Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 78 van 85 EersteEerste ... 28687677787980 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 771 t/m 780 van 842

Discussie: Over de moderatie

Senior Member

Standaard

Ik zou graag willen weten waarom mijn post laatst in het 2e hands tips topic werd verwijderd.

Iemand poste zijn gitaar te koop, iets dat niet mag. Ik stelde hem voor om er een topic over te laten beginnen en diezelfde gitaar een paar dagen later op MP te zetten, en evt de link in zn sig. toch een groot aantal potentiele klanten die je hier bereikt.

Dit gebeurt wekelijks, en toch is mijn post weggehaald omdat??
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keesz
    Dit gaat mijn sig in.

Moderator

Exclamation

Voor de honderdduizendste keer: specifieke moderatie-akties komen hier niet aan bod. Lees a.u.b. de openingspost. Als je een vraag hebt over een specifieke aktie en je weet niet welke moderator dat gedaan heeft, stuur dan een PB naar beide mods van Elektrische Gitaren.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

Nou, wat ik me afvraag: Er worden soms (of regelmatig) posts verwijderd. Op zich geen probleem, maar ik zou het prettig vinden als de mod die dat doet, ook ff post waarom dat gebeurt. Dat hoeft niet een verklaring te zijn zoals het kabinet op het rapport van de commissie Davids reageerde, maar gewoon een korte 'posts verwijderd ivm...' en dat kan dan zijn ivm off topic, grof taalgebruik, etc. Soms gebeurt dat wel, soms ook niet. Ik zit wel eens in een topic van: 'Huh, ben ik nou gek aan het worden?' als ik het gevoel heb dat er iets ontbreekt wat er eerder wel stond.

Is er een reden voor dat er soms wel een reden staat en soms niet? Is er een bezwaar tegen het altijd geven van een reden, of in elk geval tegen het aangeven van het feit dat er posts zijn verwijderd?

Moderator

Music

Het is vollediger als het even vermeld wordt, dat zonder meer. Een nadeel daarvan kan soms zijn dat sommigen dan weer de behoefte krijgen om er op te reageren, dan wel tegen in te gaan, maar het voordeel is natuurlijk duidelijkheid. Niet iedere mod heeft er altijd zin in of erg in om het te doen en op zich... als je posts mist kun je op je vingers nagaan dat er gemodereerd is. Of je moet wel heel erg aan jezelf twijfelen
    Maar je hebt een punt hoor.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Moderator

Standaard

Maar als iemand op zondagmorgen iets post van: 'GVD (maar dan voluit) jullie kunnen allemaal mijn reet likken' en een mod haalt dat weg, hoeft er hopelijk toch geen verklaring voor worden gegeven.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

Standaard

Ik snap het probleem wel. Ik verwijder in zo'n geval niet alleen de aanstootgevende post, maar ook alle reacties daarop, anders snapt niemand er iets van. Ik ben dan wel zo lui dat ik geen zin heb om iedereen te gaan mailen waarom hun reactie verdwenen is. Ik dacht dat dat toch meestal wel voor de hand lag.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

Senior Member

Standaard

Zoals Bert K zegt, bij doelloze opmerkingen waar iedereen achteraan gaat schelden is het meestal wel logisch, dan lijkt het me nogal duidelijk waarom je post weg is.

Maar als er echt iets zinnigs op een een bepaalde post wordt gezegd, mag er inderdaad wel even worden vermeld dat er een post weg is

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Het is vollediger als het even vermeld wordt, dat zonder meer. Een nadeel daarvan kan soms zijn dat sommigen dan weer de behoefte krijgen om er op te reageren, dan wel tegen in te gaan, maar het voordeel is natuurlijk duidelijkheid. Niet iedere mod heeft er altijd zin in of erg in om het te doen en op zich... als je posts mist kun je op je vingers nagaan dat er gemodereerd is. Of je moet wel heel erg aan jezelf twijfelen
    Maar je hebt een punt hoor.
    Nou, ik twijfel vrij snel aan mezelf ja

Maar het heeft er ook mee te maken dat het niet zo opvalt als er ineens iets mist, maar dat het in eerste instantie een raar gevoel geeft.

Voorbeeldje: Als iemand ineens een bril draagt, ziet iedereen het in 1x, maar als diezelfde persoon vervolgens na een tijdje lenzen gaat dragen, zal die persoon vragen krijgen als: Hey, er is iets anders aan je, maar wat? Ik heb meegemaakt dat ik in een volle kantine aan een collega vroeg die ik even niet had gezien of hij zijn baard had afgeschoren. Zijn antwoord: Ja, gisteren, je bent de eerste die het ziet! Dat was dus halverwege de dag...

De reden waarom iets wordt verwijderd is meestal wel heel duidelijk, dat houdt gelijk in dat die reden posten niet heel veel werk kan zijn. Ik begrijp uit de vorige posts dat er niet een vast beleid in is en dat het enige nadeel is dat er mensen op kunnen reageren. Bij deze heb ik het aangestipt. Doe ermee wat je goeddunkt

Standaard

Uit het chattopic:

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door schizo910 Bekijk bericht
    Leuk Handsome, m'n zoontje zit hier op de bank. Ik verwacht niet zulke dingen te zien in het chat topic!
    Leuk ook dat je de mods weer aan hun VRIJWILLIGERS werk zet...

Je bent een aardige vent maar soms begrijp ik geen fuck van je...
    Goed punt.
    Ik snap dat Joey een graag geziene gast is hier, maar er mag wel wat strenger opgetreden worden hier.
    Elke keer maar gewoon een ban na dit gedrag omdat iemand zo nodig wil studeren...

Standaard

Hey hallo, ik zit ook nog wel eens een half uurtje voor de tv. Ik heb hem voorlopig opgeknapt met een maand, en we praten er nog over of we het gaan verlengen.
    @Joey, als je meeleest: hey lul, als je een tijdje een ban wil wegens studie kan je dat ook gewoon vragen. Loser...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten