maar eerlijk, wat vinden jullie daar nou van? 95 euro voor een paar telefunken preamp buisjes, is dat zijn geld waard? ik vind van niet. er word volgens mij veel te veel waarde gehecht aan die zogenaamde vintage hype. alsof vroeger alles veel beter klonk, oke toegegeven, er zijn uitzonderingen, maar het is net of iedereen een spook uit het verleden najaagt, en ik heb het idee dat handelaren daar dankbaar gebruik van maken.

ik kan me ook nog goed de krakende versterkers herinneren die elke dienst weigerden als je ze nodig had. en fenders voxen en marshalls werden voor lullige bedragen verkocht, en je was blij dat je er van af was. en als ik dan nu zie waar die dingen voor verkocht worden, daar kon je in die tijd wel twee nieuwe voor kopen.

maar ja toen had ik de ballen verstand van versterkers, en als ik toen de kennis , en de financiele middelen had gehad die ik nu heb, dan had ik mijn krakende versterkers niet verkocht, maar naar een goeie reperateur gebracht, en had ik nu een pracht van een vintage verzameling gehad.