Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Realeigo Bekijk bericht
Samenvattend van wat je nou zegt is:
De bouw/constructie van de kast maakt niet uit, want met mijn amp kan ik de verschillen er wel uithalen.
Ik begrijp zelfs helemaal niet wat er nou gezegd wordt (zeker de laatste zin niet), maar dat zal wel aan mij liggen:-)
Het is ook wat je wilt met een kast. Als je loodzware metal in drop A wilt spelen, zal een Engl of Mesa kast wellicht wat beter omgaan met de hoeveelheid bassen.
Anderszijds hebben Marshallkasten het jarenlang goed gedaan in allerlei muziekgenres en zijn nog steeds de meest gebruikte kasten volgens mij. Er zijn legendarische platen mee op genomen met sounds die door hordes gitaristen als het ultieme worden gezien.
Het zal gerust zo zijn dat er kasten met een beter bouwkwaliteit zijn, maar zijn deze per definitie bruikbaarder? En maakt de mindere bouwkwaliteit van Marshall ze minder bruikbaar of goed voor gebruik in een band? Volgens mij niet. Volgens mij is de discussie over bouwkwaliteit dus een beetje overrated. Je zou dus alleen moeten/kunnen kijken naar welke sound die de kast heeft en of die voor jou bruikbaar is en het hele verhaal over hoe dat ding nou is gebouwd kunnen vergeten:-)
Bouwkwaliteit zal wel invloed hebben op de sound, maar is slechts 1 van de aspecten IMO.