Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 84

Discussie: Bon jovi

Threaded View

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tankman Bekijk bericht
    Hij geeft zelf aan een budget van 500 euro te hebben ter verbetering van zijn sound. Leef je dan uit, zeg ik dan, maar koop wel het juiste gear. Ik heb zelf nooit goed geluid uit een Cube horen komen, dus voor mij is een gear upgrade logisch.
    Heb je sowieso al een geluid uit een Cube horen komen ? Dit is pure onzin. Als je nog aan het rondkijken bent op de markt is een TC Nova System echt overkill. Het zal wel erg goed zijn, maar hij gebruikt er nog niet 1/10e van, zeker niet in het begin. En tegen de tijd dat hij wel zo ver is, weet hij precies wat hij wil, en dan is dat misschien niet jet TC Nova. Je kunt die niet zomaar in het wilde weg aan iedereen aanraden die wat vraagt over een mfx.

Goed. Die Cube moet een prima Sambora-geluidje kunnen voortbrengen. Ik stel me zo voor dat de Metal Stack of gewoon Metal de beste stand lijkt. Doe er ook een lichte delay of een stevige reverb in voor het solowerk. Bass, mid en treble is altijd moeilijk om op afstand in te schatten, maar probeer eens wat met een mid-humpje (bas op twaalf uur, mid op twee uur, treble op één uur). De gain mag voor solostukjes best omhoog (twee uur?), maar vergis je niet, voor de slag moet die stevig omlaag.
    En voor Dead or Alive mag je er een stevige chorus bijkappen om dat 12snarige gevoel te krijgen.

Je gitaar is een superstrat. Da's prima, die van Richie ook. Hij speelde vooral op strats met een humbucker in de staart, net als die van jou. Er is natuurlijk een verschil in hout, in kwaliteit en in resonantie, maar laat dat je nu nog absoluut niet tegenhouden.

De enige tip, en die kost niks, is: Veel naar hem luisteren, veel liedjes naspelen en na een tijdje sluipt er veel van hem in je spel. Een goeie '80's metal sound kun je altijd wel gebruiken, en als je die hebt en de techniek, klink je vanzelf wel als hem.

Edit: Oké. Zo kom ik aan mijn Richie-sound op eender welke versterker. Gitaar met brughumbucker->BSIAB II (Brown Sound In A Box, vergelijkbaar met een ZVex Box of Rock) met redelijk veel gain en treble->BBE Sonic Stomp->Versterker. Dat laatste pedaaltje is niet het meest geliefde pedaaltje dat er bestaat, maar ik zweer erbij voor de bas of voor een gelikte eighties sound. Het trekt alles recht, erg moeilijk om uit te leggen.
    Laatst gewijzigd door M Kactus; 10 maart 2010 om 10:29
    I was here and you wasn't.
    Now you is here and I isn't.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten