Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 25 van 26 EersteEerste ... 1523242526 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 241 t/m 250 van 252

Discussie: tom's 7th-fan

Senior Member

chicken

Dit is wel echt gitaarbouwersleed. Succes met de refinish.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stijnkenens Bekijk bericht

.
    zo duits!!! hahaha

die neue Phazer shifter jaaa..
    Toooooooooooooooone!!!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hiro Bekijk bericht
    ja sommige lakken doen dat inderdaad, en ga je er nu ook standaard strap locks op zetten?
    Nou inderdaad! Vind het eigenlijk een beetje van de zotte om zo'n kostbare gitaar niet te voorzien van straplocks. Valt in ieder geval niet de gitaar van z'n gitaarband...

Maar het blijft zonde...

Senior Member

Standaard

Er zaten straplocks op !!!
    Maar hij had de moer maar met de hand vast gedraaid, en door te spelen was die stilletjes losser gekomen.
    Op een gegeven moment plooide de lip in de band zich over de straplock, en tja ...

s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

Standaard

In feite is de gitaar dus juist door de strap locks gevallen. Ik heb nog nooit strap locks gehad; controleer wel altijd of de band goed zit als ik een gitaar omhang.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Senior Member

Standaard

Ik vind dit nog steeds de beste straplocks:

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    de franse taal klinkt prachtig, vooral als een mooie jonge franse mevrouw met kleine harde t* die uit haar rode mondje laat rollen
    fb | tet

Senior Member

Standaard

hm...
    Op een handgebouwde gitaar zou ik nu niet direct goedkope grolsch locks zetten...

soit, de gitaar is afgeschuurd, poriën terug gevuld, en weer in de lak aant groeien.

Ik vond het logo op de trussrod cover nogal onopvallend, en ook zo te verwijderen, dat ik dacht: laten we er nog ergens eentje zetten

et voila:

en close-upken:

s.

Standaard

Je brandmerk blijf ik supercool vinden! En zo zie je maar weer dat elk nadeel ze voordeel heb

Ik blijf bedenkingen houden bij die dure straplocks. Zeer onlangs nog kwam een leerling met z'n hele prijzige custom tele en bij het uitpakken van zijn gitaar rinkelden er wat onderdelen op de grond. Al snel vond hij een moertje waarvan we in eerste instantie dachten dat het van de output kwam maar het bleek van de straplock op de kont de komen; die was er gewoon vanaf gevallen losgetrild of wat dan ook. Misschien de droogte van de winter?
    Je zult het maar net even niet in de gaten hebben.

Ik geloof meer in de discipline van controleren of de band goed zit als je je gitaar omhangt.
    Laatst gewijzigd door aaronstonebeat; 24 maart 2010 om 23:57
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    Je brandmerk blijf ik supercool vinden! En zo zie je maar weer dat elk nadeel ze voordeel heb

Ik blijf bedenkingen houden bij die dure straplocks. Zeer onlangs nog kwam een leerling met z'n hele prijzige custom tele en bij het uitpakken van zijn gitaar rinkelden er wat onderdelen op de grond. Al snel vond hij een moertje waarvan we in eerste instantie dachten dat het van de output kwam maar het bleek van de straplock op de kont de komen; die was er gewoon vanaf gevallen losgetrild of wat dan ook. Misschien de droogte van de winter?
    Je zult het maar net even niet in de gaten hebben.

Ik geloof meer in de discipline van controleren of de band goed zit als je je gitaar omhangt.
    ik ook tot voor kort toen mijn pas gekochte ouwe 335, uiteraard vintage strapbuttons, midden in een nummer knal op mijn pedalenbox donderde, kon de val nog net wat breken met mijn voet: kleine lakschade maar had veel erger kunnen zijn.
    Hangt natuurlijk ook samen met je speelstijl (de mijne is nogal beweeglijk) maar ik wil niet tijdens een nummer hele tijd moeten checken. dus nu zitten er straplocks op
    strats, tele's en gutts mogen vallen van mij, maar deze was me net iets te duur om hem in eenkeer meer te reliccen dan in de afgelopen 45 jaar...

Senior Member

Standaard

Tja, ik controleer ook altijd, en zo'n straplock heeft niet de neiging om los te komen, zolang je er maar zeker van bent dat ze vast zitten

Ik zou dit niet proberen met gewone straps ....

s.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten