Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 9 EersteEerste ... 45678 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 84

Discussie: Bon jovi

Member

Standaard

Hehehe, pinch harmonics is inderdaad een kwestie van effe oefenen (en daarna moet je weer af te leren dat je het niet iedere keer moet doen als je een solo speelt).

Als ik jou was zou ik overigens vooralsnog niet teveel geld uitgeven aan een goeie amp. Denk dat je met een 2e hands multieffect (en natuurlijk veel oefenen) al een heel eind komt.

Dat scheelt je een hoop geld en geeft je wat meer gevoel van welke effecten precies wat met je geluid doen.
    Guitars: ESP Horizon NT II, Ibanez SZ4020,Ibanez RG3120 - te koop, Jackson Professional, Yamaha Compass, Ibanez Roadstar bass
    Amps: Marshall JCM 900, Marshall VS102 - te koop, POD X3 Live, Boss GT-8 - te koop

Standaard

bon jovink!

ik vind het een kut geluid van een kutband. 1e klas parkeerplaatskontneukersbijmekaar!
    Kan je net zo goed michael jackson na gaan lopen doen in zn vrije tijd.
    oftewel 'het is net niet echt mijn ding' en probeer gewoon geluid te vinden wat je leuk vind.en niet een band met een budget dat jij zo snel niet voor handen hebt aan geluids besteding.precies het zelfde gaat je nooit lukken.je moet het zelf ook in de vingers hebben.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mesaman Bekijk bericht
    bon jovink!

ik vind het een kut geluid van een kutband. 1e klas parkeerplaatskontneukersbijmekaar!
    oftewel 'het is net niet echt mijn ding' en probeer gewoon geluid te vinden wat je leuk vind.en niet een band met een budget dat jij zo snel niet voor handen hebt aan geluids besteding.precies het zelfde gaat je nooit lukken.je moet het zelf ook in de vingers hebben.
    Kerelll... Jon Bongiovi is een megasexy dude gewoon, en Bon Jovi is een super vette band, met super vette nummers. Ik ga ervan uit dat jij gewoon problemen hebt met commerciële rock....

Tankman
    Guest

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mesaman Bekijk bericht
    bon jovink!

oftewel 'het is net niet echt mijn ding'
    NET niet? Met de criteria die je opnoemt zou ik eerder hopen dat het HELEMAAL niet jouw ding is.

Maar goed. Jij vindt het geluid kut, de TS is er fan van. Dat kan. Daar gaat het nu niet om.

Ik zeg nogsteeds: Koop een Nova System en oefen als een gek.

Standaard

Zitten jullie nou serieus een beginner honderden euro's aan gear aan te praten terwijl hij het verschil toch niet gaat horen? Kan hij niet beter eerst beginnen zijn Cube goed in te draaien, dan kom je al erg in de buurt.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blend Bekijk bericht
    Ik zou 'm uit het raam flikkeren en er zelf achteraan springen.

Tankman
    Guest

Standaard

Hij geeft zelf aan een budget van 500 euro te hebben ter verbetering van zijn sound. Leef je dan uit, zeg ik dan, maar koop wel het juiste gear. Ik heb zelf nooit goed geluid uit een Cube horen komen, dus voor mij is een gear upgrade logisch.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tankman Bekijk bericht
    Hij geeft zelf aan een budget van 500 euro te hebben ter verbetering van zijn sound. Leef je dan uit, zeg ik dan, maar koop wel het juiste gear. Ik heb zelf nooit goed geluid uit een Cube horen komen, dus voor mij is een gear upgrade logisch.
    Heb je sowieso al een geluid uit een Cube horen komen ? Dit is pure onzin. Als je nog aan het rondkijken bent op de markt is een TC Nova System echt overkill. Het zal wel erg goed zijn, maar hij gebruikt er nog niet 1/10e van, zeker niet in het begin. En tegen de tijd dat hij wel zo ver is, weet hij precies wat hij wil, en dan is dat misschien niet jet TC Nova. Je kunt die niet zomaar in het wilde weg aan iedereen aanraden die wat vraagt over een mfx.

Goed. Die Cube moet een prima Sambora-geluidje kunnen voortbrengen. Ik stel me zo voor dat de Metal Stack of gewoon Metal de beste stand lijkt. Doe er ook een lichte delay of een stevige reverb in voor het solowerk. Bass, mid en treble is altijd moeilijk om op afstand in te schatten, maar probeer eens wat met een mid-humpje (bas op twaalf uur, mid op twee uur, treble op één uur). De gain mag voor solostukjes best omhoog (twee uur?), maar vergis je niet, voor de slag moet die stevig omlaag.
    En voor Dead or Alive mag je er een stevige chorus bijkappen om dat 12snarige gevoel te krijgen.

Je gitaar is een superstrat. Da's prima, die van Richie ook. Hij speelde vooral op strats met een humbucker in de staart, net als die van jou. Er is natuurlijk een verschil in hout, in kwaliteit en in resonantie, maar laat dat je nu nog absoluut niet tegenhouden.

De enige tip, en die kost niks, is: Veel naar hem luisteren, veel liedjes naspelen en na een tijdje sluipt er veel van hem in je spel. Een goeie '80's metal sound kun je altijd wel gebruiken, en als je die hebt en de techniek, klink je vanzelf wel als hem.

Edit: Oké. Zo kom ik aan mijn Richie-sound op eender welke versterker. Gitaar met brughumbucker->BSIAB II (Brown Sound In A Box, vergelijkbaar met een ZVex Box of Rock) met redelijk veel gain en treble->BBE Sonic Stomp->Versterker. Dat laatste pedaaltje is niet het meest geliefde pedaaltje dat er bestaat, maar ik zweer erbij voor de bas of voor een gelikte eighties sound. Het trekt alles recht, erg moeilijk om uit te leggen.
    Laatst gewijzigd door M Kactus; 10 maart 2010 om 10:29
    I was here and you wasn't.
    Now you is here and I isn't.

Tankman
    Guest

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M Kactus Bekijk bericht
    Heb je sowieso al een geluid uit een Cube horen komen ? Dit is pure onzin. Als je nog aan het rondkijken bent op de markt is een TC Nova System echt overkill. Het zal wel erg goed zijn, maar hij gebruikt er nog niet 1/10e van, zeker niet in het begin. En tegen de tijd dat hij wel zo ver is, weet hij precies wat hij wil, en dan is dat misschien niet jet TC Nova. Je kunt die niet zomaar in het wilde weg aan iedereen aanraden die wat vraagt over een mfx.
    Helaas heb ik wel geluid uit een Cube horen komen. Mijn vorige huisgenoot irriteerde me rot met een, mijn medegitarist in de band oefent thuis met een, en ik er staat bij mij in de winkel een hele stapel. Naast een leuke clean bieden ze niet veel meer. Het is overigens wel HET geheime wapen onder de versterkers voor akoestische gitaren. Maar verder vind ik een Cube voor geen meter klinken.

Daarnaast raad ik de Nova System niet in het wilde weg aan iedereen aan. Ik ben van mening, dat als je een hoop geld wilt uitgeven aan iets, dat je het dan meteen goed moet doen. En om dan een ME-70 oid aan te raden, omdat het goedkoper is doe ik niet aan. Je wilt goed geluid, en de enige multieffect binnen zijn budget die ik goed vind klinken is de Nova System. Overigens werkt goed geluid als je beginnen bent als sterk motivatiepunt.

Mijn persoonlijk voorkeur gaat verder totaal niet uit naar multi-effects, maar voor beginners is het gewoon handiger.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tankman Bekijk bericht
    Helaas heb ik wel geluid uit een Cube horen komen. Mijn vorige huisgenoot irriteerde me rot met een, mijn medegitarist in de band oefent thuis met een, en ik er staat bij mij in de winkel een hele stapel. Naast een leuke clean bieden ze niet veel meer. Het is overigens wel HET geheime wapen onder de versterkers voor akoestische gitaren. Maar verder vind ik een Cube voor geen meter klinken.

Daarnaast raad ik de Nova System niet in het wilde weg aan iedereen aan. Ik ben van mening, dat als je een hoop geld wilt uitgeven aan iets, dat je het dan meteen goed moet doen. En om dan een ME-70 oid aan te raden, omdat het goedkoper is doe ik niet aan. Je wilt goed geluid, en de enige multieffect binnen zijn budget die ik goed vind klinken is de Nova System. Overigens werkt goed geluid als je beginnen bent als sterk motivatiepunt.

Mijn persoonlijk voorkeur gaat verder totaal niet uit naar multi-effects, maar voor beginners is het gewoon handiger.
    Prima, maar de TS vroeg niet om een mfx, hij vroeg om hulp om als Richie te klinken met zijn versterker. En daar zit al een multieffect in, dus waarom dat niet gebruiken ?
    I was here and you wasn't.
    Now you is here and I isn't.

Tankman
    Guest

Standaard

Als je ff terug leest, begint hij op een gegeven moment over 500 euro voor effecten etc. Dus ik zeg, doe dan meteen een goeie...

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten