Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 59 van 104 EersteEerste ... 949575859606169 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 581 t/m 590 van 1037
    Moderator

Standaard

Ik heb het al eens eerder gepost: ik moets het geluid beoordelen voor The Blue Devils, een Shadows coverband die het geluid van de originele Shadows bijna perfect voor elkaar hebben. Kees de sologitarist (helaas overleden) speelde op een AC30 op het grote podium in de enorme tent van wel 100 bij 50 meter.

De FOH man stond met zijn eiland aan de zijkant en de AC30 stond precies op de mengtafel gericht en was daar ook prima te horen, maar in de rest van de tent was hij zo goed als onhoorbaar. 30 hele wattjes in een grote tent en hard hoor. Maar een sologitarist kun je beter wel horen, dus de AC30 een stuk verdraaid en het probleem was opgelost.

Gitaristen hebben dat wel eens niet zo in de gaten, staan op de verkeerde plek bijvoorbeeld.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

Senior Member

Standaard

Tijdens de volgende oefensessie toch mijn 1960 eens andersom zetten, kijken of dat wat is.

BertK schrijft hierboven dat die zn gitaarsound liever uit zijn amp dan uit de monitor hoort, ik vraag me af of het niet juist veel relaxter zou zijn als je bij wijze van spreke je amp in een andere ruimte zou kunnen zetten tijdens gigs en juist alleen op die monitormix kon spelen. Beetje het isocab idee zeg maar.

Volgende gig eens kijken of mijn marshall in de vrouwenWC kan, heb ik gelijk een mooi excuus

Standaard

ZO'n Isocab is natuurlijk leuk, maar je verliest de interactie tussen de amp en de gitaar. Hangt natuurlijk wel sterk af van je speelstijl en muzieksoort of dat een probleem is.

Standaard

Wat Dude zegt: ik wil het best door een monitor horen, of door een in-ear, zolang de kwaliteit maar gelijk blijft. Ik speel helaas niet in de eredivisie, dus meestal tref ik troep. In dat geval luister ik wel naar de amp, dat is fijner. Maar ik hou me meestal wel braaf aan wat de technicus wil...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dude Bekijk bericht
    Tijdens de volgende oefensessie toch mijn 1960 eens andersom zetten, kijken of dat wat is.

BertK schrijft hierboven dat die zn gitaarsound liever uit zijn amp dan uit de monitor hoort, ik vraag me af of het niet juist veel relaxter zou zijn als je bij wijze van spreke je amp in een andere ruimte zou kunnen zetten tijdens gigs en juist alleen op die monitormix kon spelen. Beetje het isocab idee zeg maar.

Volgende gig eens kijken of mijn marshall in de vrouwenWC kan, heb ik gelijk een mooi excuus
    Een versterker heeft ook het visuele. Iets van "kijk hoe stoer mijn versterker is!"

Dat zul je verliezen als je ze ergens anders zet.
    Trotse eigenaar van een Godin Detour en een Spaanse gitaar van Yamaha.
    Eigenaar van een Boss ME-70-pedaal.
    Eigenaar van roland cube 20x, een London City Combo en een Vox AC30 Amplug.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dude Bekijk bericht
    Toen ik die gitarist zo bezig zag betrof het een staande 2x12 gevuld met vintage 30's
    Toooooooooooooooone!!!

Standaard

Op de monitor hoor ik mezelf ook niet graag. Graag veel bas, een beetje drum en geen zang. Ik ben zelf van mening dat als je jezelf niet hoort, dat iedereen te hard staat. In plaats van harder, gaan wij vaak zachter.

Senior Member

Standaard

Ik denk dat het een onaflaatbare strijd is van wie er harder wil om zichzelf net iets beter te horen. Het is een cirkel waar je moeilijk uit komt: ik hoor mezelf niet, ik zet hem harder. De toetsenist hoort zich dan niet en zet zichzelf harder. De bassist hoor zichzelf niet meer en zet zichzelf harder. Zelfs als de rest zachter moet als jij jezelf niet hoort, verplaatst het probleem. Wij spelen nu allemaal met in-ear en daar word je veeeeel minder moe van en kun je de gehele mix zelf bepalen
    PAS Custom Guitars, Music Man, Gibson, Schecter, Ibanez, Mesa Boogie, Engl, TC Electronic, Ultimate Ears, Fisher Amps
    Incoming: Siggery Custom Shop 7-string
    My band Panic Attack (DT Tribute): http://www.youtube.com/user/panicattackband

Standaard

Ik ben zelf een beetje terughoudend met in-ear. Het is een juiste oplossing:

- Demping
    - Geen monitors

Maar ik ken verhalen van (lichte) oorbeschadiging.

Senior Member

Standaard

Ja, ik had zelf die twijfel ook! Maar als het dan eenmaal goed werkt en dan merk je het verschil van, tijdens de repetitie, met en zonder in-ear. Dan voelen je oren minder moe en is er geen piep aanwezig
    PAS Custom Guitars, Music Man, Gibson, Schecter, Ibanez, Mesa Boogie, Engl, TC Electronic, Ultimate Ears, Fisher Amps
    Incoming: Siggery Custom Shop 7-string
    My band Panic Attack (DT Tribute): http://www.youtube.com/user/panicattackband

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten