Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 37

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Het album waar Hendrix aan werkte ten tijde van zijn dood is al uitgebracht onder de naam First rays of the rising Sun. En allemaal nieuwe nummers, geen opgewarmde kliekjes. Misschien wel mijn favoriete Hendrix album, sterke songs en klinkt nog steeds modern.

is dat die cd die door de engineer/producer is gemaakt aan de hand van ruwe opnamen en jams uit de studio? Hendrix had nog wat vage ideetjes op de plank liggen, en die producer heeft dat verder aangevuld met extra opnames en overdubs. Weet niet of dat bij deze cd was?

Senior Member

Standaard

Sorry als ik 'n beetje cynisch klink, maar die muziek waar Hendrix vlak voor z'n dood aan werkte, kennen we inmiddels toch wel? Er zijn al zoveel van die posthume albums uitgebracht: First Rays inderdaad, maar ook War Heroes, Loose Ends, Cry of Love, Rainbow Bridge, South Saturn Delta, Voodo Soup... allemaal grotendeels met dezelfde nummers die ook hierboven weer gepost zijn. Maar goed, ik zal toch wel weer even luisteren omdat Hendrix 1 van m'n eerste muzikale liefdes was en je stiekem blijft hopen op dat ene vergeten juweeltje.

Standaard

@Eurocinema: Ach, cynisch....nee hoor. Wat je zegt is helemaal waar. Ik heb het eigenlijk ook wel allemaal gehoord, of dat nou het lijstje is wat je oplepelt, of via live opnames, der is niet echt wat nieuws meer te ontdekken. Maar desalniettemin.. ik ben benieuwd, maar ik ben bang dat het voor mij toch een beetje dooie mus word.

Standaard

Hoorde net de nieuwe single van Hendrix op StudioBrussel. Valley of Neptune.
    Lekkere sound, had wel iets weg van John Frusciante...

Toeschouwer

Standaard

Zo zie je hoe John Frusciante muzikanten van vandaag de dag beinvloed
    Het leven heeft geen zin.
    Maar ik toevallig wel.
    Maarten van Roozendaal.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Het album waar Hendrix aan werkte ten tijde van zijn dood is al uitgebracht onder de naam First rays of the rising Sun. En allemaal nieuwe nummers, geen opgewarmde kliekjes. Misschien wel mijn favoriete Hendrix album, sterke songs en klinkt nog steeds modern.

+1

Nough said.

Dit is het enige album waar Hendrix voor zijn dood aan werkte. Het is uitgebracht onder de naam The Cry of Love, en daarna, veel later, opnieuw als deze geremasterded versie. Inderdaad, misschien wel Hendrix beste album. Billy Cox is een zoveel betere (en funkiere) bassist dan Noel Redding...

Discussie kan verder gesloten worden!
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

- Charles Bukowski

Standaard

Zit nu te luisteren. Klinkt erg tof tot nu toe

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door heinz3110 Bekijk bericht
    @Eurocinema: Ach, cynisch....nee hoor. Wat je zegt is helemaal waar. Ik heb het eigenlijk ook wel allemaal gehoord, of dat nou het lijstje is wat je oplepelt, of via live opnames, der is niet echt wat nieuws meer te ontdekken. Maar desalniettemin.. ik ben benieuwd, maar ik ben bang dat het voor mij toch een beetje dooie mus word.
    Schijnt toch niet helemaal waar te zijn. Voor zijn dood was hij ook veel bezig met sing/songwriter achtige nummer en jawel.... jazz.
    Daar schijnen ook opnames van te zijn, maar om de een of andere reden vinden ze het belangrijker om de al eerder uitgebrachte nummer opnieuw op cd te zetten.

@Pepe: Ja dat is echt een mega plaat! Night bird flying vind is echt een geweldig nummer. Daar waar normaal de bas toch redelijk overschaduwd word speelt het in dit nummer een hele belangrijk rol. Weet niet of je deze mening deelt, maar ik vind het te gek en echt een van de beste zo niet het beste nummer van Hendrix (misschien op little wing na)

Senior Member

Standaard

ja echt jammer dat er nooit wat van een samen werking tussen miles davis en jimmy hendrix is geweest.

Is er al iemand die wat kan zeggen over het nieuwe album? ouwe koeien of zit er echt juweeltjes tussen?
    Ik ben de weg, de waarheid en het leven
    Te koop: Niks
    http://www.myspace.com/opiatesun

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cerpintaxt Bekijk bericht
    ja echt jammer dat er nooit wat van een samen werking tussen miles davis en jimmy hendrix is geweest.

Is er al iemand die wat kan zeggen over het nieuwe album? ouwe koeien of zit er echt juweeltjes tussen?
    Ik ben wel aardig weg van Mr. Bad Luck.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten