Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 23

Discussie: HNGD: Ibanez SA

Senior Member

Standaard HNGD: Ibanez SA

Ik heb een hele leuke ruil gedaan. Ik bood mijn Ibanez RGR320EX te koop aan en kreeg deze gitaar als respons. Met gesloten beurs geruild.
    Net thuis, oude snaren eraf gehaald, hals ingesmeerd met lemon oil en er nieuwe snaren (Ernie Ball Regular Slinky) op gezet. Nog niet versterkt gespeeld dus daar kom ik nog op terug.
    De hals is erg dun (bijna Wizard II) en speelt erg snel. De looks vind ik ook echt fantastisch, ik ben erg fan van set neck en dit is nog 1000x beter dan bij de PRS SE Custom.

Senior Member

Standaard

Vet ding!! Ik dacht dat deze ook bolt on was. Maar dit ziet er echt goed uit!! Ik verlang ook weer naar een ibanez.
    Proud Sovtek owner.

Senior Member

Standaard

Eerste indruk: hij klinkt lang niet zo tof als m'n PRS. Een stuk ieler. Nieuwe pickups overwegen? :P. Uiteraard zijn de snaren nog nieuw, da's nooit helemaal to my liking.
    Ook ben ik een middelste pickup niet gewend. Die zit nu echt in de weg...

Senior Member

Standaard

Mooi ding.
    Pickups in de Ibanez SA serie zijn inderdaad vrij slecht en als je die vervangt komt het het geluid echt wel ten goede

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Madcow Bekijk bericht
    Vet ding!! Ik dacht dat deze ook bolt on was. Maar dit ziet er echt goed uit!! Ik verlang ook weer naar een ibanez.
    De bolt-on versie van deze gitaar is de SA260FM, dit is de SAS36FM (maar van voren is het verschil inderdaad minimaal ). Ziet er in ieder geval chic uit!

Senior Member

Standaard

Mooie gitaar zeg.... De looks willen ook wat

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Exi Bekijk bericht
    Mooi ding.
    Pickups in de Ibanez SA serie zijn inderdaad vrij slecht en als je die vervangt komt het het geluid echt wel ten goede
    Even offtopic. Ik heb zelf al jaren een SA260FM. Qua hout naar mijn smaak inderdaad prima in orde en wat betreft toon volgens mij ook wel in orde. Waar komt jouw conclusie mbt de pickups vandaan als ik vragen mag.... puur nieuwsgierigheid hoor.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door covermark Bekijk bericht
    Even offtopic. Ik heb zelf al jaren een SA260FM. Qua hout naar mijn smaak inderdaad prima in orde en wat betreft toon volgens mij ook wel in orde. Waar komt jouw conclusie mbt de pickups vandaan als ik vragen mag.... puur nieuwsgierigheid hoor.
    Bij mij uit vergelijking met mijn andere gitaren: PRS SE Custom (sowieso de top qua klank voor mij) en Musicman Sub1. Die klinken vol, de Iba vind ik te karig klinken.

Member

Standaard

jij hebt hem dus voor mijn neus weggekaapt ( toevallig van marktplaats?? )
    Keep on Rocking!!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door covermark Bekijk bericht
    Ik heb een Ibi SA120, waarvan ik het brug-element vervangen heb door een Dimarzio Air Zone en dat was een serieuze verbetering in geluid. (voller, meer sustain, oragnischer, etc...)
    (budget) Ibanez'en hebben sowieso brakke pick-ups.
    Als jij tevreden bent over jouw geluid is het des te beter voor je. Het scheelt weer het geld en de moeite om pickups aan te schaffen en te installeren.

Verder is de gitaar inderdaad prima in orde, goed hout (mahony) lekker gewicht, lekkere hals etc. Daarom wilde ik de gitaar dan ook upgraden om hem over de gehele linie goed te maken.
    (Het was mijn eerste gitaar en hij gaat toch niet weg)
    Laatst gewijzigd door Exi; 3 april 2010 om 19:33

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Exi Bekijk bericht
    Ik heb een Ibi SA120, waarvan ik het brug-element vervangen heb door een Dimarzio Air Zone en dat was een serieuze verbetering in geluid. (voller, meer sustain, oragnischer, etc...)
    (budget) Ibanez'en hebben sowieso brakke pick-ups.
    Heb jij ook wat cleane of "clean met randje" soundclips van die dimarzio toevalllig? Ben ik wel benieuwd naar.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten