Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 9 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 84

Discussie: Bon jovi

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door victor.500 Bekijk bericht
    ja, ik speel 'you give love a bad name' en 'dead or alive.'

en met gewoon een nieuwe versterker bedoelde ik geen 20. want de buren hoeven immers niet doof te worden. ( bdw. richie speelt met Fender versterkers. ) en met een pedaal waar je een betere rock sound van krijgt. die van de versterker zelf is echt een beetje prut.
    Hij speelt inderdaad ook met Fender versterkers, dat scheelt nogal per tour....dan weer Marshall, dan weer Diezel en dan weer Fender.
    Er zijn bergen supergoede pedalen te krijgen, maar vergeet niet dat hij ook op podiumvolume speelt en een goed pedaal komt pas tot zijn recht op een heel goede buizenversterker.
    Voor zijn sound op budgetvriendelijke basis kun je al ver komen met bijvoorbeeld een Blackstar HT-5 combo, dat is een 5 Watt buizenversterker met een zeer goede basisrocksound op burenvriednelijk geluidsniveau.

Luister hier maar eens naar....je kunt er later nog een leuke overdrive bijkopen als je dat eventueel zou willen.

http://www.youtube.com/watch?v=Oa4FYJLPVzw
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

Senior Member

Standaard

klinkt wel goed maar maakt het veel verschil als je een andere gitaar hebt???

hoe voeg je eigenlijk een plaatje aan een bericht toe???

Senior Member

Standaard

klinkt wel goed maar maakt het veel verschil als je een andere gitaar hebt???

hoe voeg je eigenlijk een plaatje aan een bericht toe???
    Ja, alles maakt verschil, maar ik denk wel dat wanneer je een Ibanez met humbucker bij de brug hebt je al een heel eind bent. Verder weet ik natuurlijk niets van je eventuele budget, dus dat maakt het wat moeilijker voor ons om een goed advies te kunnen geven.

Plaatjes moet je eerst hosten op een site en die link maakt er dan een foto van op Gitaarnet....beetje omslachtig helaas, maar zo werkt dat.
    De mijne staan op www.photobucket.com

Senior Member

Standaard

zo'n pedaal bedoel ik ook niet.
    Wat voor dan ?

Die Blackstar klinkt trouwens echt awesome!

Wat voor gitaar heb je nu? En budget voor wat nieuw spul??

Senior Member

Standaard

ja klopt, een beetje lastig. en om even een voorbeeld te geve van m'n budget zou ik niet meer dan 500 uit willen geven. als je een goede sound wil maken heb je samengevat dus een andere versterker nodig en eventueel een pedaaltje.
    maar de gitaar die ik nu heb kun je goed mee overweg als je bon jovi nummers speelt.

Tankman
    Guest

Standaard

Als je perse voor een gear upgrade wilt gaan voor max 500 euro zou ik een Peavey Vypyr 30 of 75 met een Sanpera II pedaal erbij kopen. Heb je 400 preset sounds aan je voeten met 2 expression pedalen...

Senior Member

Standaard

Ik zou niet voor pedalen gaan, maar eerder voor een goeie amp waar een overdrive inzit die goed bruikbaar is. En een goedkoop chorus-pedaaltje heel misschien. Qua amp zou ik zien naar de marshall MA serie, peavey valveking. Of tweedehands.

500 euro is geen slecht budget als je al een gitaar hebt. Voor een cabinet misschien wat krap.

Standaard

Richie Sambora is een Gearjunkie. Verslaaft aan allerlei mooie gitaarspulletjes, en heeft dan ook veel verschillende spullen gebruikt.
    Hij heeft een aantal signature gitaren: Bij Fender zelfs een USA en een Mexicaan, bij ESP en ik dacht ook nog wel bij Kramer in vervlogen tijden.

Hij speelde vooral op Strats en Strat-achtigen (superstrats met brughumbucker), maar nu dus veel op zijn eigen model, dat ook door ESP wordt uitgebracht. Verder eigenlijk ook op allerlei andere gitaren zoals Les Paul's en ES-sen....

Ik denk niet dat de truc hem zozeer in nieuwe spullen zit voor jou, maar in het bekend worden met de mogelijkheden van je materiaal. Daarnaast is het grotendeels Richie's spel en techniek, zoals de eerder genoemde pinch-harmonics e.d.

Senior Member

Standaard

die marshall heb ik opgezocht klinkt wel lekker.

zeker een goede sound. misschien die wel kopen of een andere uit die serie.

maar wat zijn eigenlijk pinch-harmonics en sqeecks e.d.
    Laatst gewijzigd door victor.500; 8 maart 2010 om 17:58

Senior Member

Standaard

die marshall heb ik opgezocht klinkt wel lekker.

zeker een goede sound. misschien die wel kopen of een andere uit die serie.

maar wat zijn eigenlijk pinch-harmonics en sqeecks e.d.
    Dat zijn die hoge gierende tonen wanneer je aanslaat en met je duim na je plectrum de snaar raakt.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten