Zo h.huisjes, van calibur naar matsumoku springen is niet anders als stagg met gibson vergelijken.
Matt heeft mischien planken gemaakt die je smaak niet zijn en om eerlijk te zijm zijn dit ook vaak gitaren die juist in mijn straatje passen.
Maar ze hebben serieus ook de beste copien van less pauls, sg's teles en strats gemaakt die eerlijk is eerlijk zich konden meten aan de veel duurdere originelen.
Ik heb aria strats gespeeld die imo gelijk waren aan usa fenderes.
Vooral in de CBS tijd die gelijk ligt aan de grootste kopie/kloon pereiode van de japanse fabrieken. waren zeker de matt's beter.
Hetzelfde geld voor een aantal gibson kopien die beter zijn dan wat gibson nu uitpoept.
En daarnaast hou ik erg veel van de non regulieren, lees eigen modelen en de epiphones ala genesis die ook weer ''extra opvallen lezen voor de duidelijkheid'' qua kwaliteit en speelgemak makkelijk meekomen met de ''topmerken''.
Neem voor de vergelijking eens de genesis die geert te koop/net verkocht heeft. Dit is een gitaar die als hij je ligt qua model gelijkwaardig is aan de meeste gibson les pauls en de yamaha sg serie(ook een minstens vergelijkbaar met gibson gitaar uit japan).
Mijn oordeel moet je zo serieus nemen als je wil want ik maar 1 gibson gehad en heb de laatste tijd geen gibson geld maar ik test ze graag bij de locale gitaarboeren als ik er ben.
Met fender heb ik een andere relatie maar dat is waarschijlijk omdat ik a. niets met strats heb B. jazzmaster en andere offsets waar ik wel weer groot fan van ben nooit echt door jappen nagemaakt zijn. en C. tegenstrijdig maar imowaar telecasters toch weer tot hetzelfde niveau als het origineel gecoipieerd zijn.
Dus IN MIJN OGEN is wat je betaald voor fender en gibson voor het grootste gedeelte voor de naam die erop staat en dat is ook weer geen foute keus want het is makkelijk te benoemen als een stukje romantiek.
Als ik meer dan geld genoeg zou hebben zou ik meteen een gibson SG, Les Paul Custom, Fender Telecaster , Jazzmaster , Bronco en bijna elk model Gretsh uitgebracht uit de glorie jaren uit nostalgishe en kwalitatieve wegen aanschaffen. Maar ik heb het geld niet en heb gelukkig meerdere matsumoku en andere (obscure japanse) gitaren in bezit of in bezit gehad die mij minstens net zoveel voldoenig gaven/geven als een doorsnee boven genoemd merk plank.
Ik ben ervoor mezelf van overtuigd dat mijn The Kasuga(deze vind ik zelfs veelbeter dan de meeste masumoku gitaren) veel beter is als een gibson die ik zou kunnen betalen.
Overigens! voor een calibur hoop ik echt dat de TS max 4 tientjes neer heeft gelegd.
Sorry voor deze tirade maar ik heb net een stereo type sex, drugs, rock en roll(de rock en roll alleen al door mijn aanwezigheid)en rugby avond gehad en dit is even mij uisraasmomentje voor het slapen![]()

Met citaat reageren

Favorieten/bladwijzers