Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 15 EersteEerste ... 7891011 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 81 t/m 90 van 145
    Senior Member

Standaard

update lakgedoe, mss saai maar vermits ik enige trots voel met de steeds beter wordende lakjobs, toch maar wat pics.

De bas heeft zijn eerste dekkende laagjes, het is General Motors white, for what it's worth, ik had ook toyota wit kunnen nemen maar klinkt dat zo cool?

De twang King - veel lakproblemen gehad - komt toch nog goed. moet nu dag of twee drogen en dan beginnen met nat schuren. Dit is zowat de eerste keer dat ik een hard ash body echt wel goed vlak heb gekregen, het is belachelijk hout, niet alleen vanwege de te vullen porieën, ook is er vaak een zeer hardnekkig reliëf door de nerven. kwestie van heel veel schuren, schrapen enz...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ......De twang King - veel lakproblemen gehad - komt toch nog goed. moet nu dag of twee drogen en dan beginnen met nat schuren. Dit is zowat de eerste keer dat ik een hard ash body echt wel goed vlak heb gekregen, het is belachelijk hout, niet alleen vanwege de te vullen porieën, ook is er vaak een zeer hardnekkig reliëf door de nerven. kwestie van heel veel schuren, schrapen enz...
    ...en het resultaat mag er wezen, dat ziet er superstrak uit! Knap stukje werk voor Ash inderdaad!

Senior Member

Standaard

ok het is eigenlijk het topic voor de bass, maar voor ik die kan afmaken, heb ik eerst deze Twang King afgemaakt. Is nu volledig klaar, ik ga alleen nog een nieuwe topkam vijlen.

De snaren moeten er waarschijnlijk nog eens af, daarom laat ik ze lang, want gekrulde snaren door een ferrules proppen is rot

met zijn tweelingbroer. de donkere is olijf essen, de gele hard ash. beide duesy p90 in de neck. donkere een 60's Steffsen in de brug, de gele een 50's Steffsen. beiden rosewood toets, al lijkt er eentje bijna ebben.
    de donkere: hals gestaind en gelakt. de gele: danish oil. De hals van de donkere is boomstamformaat, waarschijnlijk ga ik die hershapen zoals die van de gele: een goedgevulde C-cup.

en ja, ze blijven gewoon staan, al zet ik ze op het podium toch tegen een amp

en is de bass aan de beurt

Standaard

Gaaf

De donkere is ook erg mooi. Waarvoor dient die derde knop?

Volgens mij zit de dikke E nog niet goed in het zadel op de nieuwe
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Senior Member

Standaard

die derde knop is T, ander twee V. omdat ik met scoil en p90 werkte, leek het me handig apart volumes te kunnen regelen wegens verschil in output van de pups

nee, zadel okee maar topkam niet, ik het er voorlopig een ouwe opgezet met verkeerde stringspacing waardoor de bas E te ver naar binnen loopt.

Senior Member

Standaard

potverdikkie wat zijn ze toch mooi. En dat zelf blijven staan is inderdaad heel handig.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
    Official Member of the Gun Guitars Owners Association

Senior Member

Standaard

Laatste finetuning gedaan en Af is de Twang King

verder met de Duchess of Guttlin. kleurlagen zijn gespoten, nu nog blanke lak. Juiste pickupcover is ook binnen. Headstock matched gespoten... mockup once more

vanmiddag tuin,zon, cocktailtje en jazz: halsje fretten

Senior Member

Standaard

Die wordt toch ook wel weer heel fraai hoor! Het is dat ik geen bas speel...
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

Senior Member

Standaard

Netjes hoor. Monteer je de cover "op" de slagplaat, of haal je uit de slagplaat nog een stukje, zodat de cover op de body gemonteerd word?

Senior Member

Standaard

thx

uitsparing slagplaat rond de voet van de slagplaat. wilde eerst de slagplaat verzinken (ze is is toch niet echt functioneel op een bas, dus meer een gimmick) maar dat is er niet van gekomen.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten