Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 80 van 164 EersteEerste ... 3070787980818290130 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 791 t/m 800 van 1637

Discussie: Lak-Faq 1.0

Senior Member

Standaard

En opschuren met 800-1000 grit nat neem ik aan? En heel lichtjes maar toch?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door superfly Bekijk bericht
    Mij is het wel eens gelukt met van die dure blauwe afplaktape van M3 op mn PRS imitatie. In de automobiel branche verkopen ze tape dat nog beter dicht, zegt men. Zo snel als mogelijk werken met zo min mogelijk vocht (gebuik je waterbeits?) is altijd een tip
    Ik heb eens een verslag gezien van iemand die zijn waterbeits met alcohol aanmaakte om het doordruipen (gaat zelfs door de houtvezel heen als je te nat werkt) te beperken.
    Lakken zoals Niek zegt kan ook maar dan hou je misschien een lak hobbeltje.
    Afdekken met schellac zou misschien ook een goede poging zijn. Stainen schellak verwijderen (met alcohol) en dan aflakken.

Wim
    hoi wim en niek,

Ik heb die blauwe tape geprobeerd en ik maak mijn stain aan met alcohol en toch loopt het onder de tape door.. Ook heb ik er op gelet niet te nat te werken langs de tape.
    Ik denk dat ik maar een keer de " eerst lakken" optie ga proberen.
    wellicht zou een kit ook werken. alhoewel je met iets van siliconen misschien weer problemen krijgt met aflakken...

hmmm, ik ga het maar met lak of sealer proberen. of even langs een auto shop. is misschien wel de moeite waard om die tape eerst te proberen.
    bedankt in elk geval voor jullie input!

gr
    @je

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

als je met tape werkt is het het veiligst om de stain met een airbrush (of zelfs een plantenspuit) aan te brengen omdat met een beetje afstand tot de body je dan alleen de stain laat neerslaan en niet het water of alcohol (wat onder de tape kan doorlopen)

overigens staan sommige kleuren bekend om het doorlopen, PRS doet daarom bij een een aantal kleuren (bijvoorbeeld royal blue)geen fake binding

een leuk truukje is om anders net op te houden voor de binding en het laatste stuk als burst te spuiten maar daar heb je wel een airbrush voor nodig
    life sucks and then you die

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    als je met tape werkt is het het veiligst om de stain met een airbrush (of zelfs een plantenspuit) aan te brengen omdat met een beetje afstand tot de body je dan alleen de stain laat neerslaan en niet het water of alcohol (wat onder de tape kan doorlopen)

overigens staan sommige kleuren bekend om het doorlopen, PRS doet daarom bij een een aantal kleuren (bijvoorbeeld royal blue)geen fake binding

een leuk truukje is om anders net op te houden voor de binding en het laatste stuk als burst te spuiten maar daar heb je wel een airbrush voor nodig
    fred, ik weet dat je het druk hebt, maar is het ook een optie dat je eens wat minimum zaken opschrijft die je nodig hebt om airbrsuh werk in combinatie met gitaarbouw.
    bedoel dan niet de grafische kunstwerken die jij maakt maar meer voor sunburst e.d
    ik merk dat dat bv double action spuitjes steeds goedkoper worden.
    heb nu zelf een nieuwe voor 20 euro gekocht met volgende specs
    - Naalddikte - nozzel 0.35 mm - Druk 1,4 tot 2 bar - Gewicht +/- 90 gram - Metalen verfbeker 10 ml. - Glazen verfbeker 50 ml.

ik hoop dat die qua nozzle en naald een beetje geschikt is voor gitaar werk.
    maar zo ontstond de gedachte of jij daarin een soort van kleine faq kon schrijven omdat ik ook merk dat speciaal zaken meer en meer verdwijnen en je via internet moet bestellen waar kennis ontbreekt.

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

is goed, ik zal van het weekend wat foto's maken van wat stappen van bijvoorbeeld een sunburst met airbrush en er wat uitleg bij doen

Senior Member

Standaard

is goed, ik zal van het weekend wat foto's maken van wat stappen van bijvoorbeeld een sunburst met airbrush en er wat uitleg bij doen
    als de mods er dan een sticky van zouden maken was het helemaal geweldig.
    denk dat daar velen heel erg blij mee zouden zijn

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

ik heb nog een solid flame maple body liggen die ik nog moet uit frezen dus dat is een mooi slachtoffer

Senior Member

Standaard

ik heb nog een solid flame maple body liggen die ik nog moet uit frezen dus dat is een mooi slachtoffer
    jouw kwaliteit kennende ben ik bang dat het weer slikken word voor ons ;-)
    ben zeer benieuwt.

Music Gitaar spuiten/lakken

Ik ga mijn body van mijn kitje (basswood) wit spuiten
    ,de body is nu nog blank en onbewerkt en ik heb het volgende
    gekocht :

witte primer (motip) op acryl basis
    witte finish hoogglans (motip) op acryl basis
    ( heb lang hiervoor moeten zoeken)

allebei spuitbussen,

moet ik voor ik de primer aanbreng een porienvuller aanbrengen?
    Overigens ben ik wel van plan na de hoogglans te hebben gespoten
    er nog een laagje polijst er overheen te doen.
    Is dit een goed idee of
    moeten er nog een paar dingen veranderen?
    *

Standaard

Enige vorm van poriënvuller zal aan te bevelen zijn. Ik ken linde niet uit eigen ervaring wat dat betreft maar ik heb door schade en schande geleerd dat een glad en strak eindresultaat volledig afhangt van een gladde en strakke ondergrond.

Motip heb ik in verschillende varianten al gebruikt en mits de ondergrond goed is voorbereid, moet er een prima resultaat mee te bereiken zijn.

Wat bedoel je met een laagje polijst?
    Normaal hoeven kleurlakken niet voorzien te worden van een laag blanke lak, tenzij het metallic is.
    Polijsten moet altijd als je voor de hoogst haalbare glans wil gaan.

Mijn bescheiden bijdrage. Er zitten hier veel betere en echte experts.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten