Oorspronkelijk geplaatst door
H.Huisjes
Gisteren voordat we naar
Hammer of Justice gingen, heb ik even op macwilliams' gear mogen spelen.
't Spul staat gewoon naast de bank, schemerlampje op de Marshall, alles stond aan, dus veel lampjes e.d., ik vond het zeer sfeervol.
Ongelooflijk dat mvr. macwilliams het goedkeurt, dat krijg ik niet voor elkaar, maar ja, ik heb dan ook een eigen keldertje waar ik terecht kan, en een beetje meer herrie kan maken.
Beide amps (JCM 900 en ENGL Steve Morse) klinken steengoed op zeer laag volume.
Macwilliams had ook nog een TS9 voor de Marshall en een MXR EQ in de loop, maar ik vond de TS9 persoonlijk overkill, de JCM 900 heeft gain zat van zichzelf.
De ENGL heeft meer definitie had ik het idee, de JCM 900 is wat losser, beide amps hebben hun charme.
De schelheid van de JCM 900 zul je denk ik vooral op hoog volume met de treble enigszins open terug gaan vinden. Marshalls hebben er überhaupt wel een handje van om schel te klinken, maar de JCM 900 heeft er in mijn herinnering wel wat meer "last" van.
Wat me ook noch opviel; beide amps waren zo stil als je de volumeknop v.d. gitaar open had, maar niks speelde, echt ongelooflijk.
Ik was wederom weer zwaar onder de indruk van de Les Paul Studio, die afgelopen najaar een BBQ-behandeling had ondergaan, wat een prachtgitaar!
Ik zou hem zo willen ruilen tegen mijn Standard.
Favorieten/bladwijzers