Het projectje waar ik mee bezig ben, vordert niet zo hard. Voornamelijk omdat er maar kleine stapjes tegelijk gebeuren, die vooral op het vlak van de hulpstukken spelen. Maar daarmee kan ik intussen hier wel een leuke bijdrage leveren, geloof ik.
Men neme een stapeltje planken (multiplex en witte keukenkastjesspul) en schroeve het een en ander aan elkaar met hoekjes, en ladegeleiders:
De laatste vier nog om het bovenste deel heen, en dan met een dikke bout op het onderstel vast:
Vervolgens aan het uiteinde nog een parallel-constructie:
(N.B.: de veren zijn geoogst van een oud bureaulampje, en die dikke bout onderin is voor de fijnafstelling, om de boel waterpas te kunnen maken; aan de bovenkant zit een scharnier)
Dan nog een paar hoekijzers aan de voorkant, en je hebt een stoeltje voor de bovenfrees:
Wat je op deze foto niet ziet, is het ronde plaatje met houten ring dat ik nog aan de onderkant van de frees heb zitten, om te zorgen dat ik niet met die ijzeren randjes allerlei deuken in mijn bovenblad maak.
Ik moet nog een paar boutjes halen om de frees op het stoeltje vast te zetten, dus ik heb hem nog niet echt in bedrijf genomen, maar ik heb er alle vertrouwen in dat ik straks keurige bindingsrandjes langs mijn kast heb lopen!

Met citaat reageren

Favorieten/bladwijzers