Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 32 van 48 EersteEerste ... 22303132333442 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 311 t/m 320 van 480

Discussie: Stonebeat voor Emma

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    Ik heb net een poging gedaan repen voor de binding te zagen.
    Dit is de opstelling:

En dit is het voorlopige resultaat:

Ik moet nog goed controleren op rechtheid maar het lijkt aardig gelukt.

dit mag wat mij betreft wel in "het grote custom tool topic" bewaard worden als hij er tenminste nog niet instaat.

en eh, was al fan van barno zijn zwarte binding guttling, en krijg dat weer met die van je dochter.
    kleurt super

Standaard

Dank Hops !

Als ik het weer eens doe, voer ik nog één modificatie door:
    Nu geleid ik de te zagen strip langs dat witte stuk plastic. De geleiding zou nog stabieler worden als er een extra strip precies achter het zaagje zit, en dan van dezelfde breedte als het zaagje.
    Nu is er nog een kansje dat je eens even niet oplet en het materiaal onvoldoende tegen de geleider drukt.

Maar het ging al best makkelijk en snel; geeft ook een hele nette zaagsnede.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Senior Member

Standaard

Nog een modificatie:
    wipzaag omdraaien, op z'n kop.
    Dat werkte voor mij toch iets gemakkelijker, en hoef je geen verhoging te voorzien, waaronder de binding door moet...

Voor de rest: weer geweldig, zoals gewoonlijk...
    Ook dat zwarte staartstukje, dat maakt de gitaar toch weer meer af richting semi akoestisch dan enkel elektrisch !

s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stijnkenens Bekijk bericht
    Nog een modificatie:
    wipzaag omdraaien, op z'n kop.
    Dat werkte voor mij toch iets gemakkelijker, en hoef je geen verhoging te voorzien, waaronder de binding door moet...

Voor de rest: weer geweldig, zoals gewoonlijk...
    Ook dat zwarte staartstukje, dat maakt de gitaar toch weer meer af richting semi akoestisch dan enkel elektrisch !

s.
    Ja, dat streepje was een erg goed idee; uiteindelijk ook onvermijdelijk. Maar dank!

Ik heb de zaag ook al eens ondersteboven gemonteerd voor een vergelijkbaar klusje. Ik vond dat niet echt makkelijker; ik denk omdat, naar mijn idee, de gezaagde reep liefst door een tunnel gaat die zo exact mogelijk pas is, in ieder geval in de breedte, en dat over een lengte van zeg 15 a 20 cm. Dat lijkt me een goede beveiliging tegen eventuele fouten in de handmatige invoer.
    Zo'n strip voor een binding moet toch behoorlijk recht gezaagd worden

Mijn decoupeerzaag is een hele goede maar heeft één nadeel, en dat is dat ik 'm alleen handsfree aan kan zetten op de hoogste snelheid. En dan is het een razend monster hoor!
    Met handen en gezicht zit ik dan op een paar centimeter afstand van dat geweld zo'n anderhalve meter spul door die contraptie te drukken, voortdurend oplettend dat het er RECHT langs gaat; en voortdurend alert dat mijn vingers uit het bereik van het zaagje blijven. Het kost uiteindelijk maar een minuut misschien om die anderhalve meter te zagen maar dat is zo'n intense minuut dat lastig is om alles echt 100 % in de gaten te houden.
    (heb zelfs ergens toch even een tikje van de top van het zaagje gekregen; zonder enige schade, maar op dat moment flitst de aandacht weg van het werkstuk).

Dus ik ga het verfijnen met een doorvoer die zoveel mogelijk 'fool proof' en veilig is, die het mogelijk maakt een veilige afstand te houden en toch een recht resultaat garandeert.
    Laatst gewijzigd door aaronstonebeat; 22 februari 2010 om 00:28
    Aaron Stonebeat

Standaard

Ik vind het knap dat je al die moeite doet om je binding zelf te zagen.

Het lijkt me makkelijker om het met een lintzaag te doen. ik kan redelijk dunne reepjes zagen met behulp van een geleiding. ook dun genoeg volgens mij om binding te zagen..

maar goed, dat komt van iemand die zijn binding gewoon kant en klaar bestelt...

Respect!!

gr
    @je

Standaard

Tja, als ik een lintzaag had, zou ik daar vast ook handige dingen mee kunnen verzinnen

Mijn queeste in het gitaarbouwen is deels gebaseerd op de wens gitaren zoveel mogelijk samen te stellen uit goedkope en makkelijk te krijgen materialen. Die witte en zwarte hoekprofielen en strips zijn in een aantal diktes verkrijgbaar en volgens mij heel geschikt voor oa binding. Goedkoop, vormt als binding een prima bescherming, soepel te buigen rond hoorns en door cutaways, zeer netjes af te werken, op zichzelf al polijstbaar.

En als het dan ook nog lukt om het met behulp van wat stukjes afval recht genoeg af te zagen
    Aaron Stonebeat

Standaard

dan ga zo door zou ik zeggen! je bent goed bezig!

gr

@je

Senior Member

Standaard

en weer een taalbarriere beslecht: wipzaag = decoupeerzaag

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gertgert Bekijk bericht
    Ik had al een lichte twijfel maar gelukkig is het nu duidelijk.
    ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิ

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gertgert Bekijk bericht
    idd en geef toe, toch veel makkelijker
    ge zoudt er bijna goesting van krijgen dedju

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten