Kijk, aan deze berichten hebben we nog eens wat! Hulde...
OT: Sambora zijn sound valt niet te kopieren. Ik veel dezlefde spullen als Sambora maar nog steeds niet zijn vingersEn daar zit het hem nou juist in. Je kunt wel een hele dikke setup hebben maar daar kom je er nog lang niet mee. Ja grotendeels, en je komt ook behoorlijk dicht richting zijn sound.
Sambora speelt nu sinds 2000 ongeveer op Marshall JCM2000's (DSL, 100watt). Hij heeft een paar jaar terug eens Devided by 13 en Diezel gebruikt maar uiteindelijk toch weer bij de oude vertrouwde Marshalls terug gekomen. Hij gebruikt 4 of 5 JCM2000's en een Marshall Vintige modern. Richie heeft door de jaren heen ontzettend veel Marshall's gebruikt maar voornamelijk de JCM800 series. In 1995/95 heeft hij Fender Tonemasters gebruikt omdat hij in de knoop lag met zijn endorsment bij Marshall.
Naast al het Marshall geweld gebruikt hij KMD 2x12 combo en nog wat rackamps (o.a. H&H).
Over zijn gitaren kan ik heel duidelijk zijn: alles! Verscheelt enorm. Hij heeft een hele poos op voornamelijk strat-achtige gitaren gespeelt maar zie hem nu steeds vaker met alleen maar les paul achtige gitaren en zijn ESP/LTD signature serie (en die is nieuw niet eens zo gek duur!).
Effecten heeft hij ook bergen van en van gebruikt. Op de foto's van Jeroen zie je een aantal pedalen. Naast deze pedalen maakt(e) hij gebruik van de Boss CH-1 Chorus, PN-2 Tremelo/pan (Keep the faith), CAE custom made tremelo, Boss SD-1 Overdrive, Framptone talkbox, Dunlop wah's (diversen), CAE midi switcher etc etc.
Over Jon, die speelt enorm veel gitaar zelfs! Vaak speelt ie op een zwarte Takamine G-series (daar heeft hij er een aantal van), Ovation gitaren, Fender Telecaster, Gibson Les Paul Custom en nog een paar planken![]()
Overigens speelt Jon op een Mesa Booge Dual Rectofier (ik dacht een duo, kan ook een triple zijn) en nog een paar amps waaronder Marshall. Welke effecten Jon gebruikt weet ik niet, als hij trouwens effecten gebruikt...

Met citaat reageren

Favorieten/bladwijzers