Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 22 van 107 EersteEerste ... 1220212223243272 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 211 t/m 220 van 1063
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door deftone82 Bekijk bericht
    Nu zit er een C90 in.
    Het vreemde is dat sommige mensen zeggen: vervang de speaker anderen zeggen: speaker vervangen in open-back heeft geen zin, koop externe cab...

Zelfbouw ben ik niet zo voor te vinden. Moet ik weer op zoek naar materiaal etc...en daarvoor ken ik te weinig van de techniek!
    Als speaker vervangen inhoudt: V30 erin: NIET DOEN. Als het inhoudt: EV oid erin, zou je kunnen doen, maar persoonlijk zou ik dat zeker niet doen.

Andere speaker moet je zelf eraan beginnen prutsen, ik weet niet wat dat met de waarde van je amp doet. Cabinet eronder is fijn, want dan heb je iets nieuws erbij

Senior Member

Standaard

Je zou 's een mailtje naar Kool & Elfring kunnen sturen met je wensen.
    Die gasten weten er veel vanaf, en kunnen je wellicht een beter advies geven.
    Ik heb ook wel 's gehoord dat een CL80 het ook erg goed doet in een open back.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Je zou 's een mailtje naar Kool & Elfring kunnen sturen met je wensen.
    Die gasten weten er veel vanaf, en kunnen je wellicht een beter advies geven.
    Ik heb ook wel 's gehoord dat een CL80 het ook erg goed doet in een open back.
    C90 en classic lead 80 zijn dezelfde speakers.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    OK, weer wat geleerd.
    Dezelfde is misschien een groot woord. Volgens sommigen worden ze speciaal voor mesa gemaakt in Engeland, volgens anderen simpel herlabeld.

Senior Member

Standaard

Dan zou ik zeker gaan voor losse cab met V30 oid. V30 en CL80 is schijnbaar wel toffe combi.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Dan zou ik zeker gaan voor losse cab met V30 oid. V30 en CL80 is schijnbaar wel toffe combi.
    Classic lead wordt dan soms in open back deel gestoken. Persoonlijk vind ik v30 wat leuker, maar slecht zal de combinatie zeker niet zijn.

Senior Member

Standaard

ok, dus de C90 black shadow laat ik erin en ik koop een externe cab (om gelijktijdig te spelen? of koppel ik de interne speaker los?)

Dan begint de zoektocht...voor wat ik het nodig heb denk ik dat ik best af ben met een 1x12 of 2x12. (krijg ik dan gewoon méér geluid, want das niet echt nodig of 'ander' geluid?)

Ik lees op fora soms dat een V30 vaak te 'muffeled' klinkt, beetje te wopperig in de bas. Greenbacks, EV12L, Thiele zijn namen die ik vaak zie voorbij komen.

Of moet ik kijken naar merken? Bogner, M/B, Marshall, Avatar...?
    Of dit belgische merk: schijnt degelijk te zijn, maar precies wel prijzig...

ohja, ik ben dus op zoek naar een vette lead met niet teveel bass (bas-pot staat nu al op 1 of 2 op mijn amp).
    Stijl: metallica ritme, mastodon in de lead, Slash, AC/DC op ch2...cleans krijg ik er altijd wel netjes uit, is ook bijzaak...

ps:zoals jullie merken ken ik echt niets van externe cabs, dit is geheel nieuw terrein voor mij!
    Laatst gewijzigd door deftone82; 1 maart 2010 om 20:13
    Mesa Boogie Mark IV (B) combo
    Gibson SG standaard
    Mex. Fender Strat

Senior Member

Standaard

FAD is zeker goed, maar zeker niet goedkoop, geldt voor veel andere merken ook. Orange vind ik goedkoop voor wat het is (prijs vergelijkbaar met marshall en toch pak beter qua bouw (en klank)), echt goedkoop is Harley Benton en dikke aanrader is Framus 2*12 v30-cabinet. V30 moet je voor zijn of niet eigenlijk, maar de cabinet waarin ze zitten doet ook zeer veel. Ik zou voor een 2*12 gaan, ookal heb je al een speaker in de combo zitten, twee speakers naast elkaar in 1 closed back is ruimer en gaat wat meer druk maken verwacht ik.

Of je beide samen kan aansluiten hangt van impedantie-zaken af.

Bas staat bij je laag omdat die na de eerste gainstage zit. Eigenlijke bas die dat uit je versterker komt regel jij met je grafische equalizer af eigenlijk

Standaard

In het tweedehands tips topic staan vooral gitaren, vandaar maar even hier voor de liefhebber, Mesa en ENGL 4x12's en een K&E 2x12 te koop voor zo te zien nette prijzen...

http://link.marktplaats.nl/326247515
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten