Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 47
    Junior Member

Standaard

als je op youtube op harley benton hbcg45 zoekt, dan kom je een paar filmpjes tegen, kun je luisteren..
    Weliswaar niet de beste geluidskwaliteit, maar ach..

Klinkt toch wel anders als op de geluidsclip.

Groetjes

Senior Member

Standaard

Leuk topic! Ik vind het altijd erg interessant om reviews te lezen over Harley Benton gitaren!

Member

Standaard

Ik heb er iig naar aanleiding van dit topic een besteld, voornamelijk als reis- en festivalgitaar.
    Hij is vandaag verzonden vanuit Duitsland, als hij binnen is zal ik hem eens aan een uitgebreide inspectie onderwerpen

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Twelvebar Bekijk bericht
    Ik heb er iig naar aanleiding van dit topic een besteld, voornamelijk als reis- en festivalgitaar.
    Hij is vandaag verzonden vanuit Duitsland, als hij binnen is zal ik hem eens aan een uitgebreide inspectie onderwerpen
    Laat maar weten, ik ben benieuwd!

Standaard

als je naar de fotos kijkt tussen die 2 is de vorm ook anders en de een is mahogany en de ander inderdaad okume, maar dat verschil zal je niet horen aangezien hij gelamineerd is.
    Maar ik ga er ook een bestellen voor de festivals En daarna lekker in t vuur smijten
    Epiphone Les Paul Standard plus '07
    Ibanez GAX 70 '03
    Ibanez MC924 '85 Bas
    Marshall JCM 900

Senior Member

Standaard

Ja, ik denk dat ik de HBCG45 ook ga aanschaffen voor op vakantie. Iemand enig idee hoe dik/diep de klankkast van de HBCG45 is? Mijn huidige (electro-)akoestische gitaar is namelijk maar 9 cm dik, en die mist onversterkt nogal wat volume.
    9th Wonders! || The Droeftoeters
    Epiphone Sheraton II + Fender Jaguar + Danelectro '59 Dano + Parker P-38

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Git Aar Bekijk bericht
    Ik denk dat de gitaar met de soundsample het beste klinkt.
    Beetje vreemd dat de andere geen soundsample heeft.
    Volgens mij hebben ze gewoon bij sommige gitaren wel een sample en bij andere niet, en is dat redelijk willekeurig. Zoek maar eens op Fender Telecaster en kijk welke gitaren wel een soundsample hebben en welke niet. De standaard Mexicaan heeft er wél een, de Road Worn niet, etc.

Senior Member

Standaard

Dus... Zou een eigenaar van de HBCG45 zo vriendelijk willen zijn om te meten hoe dik/diep de klankkast van de HBCG45 is?
    9th Wonders! || The Droeftoeters
    Epiphone Sheraton II + Fender Jaguar + Danelectro '59 Dano + Parker P-38

Member

Standaard

Een eerste oordeel:
    Vooralsnog is de actie zodanig dat ik me voorbij de 5e fret de artritis moet drukken om er een klinkend akkoord uit te krijgen. Desalniettemin is de algehele sound zeker niet verkeerd (en dan niet '35 euro niet verkeerd' maar gewoon 'niet verkeerd'). Ik ben nu stapsgewijs de hals aan het bijstellen met de bijgeleverde imbus, ben alleen bang dat dit niet afdoende zal zijn.. we zullen zien.

Kortom:
    -klinkt goed
    -ziet er niet al te goedkoop uit

-stemknoppen reageren een beetje willekeurig naargelang hun 'stemming' (huhu, see what I did there?)
    -heeft flink wat werk nodig om goed bespeelbaar te worden
    -toets is gortdroog

$0.02

Standaard haley benton

Hai,
    Ik ben sinds twee weken ook hbcg bezitter, De klankkastdiepte zal zo'n 9 cm zijn (precies weet ik niet--hij ligt ergens anders)
    Het volume zal ongeveer op 2/3 van m'n Martin D16-GT liggen.
    De klank is redelijk met Martin 013 ( 4200) setje.
    Het plastik strookje onder de brug weggehaald en ook een stukje van de brug afgevijld ( nog niet genoeg ), speelt nog erg zwaar, maar te doen.
    De afwerking is matig, maar wat verwacht je van 38 euro ? de frets boven de 14e fret zitten los ( met de hand verwijderbaar), maar daar speel ik toch niet zo vaak, leuk projectje voor de toekomst wellicht ?
    Klankmatig : Zou ik m'n Martin D16 een 9 geven, dan geef ik de HB een 5.5,
    Maarrrr niet slecht voor een gitaar die 25 keer zo goedkoop is !
    De truss-rod staat op z'n max, nog strakker en er breekt iets, maar de hals is er nu redelijk recht mee.
    Mechanieken verlopen iets en stemmen gaat moeizaam.
    Totale indruk : matig tot redelijke gitaar voor een absolute bodemprijs,
    gaat mee op vakantie, op het balkon in het voorjaar, sla er inbrekers mee neer en muggen mee plat.
    En idd de toets is heel droog, al reeds in de olie gezet ( in de hoop dat de frets wat vaster gaan zitten )
    Groeten,
    Willy

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten