Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 13 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 129
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS-Rik Bekijk bericht
    Geert heeft een groot hart voor gitaren.

Als je zo'n crack lijmt, moet je'm dan helemaal in de klemmen zetten of gaat het geheel daardoor vervormen?
    lijmtangen zijn dan inderdaad nodig, maar nooit te strak zetten, anders pers je teveel lijm uit de naden

Standaard

ik krijg altijd pijn aan mijn buik van dit soort topics
    net zoals praten over pijn aan je ballen ...erover praten en lezen doet al zeer

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr Orange Bekijk bericht
    ik krijg altijd pijn aan mijn buik van dit soort topics
    net zoals praten over pijn aan je ballen ...erover praten en lezen doet al zeer
    +1, heb ik ook heel erg (vooral met gitaren )

Niettemin, ik heb eens op een gitaar van de gitarist van Do Make Say Think gespeeld, en hij zei dat de kop meerdere keren gebroken was geweest. Je zag het wel, maar hij speelt er toch hele concerten op en hij tourt er flink mee.

Zo ook ken ik iemand die een tijdje terug een gebroken Les Paul heeft gekocht in de USA, haar in NL heeft laten repareren, en zo heeft hij nu voor weinig een Gibson Les Paul...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    ...
    als ik ze nu vlak, heeft Niels nog heel lang plezier van de gitaar, vlak ik ze niet, zit die over een jaar aan een refret.
    Super dat je Niels uit de brand helpt, met jouw ervaring zal deze lijmjob (het is inderdaad een heel mooie breuk om te lijmen, de foto's toonden ook al dat hij niet goed gelijmd was. Wat in dit geval waarschijnlijk een geluk bij een ongeluk is).

M.b.t. het vlakken maak je me nieuwsgierig. De fret wordt toch niet harder/slijtvaster door het vlakken? Stel dat bij 1000 X contact tussen snaar en fret de fret 0.1 mm slijt, dan heeft het wel of niet vlakken daar toch geen invloed op? Maar iedere vlakbeurt haal je ook weer wat van de fret af, waardoor je sneller door de fret heen bent. Zelfs als je dat niet zou doen, dan zal door het crownen het contactoppervlak kleiner zijn, waardoor de slijtage daar groter wordt. Maar dat zijn dus allemaal mijn ideeën en aannames. Daarom speel ik altijd door tot je wel "moet" vlakken. Hoe zit het volgens jou?
    Beauty is in the eye of the beholder & Ignorance is bliss: welkom op de internetfora
    www.toegoenoise.nl

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Noid Bekijk bericht
    Super dat je Niels uit de brand helpt, met jouw ervaring zal deze lijmjob (het is inderdaad een heel mooie breuk om te lijmen, de foto's toonden ook al dat hij niet goed gelijmd was. Wat in dit geval waarschijnlijk een geluk bij een ongeluk is).
    Aan de andere kant was-ie misschien niet eens gebroken als ze gewoon goed gelijmd was...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Noid Bekijk bericht

M.b.t. het vlakken maak je me nieuwsgierig. De fret wordt toch niet harder/slijtvaster door het vlakken? Stel dat bij 1000 X contact tussen snaar en fret de fret 0.1 mm slijt, dan heeft het wel of niet vlakken daar toch geen invloed op? Maar iedere vlakbeurt haal je ook weer wat van de fret af, waardoor je sneller door de fret heen bent. Zelfs als je dat niet zou doen, dan zal door het crownen het contactoppervlak kleiner zijn, waardoor de slijtage daar groter wordt. Maar dat zijn dus allemaal mijn ideeën en aannames. Daarom speel ik altijd door tot je wel "moet" vlakken. Hoe zit het volgens jou?

frets worden niet harder en slijtvaster van vlakken.
    De frets op de prs zijn al behoorlijk ingekeept waardoor bending en pulling steeds moeilijker wordt.

wel is het zo dat als de snaar door een keping loopt, hij makkelijker verder gaat inslijting en het spelen gaat beïnvloeden.

Als een fret door spelen een vlakte heeft is het niet zo erg, maar als ze al echt in een inkeping komen te liggen, zijn ze te ver ver heen en moet je wel vlakken

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    Aan de andere kant was-ie misschien niet eens gebroken als ze gewoon goed gelijmd was...
    dan was die denk ik op de headstock gebroken, maar de hiel zat zo slecht vast dat die losschoot en de spanning van de snaren wegviel, waardoor de headstock geen kracht te verduren kreeg.

Wat wel opvallend is, is dat de lak knetter hard is en er heel veel lak is weggesplinterd.

Senior Member

Standaard

Good point.

Moraal van het verhaal: óf koop een Fender met geschroefde Esdoorn hals, óf wees gewoon zuinig op je instrument

Senior Member

Standaard

foto's van de reparatie?
    Toooooooooooooooone!!!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lindstrom Bekijk bericht
    foto's van de reparatie?
    Die wil ik plaatsen, mits de TS hier toestemming voor geeft.

Ik ga morgen met de reparatie beginnen

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten