Han, ik heb in principe genoeg mics en genoeg sporen voor een hele band in 1 keer! tijdens de soundcheck van Chaos Asylum bleek al dat dat goed mogelijk was, en dat de overspraak in mn ruimte (21m2) zeer goed controlleerbaar was! kwestie van slim opstellen/(weg)richten. Ik ben ook niet vies van overspraak opzich, maar het probleem zit natuurlijk in het volgende: Vele bands kunnen gewoon echt niet strak genoeg spelen om iets in een keer op band te knallen! Ikzelf trek dit ook niet met mijn band, als gitarist zet ik toch te slordig spel neer.
De band die afgelopen dagen bij me was was daar ook echt niet goed genoeg voor vrees ik, het zou eindeloze herhaling zijn van nrs spelen, waarbij sommige het steeds flawless zouden doen, en andere gewoon niet. Dat bleek gewoon heel snel, en toen werd de keuze al snel gemaakt om gewoon man voor man in te laten spelen voor de overige dingen (toen de drums er goed opstonden). zo kwamen we met zo ongeveer 2 takes per man al snel tot een goed resultaat (waar op take 1 een foutje zat, zat dit bijv niet bij take 2, kwestie van even vervangen, zo gebeurd).
Liefst zou ik idd ook een band in 1 keer opnemen, het is stoer, realistisch en "omdat het kan"maarja, dan moet de band zich daar wel eerst voor lenen! Velen zijn of niet goed genoeg, of niet goed genoeg voorbereid denk ik....
en verder zit ik dus nu nog ff met een jitterprobleem ofzo...ik ga snel weer een extra kaart in mn PC doen en kijken of 16sporen goed werkt... maar ondanks dat ik de kaart wel heb blijft 24 sporen nog ff lastig, het werkt gewoon niet, allemaal kraakjes in de audio...
Ik moet me gaan verdiepen in wordclock enzo, das nieuw voor mij. hopelijk heb ik snel in iedere geval 2 kaarten werkzaam, met 16 sporen kan ik al heel veel! 8 is leuk en werkzaam, maar toch net te weinig...

Met citaat reageren

Favorieten/bladwijzers