Een amp kan je sound hebben maar toch nog niet geweldig zijn. Een Marshall DSL heeft sounds die ik geweldig vind, maar die door de kwaliteit niet goed uit de verf komen bijvoorbeeld.
Ik had uiteindelijk een Brunetti xl r-evo, een London city DEA en een Marshall dsl naast elkaar, maar de Marshall ging nooit aan, ook niet voor de meer high gain geluiden waarvoor ik de London City minder vind.
Ik ben nog opzoek naar een amp met een hotrodded Marshall sound, maar daarvoor ga ik niet bij Marshall uitkomen...eerder bij een Brunetti Mercury of een MB stiletto deuce denk ik. Maar als dit jouwn sound is dan is dat mooi
Ik snap dat mensen de Marshall cabs goed kunnen vinden klinken, ze zijn losser en dat kan je smaak zijn, op hoog volume wordt het daardoor alleen snel rommelig maar het ligt er dan ook aan wat je doet.
Wat zou ik je setup graag achter me hebben staan MS
Laatst gewijzigd door sjaak1990; 29 maart 2010 om 16:22
Euh, de Soldano past meer onder de Soldano top. Als ik een fris clean rocksoundje wil krijgen bij mijn ene band, is dat erg moeilijk met zo'n Orange cab. Klinkt veel te donker en pompt als gek.
Andersom, bij een andere band speel ik met beide buitenste stacks tegelijk net omdat 't moet pompen en beuken.
MS
ik zou hem in de engl prikken. omdat ik gewoon erg fan ben van mijn engl blackmore. Ik vind marshall een paar gave versterkers hebben (jcm800, jcm2000 DSL, Vintage modern), maar die moeten allemaal al redelijk open wil je lekkere sound hebben en dat vind ik groot voordeel van engl dat die op laag volume ook al lekker klinkt. En uiteraard nog verder word als hij open gaat maar het is niet noodzakelijk.
Verder zou ik hem uiteraard ook nog ff in de 900 en de mesa prikken om weer eens wat anders te spelen. Ik ben niet zo geconcentreerd op merknaam moet ik zeggen. Gewoon spelen wat je lekker vind klinken idd en elke versterker heeft zijn sterke punten.
Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
Te koop: niets
Hoog![]()
Misschien wat verkopen en er een half stack voor kopen?
Favorieten/bladwijzers