Volgende meeting?
Kan misschien iemand een SG std en die Epi G400 meenemen!![]()
Volgende meeting?
Kan misschien iemand een SG std en die Epi G400 meenemen!![]()
Ja vroeger vond ik dat kleine slagplaatje veel mooier, maar nu ben ik weer fan van de grotere. Ik heb gisteren trouwens een Angus Young humbucker in mijn SG Standard gezet.
Klinkt lekker zeker?
Is toch een iets hetere 57?
Ben zelf erg tevreden over de 57 pups in mijn SG, vind ze mooier klinken dat ie 490R 498T etc.
Behalve de kleine slagplaat is deze uit 2 delen, heel mooi in het midden loopt de naad. Ook vind ik de neck van deze (slimtaper) een stuk prettiger spelen dan de std.
Ja deze klinkt meer richting de 57 inderdaad, maar heter, precies wat je zegt!
Maar ik vond die 498T ook wel lekker eigenlijk ( anders ) maar ik had deze humbucker ooit gekocht om in een andere gitaar te zetten, maar dat was er nooit van gekomen.
Als ik nu mijn Marshall met de gain op 2 (!!) speel en de master op 3 heb ik precies dat oude vrij cleane AC/DC geluid waar ik altijd naar zocht. Dat had ik bij die 57's niet helemaal.( terwijl Angus volgens mij wel gewoon op zo'n 57 element speelt )
Vreemde is dat deze neck niet superdun is, zoals mijn andere SG, zelfs dikker dan die slimtaper neck van de 61RI, maar dat ik deze fijner vind spelen dan de andere 2 standards die ik ooit heb gehad. Ook speelt ie VOOR MIJ DAN fijner dan de 61 RI.
Die andere halzen op de Standards waren boller, deze zit net tussen die en de 61 RI in.
Ik ben er blij mee![]()
Heb een les Paul gehad, maar die vond ik niet allround genoeg destijds. Was een standaard uit begin 90. Mocht er weer een les Paul komen, zal het er zeker eentje zijn met P-90's en niet meer met humbuckers (afijn, dat zeg ik NU, wie weet hoe het over een tijdje is).
De bekende namen hebben altijd beter verkocht, en niet zonder reden. Ik vind het alleen altijd zo jammer wanneer mensen lang sparen en dan vervolgens een HB kast of iets dergelijks kopen, terwijl ze voor dat bedrag een veel betere 2e hands kast kunnen aanschaffen.
Eigenaar Holy Cow straps.
Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.
gitaren:
Fender Jag-Stang
Univox Hi-Flier Phase 3 (Naturel, Humbuckers)
Univox Hi-Flier Phase 2 (sunburst, P90's)
effecten:
Electro Harmonix Big Muff
Fender Blender
Dunlop Crybaby
amp:
London City Hornett, 50 watt tube amp
Droomcollectie!![]()
9th Wonders! || The Droeftoeters
Epiphone Sheraton II + Fender Jaguar + Danelectro '59 Dano + Parker P-38
Vette univoxen. Je behangpapier is me wel net iets te trippy.
echt,.. uberlelijk vind ik ze!!!
Toooooooooooooooone!!!
Favorieten/bladwijzers