Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 28 van 41 EersteEerste ... 18262728293038 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 271 t/m 280 van 406
    Senior Member
    Blog Entries
    4

Exclamation

Het zijn dus niet de minste bands die op de 900 hebben gespeeld.
    Dat ze nu op orange spelen kan ook door een endorsement deal komen, die zou ik ook niet afslaan als het aangeboden werd.

Nu nog een extra 1960B cab erbij dan ben ik voor een tijdje wel klaar.
    Dan kan de 1960A voorlopig de schuur in.

Standaard

Bij mij thuis staat het overal, de woonkamer, de zolder, de keuken en ik kan blazen wat ik wil, de buren vinden het alleen maar leuk als ze eens wat horen van ons. We wonen trouwens op een hoekhuis. Mn vrouw vind het ook niet erg, behalve als As the world Turns aan staat
    VAARWEL ALLEN, HET GA U GOED!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door caliban Bekijk bericht
    Zijn de Manics vroeger echt 900's? Dat wist ik niet, latere albums was denk ik Orange, en nu zie ik ze live met Orange en Boogies.

Oasis dacht ik dat zelf een MG was...
    Sterker nog, James Dean Bradfield is een verwoed Marshall fan, hij heeft altijd wel een Marshall in zijn rig gehad, tot +- 1997 een JCM900 (ook de enige versterker), daarna overgestapt naar een DSL100, die nog steeds zijn overdrivegeluid bepaald. Hij heeft een deal met Mesa Boogie (waarschijnlijk hij voornamelijk het clean + randje gebruikt) maar daarachter zijn altijd minstens twee DSL's! De Orange versterkers zijn van de tweede gitarist, Wayne Murray.

Ook leuk om te zien dat Bradfield en Noel Gallagher elkaar hielpen met het kiezen van versterkers etc. Rond 1997-1998 hadden ze vrijwel dezelfde rigs... Marshall JCM900's voor de dikke oversturing, Vox of Orange voor lichte oversturing en dan een Fender Twin Reverb voor cleans... zelfs dezelfde pedalen etc. Ik zal wel kijken of ik wat foto's voor je kan vinden.

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibanez666 Bekijk bericht
    Bij mij thuis staat het overal, de woonkamer, de zolder, de keuken en ik kan blazen wat ik wil, de buren vinden het alleen maar leuk als ze eens wat horen van ons. We wonen trouwens op een hoekhuis. Mn vrouw vind het ook niet erg, behalve als As the world Turns aan staat
    Ik woon ook in een hoekhuis maar kan niet altijd de rommel vol opengooien. Dat zou ik zelf ook niet willen. Maar ik wil wel een goed gespreid geluid en ik kan dat niet met een of ander knullig combootje. Als ik straks klaar ben kan het ook nog eens echt stereo. Dan klinkt de chorus ook veel beter.

Die gb van je is ook een oudje, hoe vind je hemklinken?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EJ NL Bekijk bericht
    Sterker nog, James Dean Bradfield is een verwoed Marshall fan, hij heeft altijd wel een Marshall in zijn rig gehad, tot +- 1997 een JCM900 (ook de enige versterker), daarna overgestapt naar een DSL100, die nog steeds zijn overdrivegeluid bepaald. Hij heeft een deal met Mesa Boogie (waarschijnlijk hij voornamelijk het clean + randje gebruikt) maar daarachter zijn altijd minstens twee DSL's! De Orange versterkers zijn van de tweede gitarist, Wayne Murray.

Ook leuk om te zien dat Bradfield en Noel Gallagher elkaar hielpen met het kiezen van versterkers etc. Rond 1997-1998 hadden ze vrijwel dezelfde rigs... Marshall JCM900's voor de dikke oversturing, Vox of Orange voor lichte oversturing en dan een Fender Twin Reverb voor cleans... zelfs dezelfde pedalen etc. Ik zal wel kijken of ik wat foto's voor je kan vinden.
    Ik vind de Manics een geweldige band

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Ik woon ook in een hoekhuis maar kan niet altijd de rommel vol opengooien. Dat zou ik zelf ook niet willen. Maar ik wil wel een goed gespreid geluid en ik kan dat niet met een of ander knullig combootje. Als ik straks klaar ben kan het ook nog eens echt stereo. Dan klinkt de chorus ook veel beter.

Die gb van je is ook een oudje, hoe vind je hemklinken?
    gb?

.....

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibanez666 Bekijk bericht
    gb?

.....
    Die speaker is toch een greenback van 30watt?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Die speaker is toch een greenback van 30watt?
    Ja klopt, ik heb er alleen nog niet specifiek naar zitten luisteren, ze klinken samen wel goed eigenlijk. Zover ik kan zien is het wel een recone, want er staat geen stempel op. Ik heb er ook twee in een 2x12 zitten en daar ben ik meer dan tevreden over

Standaard

Ik heb online even de handleiding bekeken van de JCM en zie dat er achterop een knopje zit om hem op 50 watt te zetten? Is dat zo en heb je dat al geprobeerd? Het gaat om de output mode switch

Senior Member
    Blog Entries
    4

Music

Ik heb geen knopje gezien ik zal straks eens kijken.
    Die van mij is van 1993 misschien hebben die dat niet?

Niet dat ik dat zou missen hoor.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten