Hoi!
Ik zie dat hier heel wat mensen zitten die nogal wat ervaring hebben met het bouwen van een rack. Ik ga ook een rack bouwen maar dan een beetje anders en daar heb ik jullie hulp een beetje bij nodig :
Ik heb een koch Multitone (100 Watt). Ik ben hier dik tevreden mee dus ik ga geen aparte pre/power amp kopen. Wat ik wil doen is het volgende : een tc electronic m-one XL en D-two aansluiten op mijn effectenloop en een koch Loadbox tussen mijn power amp en speakers hangen. En dan nog een midi-floorboard met axess channel switcher. Er zijn echter wat dingen die ik eerst opgehelder wil hebben.
- Welke effectloop moet ik gebruiken : serieel of parallel. Als ik de seriele optie gebruik krijg ik dan geen grote delay in mijn sound, aangezien die effectenapparaten allemaal ad/da en processing time vergen. Als ik ze echter parallel schakel en ik zou eerst de d-two en dan de m-one XL doen dan worden alleen mijn delays bewerkt door de m-one en niet mijn originele signaal. Het liefst gebruik ik wel de parallel loop want dan kan ik de reverb uitschakelen en als mix-knop gebruiken. Wat zou de beste oplossing zijn ?
- Hoe zit het met impedanties van de fx-loops. Moeten de impendanties van de fx-apparaten overeenkomen met de fx-loop ? dit is nl niet het geval. Gaat mij dit veel signaal verlies opleveren ?
Hopelijk kunnen jullie wat duidelijkheid verschaffen. Het voornaamste is dat mijn KOCH geluid niet wordt aangetast. De effecten zijn als het goed is transparant maar ik moet alles wel zo aansluiten dat er geen grote verschillen in signaal optreden.
Ik hoor het graag.
Met vriendelijke groet,
SNP
Favorieten/bladwijzers