Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 32 van 107 EersteEerste ... 2230313233344282 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 311 t/m 320 van 1063
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Het schijnt dat Soldano SLO lekkerder klinkt met celestion dan met de eigen soldano kasten met eminence. Maarjah dat is natuurlijk erg smaakgebonden.
    Ik heb de kast hier staan, opende ze en er bleken vier Marshall Vintage (30) speakers in te zitten. Het klinkt wel beestig goed.
    Ik weet nog altijd niet hoe het met Eminences klinkt, maar ik ga deze Celestions eruit gooien en Eminences bestellen. Heb al V30 cabs genoeg.

MS

Senior Member

Standaard

dan is hij niet orgineel waarschijnlijk. Vermoed dat soldano geen marshall speakers in zijn kast doet. Dan zou hij ze in ieder geval laten herlabelen denk ik :P
    Maar ik ben zeer benieuwd naar je bevindingen van het verschil tussen celestion en eminence. Ben al een tijdje heel erg benieuwd naar dat verschil. Sommige zweren bij celestion andere weer bij eminence. Is toch wel een strijd met elkaar die merken.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Senior Member

Standaard

Ik heb enkel maar Celestions gehad. Ik ga eerst wel die andere speakers verpatsen alvorens ik Eminences koop

MS

Standaard

een Hughes&Kettner 4x12 cab met Rockdriver speakers voor 150 euro. Is dat niet goed? of zijn V30's echt zo duidelijk beter?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door laccio Bekijk bericht
    een Hughes&Kettner 4x12 cab met Rockdriver speakers voor 150 euro. Is dat niet goed? of zijn V30's echt zo duidelijk beter?
    Dan koop je toch gewoon de V30's van MS? Heb je voor 300 euro een cabinet. Ik heb geen idee of H&K goeie cabinets maakt.

Standaard

Goedkope 2x12 is veel beter dan een goedkope 4x12. Weet niet of goedkoop het goede woord is want voor dat geld is er eigenlijk alleen maar rotzooi te vinden helaas. Even doorsparen is slimmer, krijg je zeker geen spijt van.
    Er zijn meer goede speakermerken en andere goede celestions, ligt er maar aan wat je wilt.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    dan is hij niet orgineel waarschijnlijk. Vermoed dat soldano geen marshall speakers in zijn kast doet. Dan zou hij ze in ieder geval laten herlabelen denk ik :P
    Maar ik ben zeer benieuwd naar je bevindingen van het verschil tussen celestion en eminence. Ben al een tijdje heel erg benieuwd naar dat verschil. Sommige zweren bij celestion andere weer bij eminence. Is toch wel een strijd met elkaar die merken.
    Ik heb een mail teruggehad van Bill Sundt, Soldano tech.
    De Marshall Vintages zijn niet de originele speakers, maar in de tijd (2001-2002) dat de Red Lizard 4x12 gemaakt werd die ik heb, kwamen de Soldano Kasten wel met V30's.
    Heb snel ff opgezocht, en die Marshall Vintage zijn wel degelijk herlabelde V30's.
    http://www.marshallforum.com/cabinet...n-2-8ohms.html

Die H&K Vortex/Warp7 cabs met Rockdrivers zijn super goed voor hun geld. Heb er jaren eentje in' t repetitiehok gehad.

MS
    Laatst gewijzigd door Misery Signals; 30 maart 2010 om 08:51

Senior Member

Standaard

Ok ik heb zelf de cabs nooit kunnen testen helaas. Maar had het meerdere keren gelezen dat de soldano's met celestions beter klinken dan eminence.

------------

Ik heb al een tijdje mijn K&E 212 cabinet te koop staan zonder veel reactie. Ik kreeg vandaag een ruilvoorstel om mijn K&E inc flightcase te ruilen voor een Bogner OS met beschermhoes.
    Wat denken jullie? Doen of niet?
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Senior Member

Standaard

Mijn Oranges zijn ideaal voor het betere smijt- en beukwerk, maar na repetitie kan ik nu al zeggen dat die Soldano de beste allround 4x12 is die ik ooit gehad/gehoord heb. Super gebalandeerd in laag, mid hoog.

MS

Senior Member

Standaard

Ik ga vrijdag naar Guitar King in Boekel om wat cabinets te testen. Welke zeker aan bod komen zijn de Mesa Boogie Rectifier (V30), Engl PRO 412 (V30) en Kool & Elfring XLs V30.
    Aan de hand van die drie en de vijf die ik al getest heb ga ik mijn keuze maken. Er is nog veel meer mogelijk maar ik wil hier de grens trekken. Ook qua speakers blijf ik lekker bij V30, want dat is het beste dat ik heb gehoord. Via youtube heb ik ook vergelijkingen gekeken en dan blijf ik bij V30.

Dus als Thiez nog even wacht tot zaterdag, misschien komt de K&E wel het beste uit de test en dan kunnen we een mooie deal maken. Sowieso ga ik voor een 212. Ik heb geen idee of de Bogner beter is voor jou, want ik heb nooit een Bogner in m'n vergelijking meegenomen.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten