Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 14 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 135
    Senior Member

Standaard

Nou ik ben nieuwsgierig na de sound. Ik hou van het typische klassieke phase sound (niet die moderne shit zoals de PH-2 van Boss). Zeg maar als in het intro van Saterday night te horen is.
    Ik ben niet specifiek opzoek naar een phaser maar tsja, gewoon benieuwd naar zeg maar

(ik ben al reeds voorzien van een Ibanez PM-7, Phase90 (mod), 3 Boss phasers, EHX Small Stone, Sovtek Small Stone, Dunlop Univibe )
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ik wás lief, maar ik heb nu een Marshall.

Senior Member

Standaard

Jammer dat hij z'n gitaar niet kan stemmen: http://www.youtube.com/watch?v=lHCcgw-Nuz4

Of hij 'saturday night' echt kan weet ik niet, dat is geloof ik een phase45 dus een stuk minder diep...

De Ross vind ik tussen een Phase 90 en een Small Stone in vallen. Niet zo "suizend"/straaljager als een SS en lang niet zo saai als een P90.

Senior Member

Standaard

Zo, de Flanger is vandaag binnengekomen! Gelijk maar de 110V kabel er af gesloopt en in m'n hoofd de voltage verdubelaar gemaakt.

Vanavond misschien foto's!

Senior Member

Standaard

ik heb de flanger niet, maar wel regelmatig gebruikt (is van de vader van onze drummer en ligt in de repetitieruimte). Ik vond 'm echt wel heel erg leuk, maar mijn enige referentie is de bf2, en die heeft niet de beste naam geloof ik.

Heel goed instelbaar en van subtiel tot lekker over the top...topding! Maar aangezien ik toch maar ongeveer 15 seconden van heel onze setlist flange, laat ik de boss maar op de plank staan. De ross gaat daar toch niet weg, dus voor studio kan ik er altijd beroep op doen.

Senior Member

Standaard

Zo, de Chorus komt er ook aan!

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Mooi man! hoeveel moet je nog uit de collectie?
    ----

// City Of Life //

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JeroenSchaaf Bekijk bericht
    Mooi man! hoeveel moet je nog uit de collectie?
    * Phaser
    * Distortion
    * Compressor
    * Chorus
    * Stereo Delay
    * Phaser/Distortion
    * Flanger

De dikke "moet" ik nog hebben maar hebben eigenlijk weinig toegevoegde waarde. De Compressor is veel te duur, de delay schijnt niet echt goed te zijn en de phaser/distortion is naast te duur ook nog eens met de "verkeerde" versie van de Phaser...

Dus eigenlijk ben ik wel klaar! (zodra alles binnen is)

Standaard

Iets meer varianten:
    http://www.effectsdatabase.com/model/ross
    http://www.effectsdatabase.com/model/ross/first (ik heb zelf die eerste brochure liggen )

Dat van die kleuren klopt niet helemaal, ook de gekleurde Ross pedalen met een kadertje rond "Ross" werden in Taiwan gemaakt.

En die "eigen ontwerpen" bleven toch vooral gebaseerd op MXR circuits.
    EffectsDatabase: http://www.effectsdatabase.com
    22000 pedals, 4000 brands, 350 brand interviews

NAMM 2016: http://fxdb.org/namm

Senior Member

Standaard

Net de eerste klanken ui m'n Ross Flanger getoverd... Nice!

Het was origineel een 110v pedaal dus ik heb er een voltage verdubbelaar (18v) in moeten klussen en gelijk maar een nieuwe footswitch + LED er in gezet.

De flanger heeft een 'manual' knop waar je een bepaalde flange stand kunt zetten die je via de 'man/auto' pot mixt met de sinus flanger. Hierdoor is hij veel minder lomp dan mijn FL-9.

Ik ben nog steeds geen flanger liefhebber, maar eigenlijk krijg je er best gave geluiden uit!

Wederom een goed Ross pedaal dus!

Senior Member

Standaard

Hey Harold, gaat de goeie kant op hé!

Ik heb de Phaser van Jan Buurman overgenomen en die komt in mijn "gapende gat" op m'n pedalboard.

Ik dacht dat jij eerder vertelde dat het pedaal, in originele staat, nogal toon zuigt, klopt dat?
    Ik zou hem, in dat geval graag true bypass willen hebben, en Jan heeft hem dan ook al naar Dirk_Hendrik gestuurd.
    Ik wil er ook graag een LED in, maar D_H vroeg aan mij of ik dat wel zeker wist.
    Ik neem aan dat het pedaal er een stuk minder waard door wordt? Vooral de LED zal hem minder waard doen zijn?
    Mij kan het eigenlijk niet zo veel boeien, gaat me om de functionaliteit en de sound.

De sound is trouwens precies wat ik van een phaser verwacht: een "dik" effect.
    De MXR Phase 90 vond ik echt een flutding wat dat betreft, snap niet dat er zoveel van die dingen voorbij komen in het pedalboard topic b.v.
    Op de één of ander manier klinkt de Phase 90 niet echt als een phaser, maar is meer een effect op zich.
    Ik vond de Ross, toen ik hem op de meeting hoorde, gewoon perfect, hield je "droge gitaar signaal" intact, en voegt a.h.w. het effect er aan toe.
    Bij de phase 90 wordt je hele signaal aangetast, verliest dynamiek.
    Ook met m'n Replifex heb ik hier last van, maar dan op een andere manier.
    De phaser v.d. Replifex "knijpt" de sound op de één of ander manier, lastig uit te leggen.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten