Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 33

Discussie: Hncgd!

Standaard Hncgd!

Ok, ondanks dit topic: http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...hlight=caliber heb ik toch ongezien, dus op basis van 1 foto een Caliber Stratocaster gekocht. Hij kwam vandaag binnen in een vakkundig in elkaar gezet, op een doodskist lijkend, kistje binnen. Na 5 minuten bezig te zijn geweest om alle schroeven eruit te draaien (uit het kistje), kwam de gitaar tussen het opvulmateriaal tevoorschijn. Ik haalde de gitaar eruit en hij vloog bijna tegen het plafond zo licht was hij. Ik dacht ok, geen goed begin. Vervolgens de gitaar bekeken. Iets dunnere body dan "normaal", slechte paintjob (je ziet zowat de streken van de kwast zitten) en een tremolo, met tremoloarm die er voor de sier zit, want de boel is met schroeven vastgezet. Ok, dan nu de belangrijke zaken:
    -hals recht
    -actie prima
    -hals een beetje te hol
    -fretten helemaal niet verkeerd
    -hals zit goed en recht in de pocket

Ok, snaren eraf, boel schoonmaken, toets smeerbeurtje en nieuwe snaren erop, halspen tikje strakker, afstellen en inpuggen maar!

Ok, nou begint het leuke. Ok, het is geen Fender dat hoor je, maar het geluid was eigenlijk best te pruimen. Een beetje trebly, maar de tweede stand had de quack en het hals element vol en rond. Ik zou zeggen: gemiddelde Squier kwaliteit. Vaak bij goedkope strats hoor je niet zoveel verschil tussen de 5 standen, maar bij deze heeft iedere stand zn eigen vrij aangename sound.

De afwerking is redelijk tot ok en je merkt aan alles dat het een goedkoopje is, maar hij speelt prima en klinkt ook leuk. Ik denk dat er toch verschil zit tussen Calibers met een "echte" Fender headstock en die uit het topic met een extra golf in de headstock. Mijn gevoel zei: doen voor die paar tientjes en mn gevoel was juist

Foto's:

Actie is wat vertekend op de foto, het is ongeveer 3,5 mm in de hoogste regionen.

Laatst gewijzigd door Ibanez666; 23 februari 2010 om 18:38
    VAARWEL ALLEN, HET GA U GOED!

Standaard

owja: sound sample volgt!

Standaard

Mooi kleurtje, en mooie gitaar!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arvoitus Bekijk bericht
    Mooi kleurtje, en mooie gitaar!
    Thnx, het is best een leuk dingetje. En ik had nog geen strat dus..

Senior Member

Standaard

Hmm ziet er nog nieteens zo verkeerd uit, maar ik denk inderdaad dat er een verschil tussen die met Fender headstock en de mijne zit. Nogmaals, wie graag over een post-lawsuit caliber wil spelen, gewoon vragen als ik er op de volgende meeting bij ben.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quicksilver Bekijk bericht
    Hmm ziet er nog nieteens zo verkeerd uit, maar ik denk inderdaad dat er een verschil tussen die met Fender headstock en de mijne zit. Nogmaals, wie graag over een post-lawsuit caliber wil spelen, gewoon vragen als ik er op de volgende meeting bij ben.
    Dan neem ik de mijne ook mee...als ik hem dan nog heb

Standaard

ok dan, zoals beloofd een sound demootje (helaas alleen youtube)

http://www.youtube.com/watch?v=WS23niGybCI

Senior Member

Standaard

bij mijn caliber hoor je soms door de ruis de gitaar zelf niet meer

maar deze klinkt echt super!

Senior Member

Cool Sorry

Heb/koop je ook wel 's geen rotzooi?

't Lijkt erop dat je alleen maar voor de "goedkope meuk" gaat.
    Ik weet dat je een paar goeie gitaren hebt, zoals die Burny e.d., maar de laatste tijd is het alleen maar van die Matsumoku- en Samick-meuk.
    Ik vind het er niet uitzien, kwalitatief misschien wel OK, of zelfs beter dan Fender of Gibson, maar toch, 't ziet er niet uit.
    Ik kan me de 80's nog goed herinneren. De winkels hingen vol met dat soort spul.
    Het zal natuurlijk destijds ook wel het betaalbare segment zijn geweest, dus gerechtvaardigd, maar om dat spul nu nog steeds te kopen (en weer doorverkopen), ik weet het niet, heb er zo mijn bedenkingen bij.

Of moet ik je weer feliciteren met de zoveelste "doorverkoop-gitaar"?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Heb/koop je ook wel 's geen rotzooi?

't Lijkt erop dat je alleen maar voor de "goedkope meuk" gaat.
    Ik weet dat je een paar goeie gitaren hebt, zoals die Burny e.d., maar de laatste tijd is het alleen maar van die Matsumoku- en Samick-meuk.
    Ik vind het er niet uitzien, kwalitatief misschien wel OK, of zelfs beter dan Fender of Gibson, maar toch, 't ziet er niet uit.
    Ik kan me de 80's nog goed herinneren. De winkels hingen vol met dat soort spul.
    Het zal natuurlijk destijds ook wel het betaalbare segment zijn geweest, dus gerechtvaardigd, maar om dat spul nu nog steeds te kopen (en weer doorverkopen), ik weet het niet, heb er zo mijn bedenkingen bij.

Of moet ik je weer feliciteren met de zoveelste "doorverkoop-gitaar"?
    Een Caliber vergelijken met een Matsumoku is geen vergelijking ,Matsumoku's waren niet de cheapo gitaren waar deze Calibers onder vallen.

Wellicht is dit een intro serie geweest (gezien het Fender headstockje)
    Ach als de gitaar goed is en alles werkt correct, zie ik geen problemen om zo'n gitaar door te verkopen

Ibby heeft gewoon schik met die dingen en hij koopt ze vaak uit nieuwsgierigheid en schik is het belangrijkste

Ik lees zijn topics altijd door, staat vaak goede bruikbare info in

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten