Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 58 van 72 EersteEerste ... 848565758596068 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 571 t/m 580 van 712

Discussie: Axe-Fx anno 2009

Senior Member

Standaard

Amp level and Mixer level zijn niet hetzelfde. Een hoger of lager Amp level beinvoedt het ingangslevel van de effecten (incl. CAB blocks) ná de amp sim. Net zoals bij echte amps. Een hoger Mixer level verhoogt het volume van de totale patch. Er kan dus idd wel een beetje toonverschil zitten tussen beiden.

Ik gebruik altijd Amp level. Ten eerste omdat de designer zelf heeft gezegd dat je het beste het Amp level kunt bijstellen. Ten tweede omdat ik Global Amps gebruik, zodat ik voor patches met dezelfde amp altijd maar in eentje de instelling hoef te wijzigen. Ten derdemda het niet alleen gaat om clipping te voorkomen maar ook om volumes tussen patches gelijk te schakelen; dat doe ik het liefste met Amp level.
    Alexander van Engelen

Standaard

Ultra is onderweg Ben erg benieuwd!

Meteen gevraagd naar de 4 weken proefperiode, geen probleem. Tot nu toe erg goede service!

Senior Member

Thumbs up

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Synx Bekijk bericht
    Ultra is onderweg Ben erg benieuwd!

Meteen gevraagd naar de 4 weken proefperiode, geen probleem. Tot nu toe erg goede service!
    G66 is een geweldig bedrijf ... maak je over service maar geen zorgen. Mijn vragen worden zelfs op zondagavond beantwoord..

Standaard

Ultra is binnen! Natuurlijk meteen proberen, wat een opties.. Slik!

Eerst door alle normale presets gebladerd, veel lekkere sounds in. Gaat direct 2 studio nearfield monitors op.

Net even aan de midi gehangen (axe edit) en dat maakt de opties al een stuk overzichtelijker. Heb nu een mesa clean, crunch, highgain en lead. Vergeleken met line 6 is dit inderdaad vele malen beter. Zoals iedereen zegt, het voelt als een echte buizenbak en niet 'nep'. Dynamiek, response naar pickups, aanslag, het voelt (en klinkt) als het echte werk...

Waarschijnlijk kan het nog stukken beter, dus wie heeft er een aantal goede mesa patches?

Straks eens rustig de handleiding bekeken. De wiki van Yek was zeer handig

Senior Member

Standaard

Proficiat. Ben benieuwd of je nog aan iets anders toekomt.... :-)

"Basisregels":
    - Zorg dat I/O en Global goed ingesteld staan.
    - Begin altijd met gewoon een AMP en kies een goede bijpassende CAB (kan enorm schelen!).
    - Vergeet niet bij modernere amp sims de Presence omhoog te draaien (op 12 uur staat ie op "nul", niet op 5).
    - Negeer de advanced parameters van de amp, heb je in de regel helemaal niet nodig, al helemaal niet meer in firmware 9.03.
    - Omdat het niet het geluid is van een gewone gitaarspeakerkast maar van een uitversterkte speakerkast , kan het signaal heel veel laag en/of hoog bevatten. Dat hoor je vooral op studiomonitoren, FRFR versterkers enz. Een veelgebruikte oplossing is een "blocking" Parametrische EQ (PEQ bock) te plaatsen achter de AMP of CAB. Block voor het gemak bv. het laag onder 120Hz en het hoog boven 7100kHz. Dit kan je ook doen met de Global EQ in plaats van per patch (maar dan is het geen 'blocking' EQ).

Succes
    Alexander van Engelen

Standaard

Uitwisselen van de patches werkt nu wel. Van marco S. waren lekker, de rest vond ik nou niet zoooo super.

Net even ge A/B met een simpele line 6 UX1. Het verschil is er zeker wel, maar of dat 1900 euro waard is...

Morgen weer eens even spelen ermee

Senior Member

Standaard

Altijd oppassen met patches van anderen.
    Sommige zijn niet gemaakt voor "direct/FR", maar voor een gitaar speakerkast.
    Sommige zijn specifiek gemaakt voor single coils of juist humbuckers, en dat maakt veel uit als je andere elementen gebruikt.
    Sommige zijn gemaakt voor live-gebruik en lijken dan op laag volumeniveau erg saai (komen pas tot hun recht op hoger volume), net zoals de mijne.
    Sommige gebruiken custom user cabs, die moet je dan ook hebben. Enz.
    Alexander van Engelen

Standaard

True dat er een hoop verschillen in de patches zitten qua input en doel. Heb er opgelet dat ik de cab IR's had en of ze voor een FRFR of gitaarspeaker waren bedoeld.

Morgen weer eens eraan met frisse oren

Edit: Ben dus vooral op zoek naar patches die op een FRFR super klinken ( los van het volume ).

Standaard

Heb net even een totaal nieuwe patch gemaakt. Stukken beter. Nu nog even precies uitvogelen hoe die global EQ werkt zodat ik iets laag eruit kan draaien als het flink harder staat.

Ik maak de patches op normaal volume altijd wat 'saaier' zodat ik minder hoef te draaien bij reps of live. Toch wel leuk als je snel met die global EQ het thuis wat leuker kunt maken

Enige suggesties voor een goede 2 HE rack oplossing? Rockbag lijkt me lekker licht maar wellicht ook wel erg kwetsbaar, heb alleen ervaring met houten of plastic racks.

Senior Member

ideetje

Thomann 2HE rackbag, €29,-.
    Ik heb 'm ook sinds kort, stevig genoeg, bevalt prima tot nu toe.

Gefeliciteerd met je aanwinst.

Ik word al moe als ik al die termen zie (FRFR, Global EQ, etc.), zucht.

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten