Ik heb dik 20 jaar met een hele goeie Ibanez Artist gespeeld, ebben toets, prachtige sunburst carved top, maar op de één of andere manier heb ik altijd die gitaar als een tussenstap gezien naar een Gibson Les Paul.
De Artist heeft me destijds (rond 1990) maar 350 gulden!!! gekost incl. originele Ibanez koffer, en deze gitaar was zeker niet minder in kwaliteit, bespeelbaarheid of geluid.
Ik weet dat er hele goeie kopieën zijn, zoals Tokai en El Maya, maar toch wilde ik per se een Gibson.
Het is een stukje romantiek denk ik waar Saracen het over had in zijn post.
Vergelijkbaar met Porsche vs Ferrari misschien. Beide auto's zijn even goed, misschien is de Porsche zelfs wel beter, maar een Ferrari heeft behoorlijk wat meer "mojo" dan een Porsche denk ik.
Ik vind de kleuren, en dan vooral de Honeyburst, Desert Burst en Iced Tea ook prachtige kleuren, die je bij een ander merk niet echt terugvindt.
Misschien dan nog op een enkele Tokai of El Maya.
Laatst gewijzigd door Henri H; 13 maart 2010 om 13:54
ach, als ik het geld had, had ik ook allang een echte Gibson les paul gehad![]()
VAARWEL ALLEN, HET GA U GOED!
Kijk, en dat is dus precies het dilemma: geld.
Mijn Gibson heb ik ook nog geen 4 jaar: 31 mei 2006 om precies te zijn.
Toen pas zag ik eindelijk de kans om er één te kopen, op m'n 39e.![]()
Volgend jaar wordt dan misschien jouw jaar !
![]()
![]()
![]()
De nieuwprijzen van de Standards liggen wel zo'n €700,- lager vergeleken met 2004 (toen mijn Standard verkocht is), dus er gloort hoop Iba.
De flamedgrill BBQ is idd mijn favoriet!
Maar da's geen standaard kleur.![]()
Favorieten/bladwijzers