Jullie zien er best jong uit en dat moet je niet verstoppen, door je heel stoer te stylen of zo. Publiek vindt het juist veel leuker als een relatief jong bandje te gek speelt. Lekker uitbuiten dus, die jeugdige looks.
Dat 'average' hair van de zanger is makkelijk onder een bandana te verstoppen. Hoeft 'ie geen aanstellerige Stetson voor op te zetten en voelt ie zich eerder in op z'n gemak. Er is op GN al eerder over dit soort zaken gesproken, toen kwam 'uniformiteit' vaak als winnaar uit de bus. Wanneer je allemaal een zwart (of whatever welke kleur) hemd (want dat heet bij heren GEEN blouse of zelfs bloes!) aantrekt ben je al een eind. Voor jullie band specifiek is een hemd met piping misschien cool.
![]()
vriendelijke groet, Olav
Founding Member of the Gun Guitars Owners Association
www.makeyoursongcount.com
Eenheid krijg je volgens mij door samen te spelen en "muzikaal" te communiceren met je muziekvrienden en dan maakt het niet uit of ze hun kleren bij de H&M gehaald hebben.
Op die foto zie ik jullie allemaal jullie eigen ding doen op jullie eigen plek, hell: de 2e gitarist is er zelfs maar bij gaan zitten!
Eenheid straal je als band uit door wat je doet, niet door wat je aan hebt.
Precies, bovendien, als jullie teveel gaan stylen of je allemaal gaan kleden als een ouwe rocker/zak krijg je daar weer commentaar op.
Het hele begrip 'imago' is eigenlijk al een foute insteek. Je bent het of je bent het niet, en je baard laten staan en een ouwe Levi's aantrekken helpt daar niet zoveel aan.
Hij speelt lap steel...
Kejjenagaôn, dat kenne die staande gitaristûh cheeneens!
Hoewel ook daar oplossingen voor bestaan
http://www.youtube.com/watch?v=egUqfVtgHoE (vanaf 0'20" cool ding, maar ws. wat duurder dan je aan een lap steel wilt uitgeven, en 8 snaren ipv 6 als ik het me goed herinner)
Pootjes kan natuurlijk ook, ook mooi, en met twee halzen voor verschillende tunings
http://www.youtube.com/watch?v=TAbbgSKUZB4
Maar over het podium rennen kun je dan nog steeds niet![]()
Ik mag jouw post van mijn dokter niet lezen... veel te veel zout bij nodigCheck dat tweede filmpje maar, lap steel kan heel gaaf zijn (en het is geen pedal waar lindley op speelt, gewoon een lap steel op poten zodat hij erachter kan staan)
Favorieten/bladwijzers