Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
als je met tape werkt is het het veiligst om de stain met een airbrush (of zelfs een plantenspuit) aan te brengen omdat met een beetje afstand tot de body je dan alleen de stain laat neerslaan en niet het water of alcohol (wat onder de tape kan doorlopen)

overigens staan sommige kleuren bekend om het doorlopen, PRS doet daarom bij een een aantal kleuren (bijvoorbeeld royal blue)geen fake binding

een leuk truukje is om anders net op te houden voor de binding en het laatste stuk als burst te spuiten maar daar heb je wel een airbrush voor nodig
fred, ik weet dat je het druk hebt, maar is het ook een optie dat je eens wat minimum zaken opschrijft die je nodig hebt om airbrsuh werk in combinatie met gitaarbouw.
bedoel dan niet de grafische kunstwerken die jij maakt maar meer voor sunburst e.d
ik merk dat dat bv double action spuitjes steeds goedkoper worden.
heb nu zelf een nieuwe voor 20 euro gekocht met volgende specs
- Naalddikte - nozzel 0.35 mm - Druk 1,4 tot 2 bar - Gewicht +/- 90 gram - Metalen verfbeker 10 ml. - Glazen verfbeker 50 ml.

ik hoop dat die qua nozzle en naald een beetje geschikt is voor gitaar werk.
maar zo ontstond de gedachte of jij daarin een soort van kleine faq kon schrijven omdat ik ook merk dat speciaal zaken meer en meer verdwijnen en je via internet moet bestellen waar kennis ontbreekt.