dat je dat goed gelukt is.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
    Official Member of the Gun Guitars Owners Association

Standaard

inderdaad, je kan nooit iets totaal nieuws maken waar niemand iets van een ander in herkend stijlen komen overal vandaan en je word door je omgeving geïnspireerd bewust of onbewust.

Dus ontwerp lekker door en laat die mensen maar lullen die plagiaat roepen of weet ik veel wat, laat hun maar s een headstock ontwerpen die op geen enkel bestaande headstock lijkt
    Epiphone Les Paul Standard plus '07
    Ibanez GAX 70 '03
    Ibanez MC924 '85 Bas
    Marshall JCM 900

Senior Member

Standaard

ik vind de gitaar cool hoor. en hier horen dat mijn ontwerp al zo een beetje wordt beschouwd als een "standard" is ook wel egostrelend hoor

Senior Member

Standaard

thx barno,

ik heb zojuist de body wat afgeschuurd (bij de laatste keer veel te ongeduldig geweest en een paar druipers erbovenop) en er 2componentenlijm op de naden gesmeerd, als ik het met dunne laagjes doe zal het nooit lukken, ik heb ergens een beetje dikker gesmeerd en ik ga over een uurtje is zien of dat te schuren valt en of het dan dicht is

grtz

EDIT: brr, da heeft dus duidelijk niet gewerkt, helemaal uitgehard en onschuurbaar. alle lak is er af en de lijm krijg ik niet weggeschuurd, dus kan ik helemaal van 0 beginnen, en dan is het lijmnadenprobleem zelfs nog niet opgelost. iemand nog tips?

grtz
    Laatst gewijzigd door st.robot; 12 april 2010 om 20:38

Standaard

Aiaiai. Dun aanbrengen! En liefst ook zo plaatselijk mogelijk, dat laatste had ik er niet expliciet bij gezegd. Maar dit soort goedjes is een redelijk ramp als je er grote, dikke lagen van moet schuren.

Het kan best dat zo'n kier 2 of 3 keer nodig heeft om helemaal gevuld te raken. Als je het bankpasje (of wat je ook gebruikt) evenwijdig aan de kier houdt, kun je een gebied doen dat niet meer dan een paar millimeter breed is; en dan is het goed bij te schrapen of te schuren.

Ik heb onlangs een hele body van olijfessen (fineer) 'geporievuld' met dit spul en dat is prima gegaan; in twee, op sommige plekken drie keer. Maar steeds dun hè. En ook wel met geduld bij het schuren.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Senior Member

Standaard

mm, okéj, dan zullen we het nog maar eens proberen morgen. ik dacht dat ik het vrij dun had aangebracht (behalve op 1 plekje om te testen of dat beter vulde)

wel een tip van barno die werkte: schuur-spons-blokje om de fretranden af te 'ronden', werkt geweldig

grtz

Standaard

De truc met het schuursponsje ken ik; al een paar jaar terug eens iemand op youtube zien doen, en het werkt inderdaad.

Waarmee heb je geschuurd? Puristen zullen je aanraden vlakke stukken uitsluitend met een schuurblok te schuren, anders krijg je altijd een onregelmatig oppervlak. Met een schuurblok heb je bovendien het voordeel dat je daar schuurt waar het nodig is, daar waar het nog uitsteekt, hoe weinig ook.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    De truc met het schuursponsje ken ik; al een paar jaar terug eens iemand op youtube zien doen, en het werkt inderdaad.

Waarmee heb je geschuurd? Puristen zullen je aanraden vlakke stukken uitsluitend met een schuurblok te schuren, anders krijg je altijd een onregelmatig oppervlak. Met een schuurblok heb je bovendien het voordeel dat je daar schuurt waar het nodig is, daar waar het nog uitsteekt, hoe weinig ook.
    met een schuurblok ja, maar nadat dat niet werkte met een klein schuurmachientje (maar dat ding heeft zo weinig effect dat ik daarmee ben gestopt)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten