4x12's klinken grootser, meer spreiding, ook wel meer volume vind ik.
@ Liquid Metal: Zaten er G12T-75's in die 1960B?
Nou, als het een nieuwe, standaard 1960B is, kan je er wel vanuit gaan dat er 75's in zitten.
Was wel een nieuwe ja, dus dat zal wel.
waarschijnlijk wel ja. Bijna alle marshall kasten die je in de winkel tegen komt hebben GT-75 op de speciale uitgaven (1960AX, AHW, enz).
412 is zeker ook harder dan 212. Ik ben overgestapt van K&E 212 naar marshall 412 en volume van versterker is bijna 2 streepjes omlaag gegaan.
__________________________________________________ ______________
Zelf ben ik echt ontzettend benieuwd hoe bijvoorbeeld een orange cabinet met greenbacks erin zou klinken. De massieve kasten zorgen voor aardig wat punch wat ik in me marshall 1960AX af en toe beetje mis wel.
Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
Te koop: niets
Zou ik mezelf voor het hoofd stoten als ik een 412 aanschaf? Is dat niet te over the top? (heb een paar pagina's terug iemand juist een 212 aangeraden :P). Voller en meer druk lijken me wel wat, meer volume heb ik echt NIET nodig.
Een 4x12 is voor thuis echt wel overkill, maar het kan gerust, kijk maar naar macwilliams' set in het stack topic.![]()
haha inderdaad. Ik gebruik me 412 ook alleen voor repetities. Maarja er zijn ook genoeg mensen die een 100watt lampenbak thuis gebruiken dat vind ik ook overkill zonder powerbreak er tussen.
Ik heb thuis sinds kort een blackstar HT5 met 2x12 K&E
en in de band Engl blackmore met marshall 412 en dat gaat prima.
Het is wat je zelf graag wilt. Andy timons (als ik het goed schrijf) gebruikt ook meerdere 2x12 kasten omdat hij dat lekkerder vind dan 4x12. Ik vond opzich mijn K&E ook super klinken maar de greenbacks net wat lekkerder. En aangezien ik voor leuke prijs aan die marshall kon komen heb ik dat gedaan. Waarschijnlijk wisselt mijn cabinet nog wel een keer maar voor nu ben ik even een tijdje gesteld.
Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
Te koop: niets
Door die 12x 12" speakers verdeeld over 3 cabs krijg je een heel verdeeld en breed geluid. En om dat de hele rotzooi ook nog in stereo staat aangesloten krijg je extra diepte met chorus in geschakeld. Ik kan me niet indenken nog terug te moeten naar minder dan dit. En ondanks de 2tops die elk 100watts kunnen leveren kan ik toch fluisterstil spelen zonder dat ik kwaliteit in geluid moet inboeten.
Favorieten/bladwijzers