Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 21 van 107 EersteEerste ... 1119202122233171 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 201 t/m 210 van 1063
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door deftone82 Bekijk bericht
    Hallo allemaal

Eindelijk bestaat deze topic! Had ook liever een niveau hoger gezien want hier vraagt iedereen alles door elkaar waardoor het niet eenvoudig is om te volgen.

Eeniewee, gezien dat de gang van zaken is, doe ik gewoon mee!

Sinds enige tijd ben ik trotse bezitter van een beestige Mesa Boogie Mark IV.
    Super versterker. Alleen ben ik aan het twijfelen over een paar mods.
    Momenteel weet ik niet of ik beter een nieuwe speaker in de huidige combo steek (bv een V30...) of een aparte 1 of 2x12 speakerkast met closed back koop. Een V30 maakt mijn geluid volgens sommigen beter. Een closed back maakt dat ik beter en vetter kan choppen!

Iemand een tip of ervaring hiermee?

En indien een externe speaker..welke sluit lekker aan bij mijn MB? MB zelf maakt iets te dure cabs vind ik...
    Een v30 zo in die combo lijkt me zo geen goed idee, beter een aparte closed back cabinet. Wat is je beschikbare budget ervoor?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Wat is precies het verschil tussen de 1960AX kasten en de 1960TV? alleen het speakerdoek of zit er in de kast zelf nog verschil
    De 1960TV (TV = Tall Vintage) is wat hoger gebouwd dan een gewone 1960 kast en als zodanig meer bedoeld als stand alone en niet zozeer als bovenste deel van een full stack.
    Daardoor ook wat meer inhoud en iets ander geluid, wat meer laag maar ook soms wat minder strak in het laag.
    De 1960TV is overigens geen reproductie of reissue want er is nooit een oude versie van geweest dus alleen qua uiterlijk ziet het er vintage uit met z'n pinstripe speakerdoek, zeker een blikvanger qua uiterlijk.
    Beide cabs hebben G12M25 speakers.
    Laatst gewijzigd door Puerco; 26 februari 2010 om 22:59
    Not necessarily stoned..but beautiful...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door caliban Bekijk bericht
    Een v30 zo in die combo lijkt me zo geen goed idee, beter een aparte closed back cabinet. Wat is je beschikbare budget ervoor?
    Aangezien ik nog niet lang geleden een forse duit heb gespaard voor de Mark IV, wil ik er niet teveel voor betalen. Vooral omdat het meer 'hebbe, hebbe' is dan echt nodig . Ik gebruik hem voorlopig enkel op mijn appartement, dus loeihard blazen zit er eerste maanden niet in...

En dus ik zou best 1x12 kopen om dat tegelijk met de combo te laten knallen?
    Mesa Boogie Mark IV (B) combo
    Gibson SG standaard
    Mex. Fender Strat

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door deftone82 Bekijk bericht
    Aangezien ik nog niet lang geleden een forse duit heb gespaard voor de Mark IV, wil ik er niet teveel voor betalen. Vooral omdat het meer 'hebbe, hebbe' is dan echt nodig . Ik gebruik hem voorlopig enkel op mijn appartement, dus loeihard blazen zit er eerste maanden niet in...

En dus ik zou best 1x12 kopen om dat tegelijk met de combo te laten knallen?
    2*12 zou ik doen

Senior Member

Standaard

Wat voor speaker zit er in je combo nu? Misschien kun je de speaker uit je combo vervangen door een betere en dan de oude speaker die uit je combo komt bouw je een 1x12 closed cabinetje voor. 2 vliegen in 1 klap en misschien een geweldige verbetering in sound?
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Senior Member

Standaard

Vrijdag bij Nederland muziek langsgeweest en ik kan daar verschillende cabinets uitproberen. Ze hebben niet zoveel:
    Rivera K412B
    Egnater Tourmaster 412A
    een Orange 412 met V30 speakers

Ze hebben nog wel meer, maar geen cabs die mij aanspreken. Ik zou graag de Engl 212VH en de Mesa Boogie Recto 212 willen uitproberen. Misschien toch maar eens ergens anders heen :P.

Ik heb vrijdag ook de Engl E530 weer eens aangesloten want ik heb een nieuwe eindtrap (Engl 930/60) en hij klinkt wel erg goed. Misschien hou ik die dus, om mijn scheursound te maken (en dan clean en solo via de Trio).
    Ook voor het setje zit ik nu dus te denken aan een Engl 212VH. Ziet er in ieder geval strak uit.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Ik heb vrijdag ook de Engl E530 weer eens aangesloten want ik heb een nieuwe eindtrap (Engl 930/60) en hij klinkt wel erg goed. Misschien hou ik die dus, om mijn scheursound te maken (en dan clean en solo via de Trio).
    Ook voor het setje zit ik nu dus te denken aan een Engl 212VH. Ziet er in ieder geval strak uit.
    Ik vind bij engl orange heel goed klinken, en vet dat je de preamp weer zo nice vindt. (I told you so )

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door caliban Bekijk bericht
    Ik vind bij engl orange heel goed klinken, en vet dat je de preamp weer zo nice vindt. (I told you so )
    Hij klonk altijd al goed, maar ik kon er gewoon niet die typische Engl-scheur die ik bij jou en op internet wel hoorde (dat rauwe), uithalen. Nu met de 930/60 met z'n 6L6 buizen klinkt het precies zo rauw en dat vind ik wel erg tof. In combinatie met mijn Trio kan ik toch hele warme sounds halen dus misschien is het wel mijn ding.

Misschien dat een orange cab lekker klinkt, maar ik vind ze zo ontzettend lelijk! Die van Engl spreken me qua looks echt veel meer aan, dus het moet wel héél veel beter zijn.
    Bovendien vind ik een matched set (E530, 930/60 en 212VH) ook wel erg aantrekkelijk. Ziet er superstrak uit.

Senior Member

Standaard

Daar heb je een punt , matched is extra lekker, alhoewel orange GEIL ist naar mijn bescheiden mening...

Ik denk dat jouw set nu beter klinkt dan de Fireball alleen, de preamp bij jou heeft bepaalde punten waar de Fireball wat mods kan gebruiken (het scherpe dat de Fireball soms wat heeft ga jij minder hebben, en je hebt die bas boost voor eens te overdrijven, en aparte regelbare clean en zo...)

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Wat voor speaker zit er in je combo nu? Misschien kun je de speaker uit je combo vervangen door een betere en dan de oude speaker die uit je combo komt bouw je een 1x12 closed cabinetje voor. 2 vliegen in 1 klap en misschien een geweldige verbetering in sound?
    Nu zit er een C90 in.
    Het vreemde is dat sommige mensen zeggen: vervang de speaker anderen zeggen: speaker vervangen in open-back heeft geen zin, koop externe cab...

Zelfbouw ben ik niet zo voor te vinden. Moet ik weer op zoek naar materiaal etc...en daarvoor ken ik te weinig van de techniek!
    Mesa Boogie Mark IV (B) combo
    Gibson SG standaard
    Mex. Fender Strat

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten