Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 52
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 oktober 2007
    Locatie
    Old Vleuten town
    Berichten
    2.460

    Standaard

    Ik zou in jouw situatie de Vintage nemen. Je koopt dan toch een nieuw product, en mochten er zich onverhoopt kleine mankementjes voordoen heb je gewoon garantie. Als koper zonder gitaarervaring/kennis zou ik liever nieuw hebben dan tweedehands, bovendien zijn er tegenwoordig heel veel NEPiphones op de markt, dus als je niet precies weet waar je op moet letten loop je ook nog kans om een Chinese kat in de zak te kopen (en die haal ik liever bij mijn plaatselijke afhaalrestaurant )


    Wat betreft de winkels: ik heb 1 keer een pakje snaren gekocht bij Schreeven, dus ik kan niet echt advies geven daarover
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    de franse taal klinkt prachtig, vooral als een mooie jonge franse mevrouw met kleine harde t* die uit haar rode mondje laat rollen
    fb | tet

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 maart 2009
    Locatie
    Valkenburg Zh
    Berichten
    2.523

    Standaard

    Ik heb hier een Vintage V100 staan en ik vind het een heerlijke gitaar om op te spelen.
    Ik had hem bij een muziekwinkel bij mij in de buurt gekocht als een gitaar voor 'erbij' (ik speel meer op strats).

    Het is gewoon een degelijk ding met goede hardware en hij klinkt zowel versterkt als onversterkt zeer goed.
    Je moet wel even op de afwerking van deze gitaren letten.
    Hoewel alle vijf Vintage V100 gitaren die in die winkel hingen heel goed waren afgewerkt heb ik gelezen dat het niet altijd het geval is.
    Men had het over de frets die hier en daar wat uitsteken (dat voel je als je met je hand langs de hals gaat) en over slordige inlays of plekjes in de lak.

    Als je een goed exemplaar te pakken weet te krijgen dan is het gewoon een heerlijke gitaar voor het geld. Hij klinkt en speelt echt geweldig!

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2007
    Locatie
    Oost-Noord-Brabant (daar ergens)
    Berichten
    7.810

    Standaard

    Die winkel in Oss ken ik niet. Schreeven is op zich wel een 'ok' winkel. Over het algemeen weten de mensen niet echt schokkend veel en ze zijn eigenlijk altijd te duur ... De winkel in Boekel (Guitarking) kan ik aanbevelen: zeer goede winkel en mensen met verstand van wat ze verkopen. Wel hebben ze voornamelijk spul dat boven je budget ligt denk ik. Zo ook Guitars&Amps (nu Max Guitars Nijmegen): uitstekende winkel, maar ze hebben vooral duurder spul.

    Ik zou in dit geval eerder voor een nieuwe gitaar (icm met een tweedehands versterker) gaan. Een gitaar wordt dan toch een beetje iets meer 'eigen' voor zo'n jong ventje. Voor 300 euro kun je best leuke les paul kopieën krijgen. Als 'ie van metal houdt, kijk dan zeker naar het merk ESP: veel bands in dat genre spelen daarop en ook de budget modellen zijn prima afgewerkte gitaren! Dit is wel een leuk ding bijvoorbeeld:
    http://www.thomann.de/nl/esp_ltd_ec50_bch.htm

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iWishmaster Bekijk bericht
    Die winkel in Oss ken ik niet. Schreeven is op zich wel een 'ok' winkel. Over het algemeen weten de mensen niet echt schokkend veel en ze zijn eigenlijk altijd te duur ... De winkel in Boekel (Guitarking) kan ik aanbevelen: zeer goede winkel en mensen met verstand van wat ze verkopen. Wel hebben ze voornamelijk spul dat boven je budget ligt denk ik. Zo ook Guitars&Amps (nu Max Guitars Nijmegen): uitstekende winkel, maar ze hebben vooral duurder spul.

    Ik zou in dit geval eerder voor een nieuwe gitaar (icm met een tweedehands versterker) gaan. Een gitaar wordt dan toch een beetje iets meer 'eigen' voor zo'n jong ventje. Voor 300 euro kun je best leuke les paul kopieën krijgen. Als 'ie van metal houdt, kijk dan zeker naar het merk ESP: veel bands in dat genre spelen daarop en ook de budget modellen zijn prima afgewerkte gitaren! Dit is wel een leuk ding bijvoorbeeld:
    http://www.thomann.de/nl/esp_ltd_ec50_bch.htm
    Bij Schreeven moet je wel echt geholpen worden door Jaap, die is eigenlijk de enige die echt verstand heeft van gitaren. Qua prijs vind ik ze ook wel meevallen.

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2007
    Locatie
    Oost-Noord-Brabant (daar ergens)
    Berichten
    7.810

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    Bij Schreeven moet je wel echt geholpen worden door Jaap, die is eigenlijk de enige die echt verstand heeft van gitaren. Qua prijs vind ik ze ook wel meevallen.
    Jaap ... Is dat die dunne rustige met het brilletje en de lange haren of die iets stevigere druktemaker met de lange haren? Moet ik onthouden dat ik volgende keer naar hem toe ga. Waarschijnlijk morgen, ze hebben een Sparrow semi-hollow staan die er voor de prijs wel heel netjes afgewerkt uitzag. Ik ken het merk niet, maar ik kreeg er toch wel een beetje GAS van vorige keer.
    Laatst gewijzigd door iWishmaster; 12 maart 2010 om 15:17

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.337

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TimoSomers Bekijk bericht
    Ik zou inderdaad ook voor een Ibanez met vaste brug gaan en een Roland Cube, kan niet missen!
    Ik zou een 2e handse Ibanez SZ320 proberen te krijgen. Zeer degelijk, vaste brug, goede elementen en niet per-se een metal gitaar, maar is daar wel zeer geschikt voor!

    Ze staan regelmatig te koop voor rond de 200,-


  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2009
    Locatie
    Aan het Wad
    Berichten
    1.563

    Standaard

    De Olp MM 4 Sillouette. De brug humbucker kan echt knoeterhard. De Hals is lekker smal en voelt klein aan. De hele gitaar voelt klein aan trouwens. Ideaal voor de kleinere handen. De tremelohendel eraf en goed verstoppen. Goede kwaliteit voor de prijs. Heb er voor mijn zoontje ook een gehad.

    Heb ze gezien bij Alphenaar te Haarlem voor euro 199 (twijfel of dit mag, maar ik waag het er maar op)

    Groet Jan
    Laatst gewijzigd door stikel; 12 maart 2010 om 18:52
    For sale. Roger strat by Duesenberg (voorheen Diego). Nog als nieuw, halve prijs. PM voor info en pics.

  8. #38

    Standaard

    super bedankt voor het meedenken.
    Ik ben in ieder geval blij met serieuze reakties i.p.v. sommige re. op andere forums waar je vaak als NOOB afgezeken wordt.

    Ik ben er uit, het zal een Vintage V100 worden. Reviews zijn goed en ervaringen van mensen die vaker een gitaar in de hand hebben ook.
    Idd is het veiliger een nieuwe gitaar met garantie en de mogelijkheid tot ruilen te kopen, dan als leek te moeten vertrouwen op de mooie blauwe ogen....

    Nu zoeken naar een mooi exemplaar....

    Thnx

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 februari 2009
    Locatie
    België
    Berichten
    204

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Een vriend van me heeft deze! Enige nadeel is dat de inlay-dots niet goed te zien zijn
    Ibanez RG2550Z (yeah!) >< Epiphone Les Paul standard >< Line6 Flextone III >< Matsuoko klassieke gitaar
    Luister niet naar mij, ik ben maar een 16-jarige leugenaar uit Belgie...

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.337

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thmz Bekijk bericht
    Een vriend van me heeft deze! Enige nadeel is dat de inlay-dots niet goed te zien zijn
    Da's alleen maar vervelend voor de kijker/meespeler, zelf heb je er geen last van...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top