Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 15 EersteEerste ... 56789 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 145
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oigun Bekijk bericht
    Wulpse vormen
    He je de hals ook al bijna klaar??
    hals was ik vroeger al aan begonnen. omdat hij te smal was voor fender type tuners, heb ik vorm van de headstock moeten aan passen. dat zit me nog niet lekker maar er was geen andere optie mogelijk (de headstock proportioneel vergroten zou te groot worden). heb overwogen nieuwe hals te maken, maar ga toch maar eerst deze gebruiken. Een halsje kan ik achteraf nog opnieuw maken indien nodig.

Standaard

Jij merkt dus ook dat een geslepen freesje iets kleiner wordt. Logisch eigenlijk, maar ik had niet verwacht dat 't zo merkbaar zou zijn (ik had 't laatst met een neck pocket).

Hoe is dat elzen qua bewerkbaarheid?
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    Jij merkt dus ook dat een geslepen freesje iets kleiner wordt. Logisch eigenlijk, maar ik had niet verwacht dat 't zo merkbaar zou zijn (ik had 't laatst met een neck pocket).

Hoe is dat elzen qua bewerkbaarheid?
    het is dat ik het hier niet kan kopen, anders zou ik dadelijk van essen overschakelen op elzen: net iets zachter, beter schuurbaar, moet niet gefilld worden en vintage correct. Ik denk eraan om toch maar es naar die shop in NL te gaan. we spelen soms in de buurt daar dus mss kan ik ooit es vroeger gaan en een voorraad indoen. want is best wel ver van hier

Senior Member

chicken

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    het is dat ik het hier niet kan kopen, anders zou ik dadelijk van essen overschakelen op elzen: net iets zachter, beter schuurbaar, moet niet gefilld worden en vintage correct. Ik denk eraan om toch maar es naar die shop in NL te gaan. we spelen soms in de buurt daar dus mss kan ik ooit es vroeger gaan en een voorraad indoen. want is best wel ver van hier
    He Barno,

Eindelijk weer wat voortgang. Het ziet er weer goed uit.
    Als je dan toch in NL bent, kom dan meteen een bakkie halen.

Senior Member

Standaard

update

veel met hals bezig geweest:

fretboard op maat gemaakt, truss rod derin gefreesd. mojo injected

de klemmencliché foto

hals shapen, dit is het eindstadium, eerst met beitel de vorm aangebracht, erg arbeidsintensief pfff moet es andere manier gaan leren

komt goed denk ik. dikte verloop van 25mm fret 13, 20mm fret 1 (zoals een oude jazzbass)

nog wat hout laten vlakken, tegelijk even de body op een dikte van 44 laten vlakken. nu nog een manier uitvogelen om de grote radius aan de zijkanten te zetten, mss es gaan kijken voor een grote freesbit.

Senior Member

Standaard

ondertussen heb ik ook de "soft ice" curves gedaan, dikke radius op de zijkanten, hij gaat nog iets gestroomlijnder worden met schuren. Body heeft nu plots Pbass feel (voelt dunner aan door de radius).

Senior Member

chicken

Ik ben benieuwd hoe hij uit eindelijk gaat worden. Ik vind de vormen nu wat te soft.

Voor de hals kan ik je aanraden om veel te oefenen met de spookschaaf. Ik heb daar wat mee zitten stoeien en heb de hals van de LP JR ermee gevormd. Dat gaat echt heel goed en ten opzichte van vijl en rasp ook erg snel. Wat wel belangrijk is (eigenlijk een dooddoender), hij moet super scherp zijn. Het is de moeite waard om in deze techniek te investeren.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hedge Bekijk bericht
    Ik ben benieuwd hoe hij uit eindelijk gaat worden. Ik vind de vormen nu wat te soft.
    soft, ja da's de bedoeling, de bas gaat er een beetje een comic feel van krijgen. all bij al komt de huidige radius sterk overeen met die van een Pbas, maar ik moet er ook even aan wennen omdat ik op guttlins tot nu toe meestal een wat meer hoekige telecaster radius heb gezet.

Standaard

Ik vind de curve wel cool. Erg marshmallow-like. Ga je de headstock ook nog curven? Lijkt een beetje raar nu, zo'n ongecurve head bij dat zachte van de body.

Senior Member

Standaard

neckpocket gedaan

ik doe het toch het liefst zonder mal, maar met latjes op de body, geeft me meer controle vind ik en bespaart tijd

past als een handschoen die te klein is, zoals het hoort de lakmoesproef zonder schroeven

de pocket moet nog iets dieper, maar ik let daar tegenwoordig mee op sinds ik er es eentje te diep heb gefreesd, dus stap voor stap
    Laatst gewijzigd door barno; 14 maart 2010 om 14:21

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten