Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 257 van 441 EersteEerste ... 157207247255256257258259267307357 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 2.561 t/m 2.570 van 4401

Discussie: Post je stack

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    In ieder geval kleurrijk nette set hoor MS. Toch zou je aan de uitstraling van zo een soldano niet zien dat hij zo duur is... Ik vind bogner ofzo meer klasse uitstralen dan soldano.
    Ik denk dat het eerder de bedoeling is dat ie goed klinkt. Hij is trouw gebleven aan de stijl van zijn eerste probeersels. De amps lijken ook allemaal erg hard op elkaar. Wss gemakkelijker om verschillende amps te maken daar in zijn hondenhok-factory. Heeft geen productielijn he, zijn wat mensen die elk hun eigen amp bouwen van begin tot eind aan hetzelfde werkstation. En meer oog voor afwerking: moet ie nog duurder worden of wat?

MS

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Even een update in dit topic...
    De 1x15 is naar de schuur gerold en er is een 1960BX cab bij gekomen.
    Grote set en heel mooie gitaren. Snap alleen niet waarom 4 Marshall cabs? Naar mijn mening is er beter te krijgen en bijna naar iedereens mening, zegt niet dat de Marshall cabs slecht zijn want ik heb zelf ook een oude en die bevalt toch wel. Is het niets om 2 high end cabs te nemen? En gebruik je die jcm900 wel naast je engl? Die engl is toch wat klasses hoger.

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Vraag maar aan H.Huisjes een objectief verslag over mijn niet high end cabs.

En ja de 900 is "rechts" van de stereo set up.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sjaak1990 Bekijk bericht
    Grote set en heel mooie gitaren. Snap alleen niet waarom 4 Marshall cabs? Naar mijn mening is er beter te krijgen en bijna naar iedereens mening, zegt niet dat de Marshall cabs slecht zijn want ik heb zelf ook een oude en die bevalt toch wel. Is het niets om 2 high end cabs te nemen? En gebruik je die jcm900 wel naast je engl? Die engl is toch wat klasses hoger.
    Ik denk dat je niet moet denken aan klasses hoger of lager, maar naar het geluid wat je wilt bereiken, of dat nou een dumble of een roland cube is, als het maar jou geluid is toch?

Senior Member

Music

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Vraag maar aan H.Huisjes een objectief verslag over mijn niet high end cabs.

En ja de 900 is "rechts" van de stereo set up.
    Zo objectief is mijn mening/verslag niet hoor, 'k ben stiekem toch wel een beetje verknocht aan het merk Marshall (en Fender/Gibson), "merkgeil" noemen ze dat.
    Ik heb echter wel een HOOK 4x12 met V30's getest bij Feedback en vond hem zeer goed klinken, daar niet van, maar nogmaals, mijn 1960B met G12-65's vind ik zeker net zo goed klinken, dus eigenlijk vind ik dat hele "high end" verhaal een beetje bullshit, no offense.
    De cabs van macwilliams klonken op huiskamer-volume prima, maar ik denk dat een 1x10 inch ook z'n werk had kunnen doen.

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

En dat is precies wat ik wilde aangeven, anders had ik een andere forummer genoemd. Waarom zou ik spul kopen die ik niet mooi vind? Omdat eenander dan ik dat "beter" vind klinken? En dan nog is die mening gekleurd door het feit dat hij weet wat de prijs was!

Het ontstaan van "mijn" geluid is een proces geweest dat beschreven staat in diverse topics. Maar het meest concrete deel staat wel in het door mij geopende ENGL SM topic.

Enneh,
    M4R5H4LL = br00t4L

Senior Member

Standaard

ik heb precies hetzelfde...

van allerlei merken uitgeprobeerd en ik blijf op de spullen van "uncle jim" terugkomen... sterker nog;
    mijn JVM410H heb ik tweedehands vanuit schotland over laten komen, zonder dat ik ooit over dat apparaat heb gespeeld of zelfs heb gehoord.... d'r staat marshall op en er zitten lampen in, dan weet ik al zeker, dat het mij gaat bevallen... zo zeker ben ik ondertussen van mijn zaak

Senior Member

Standaard

Dat vind ik ook maar een extreme redenering hoor. Zeker als je weet dat de constructie van Marshalls nou niet bepaald top is. Bakken als zo'n Class-5, MJD of zo'n MA zou ik precies toch niet op het zicht durven bestellen.

Ik had ook ff de gedachte om nog een Soldano Decatone bij te kopen, maar viel dat ff tegen, totaalmijne sound niet.

MS

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sjaak1990 Bekijk bericht
    En gebruik je die jcm900 wel naast je engl? Die engl is toch wat klasses hoger.
    Pffff, als ik ergens kom en er staat een Engl, een Mesa en een JCM900, dan prik ik mijn paul in de 900....
    "Echte mannen spelen een Les Paul op een Marshall...."

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Misery Signals Bekijk bericht
    Dat vind ik ook maar een extreme redenering hoor. Zeker als je weet dat de constructie van Marshalls nou niet bepaald top is. Bakken als zo'n Class-5, MJD of zo'n MA zou ik precies toch niet op het zicht durven bestellen.

Ik had ook ff de gedachte om nog een Soldano Decatone bij te kopen, maar viel dat ff tegen, totaalmijne sound niet.

MS

wellicht ga ik er nog een keer mee op m'n bek... en wat die constructie betreft, ik heb 10 jaar met een DSL100 gedaan en op 2 buizen die het begaven na, nooit problemen ermee gehad... de PCB zit bij de JVM al een stuk beter in elkaar, al heeft dat wel tot gevolg, dat de draaiknoppen een beetje goedkoop over komen... later kwam ik erachter, dat dat juist de bedoeling was, om de verbinding met de PCB sterker te maken...

kijk, ik weet ook wel, dat handwired een betere constructie is, om nog maar te zwijgen over het gemak van reparatie's / modificatie's... zou de JVM echter PTP zijn ipv PCB, zou het ding simpelweg 2 tot 3 maal zo duur zijn en nooit verkocht worden

qua geluid blijft marshall met hun topmodellen vrij dicht bij datgene waar marshall bekend om staat... of dat iemand bevalt of niet is zijn zaak, ik hou ervan en heb niet de neiging om een versterker uit te proberen, die volgens kurkenruikers beter in elkaar zit en dus ook klinkt... dat bepaal ik zelf wel

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten