Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 27 van 41 EersteEerste ... 17252627282937 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 261 t/m 270 van 406
    Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

K=oktober
    E=1972

dus dat zou 17 okt 1972 zijn

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Nu zat ik zelf te luisteren naar mijn mazzeltje terwijl Henri prachtige stukken ten gehore bracht. We merkten dat de marshall zich heel netjes gedraagt. Hij klinkt echt lekker en de schelheid vind ik niet terug.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Nu zat ik zelf te luisteren naar mijn mazzeltje terwijl Henri prachtige stukken ten gehore bracht. We merkten dat de marshall zich heel netjes gedraagt. Hij klinkt echt lekker en de schelheid vind ik niet terug.
    Had je hem nu aardig open gedraaid of op kamervolume?

Senior Member

Thumbs up

Gisteren voordat we naar Hammer of Justice gingen, heb ik even op macwilliams' gear mogen spelen.
    't Spul staat gewoon naast de bank, schemerlampje op de Marshall, alles stond aan, dus veel lampjes e.d., ik vond het zeer sfeervol.
    Ongelooflijk dat mvr. macwilliams het goedkeurt, dat krijg ik niet voor elkaar, maar ja, ik heb dan ook een eigen keldertje waar ik terecht kan, en een beetje meer herrie kan maken.

Beide amps (JCM 900 en ENGL Steve Morse) klinken steengoed op zeer laag volume.
    Macwilliams had ook nog een TS9 voor de Marshall en een MXR EQ in de loop, maar ik vond de TS9 persoonlijk overkill, de JCM 900 heeft gain zat van zichzelf.
    De ENGL heeft meer definitie had ik het idee, de JCM 900 is wat losser, beide amps hebben hun charme.
    De schelheid van de JCM 900 zul je denk ik vooral op hoog volume met de treble enigszins open terug gaan vinden. Marshalls hebben er überhaupt wel een handje van om schel te klinken, maar de JCM 900 heeft er in mijn herinnering wel wat meer "last" van.
    Wat me ook noch opviel; beide amps waren zo stil als je de volumeknop v.d. gitaar open had, maar niks speelde, echt ongelooflijk.

Ik was wederom weer zwaar onder de indruk van de Les Paul Studio, die afgelopen najaar een BBQ-behandeling had ondergaan, wat een prachtgitaar!
    Ik zou hem zo willen ruilen tegen mijn Standard.

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EGH Bekijk bericht
    Had je hem nu aardig open gedraaid of op kamervolume?
    Hij heeft eergisteren op maximaal gestaan, alle volumes op tien.
    Door de instelling van de mxr hoeft hij niet schel te gaan klinken.

Gisteren kon ik door het spel van Henri zelf beter concentreren op het geluid, en dat beviel mij erg goed.

Senior Member
    Blog Entries
    4

Smile

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Gisteren voordat we naar Hammer of Justice gingen, heb ik even op macwilliams' gear mogen spelen.
    't Spul staat gewoon naast de bank, schemerlampje op de Marshall, alles stond aan, dus veel lampjes e.d., ik vond het zeer sfeervol.
    Ongelooflijk dat mvr. macwilliams het goedkeurt, dat krijg ik niet voor elkaar, maar ja, ik heb dan ook een eigen keldertje waar ik terecht kan, en een beetje meer herrie kan maken.

Beide amps (JCM 900 en ENGL Steve Morse) klinken steengoed op zeer laag volume.
    Macwilliams had ook nog een TS9 voor de Marshall en een MXR EQ in de loop, maar ik vond de TS9 persoonlijk overkill, de JCM 900 heeft gain zat van zichzelf.
    De ENGL heeft meer definitie had ik het idee, de JCM 900 is wat losser, beide amps hebben hun charme.
    De schelheid van de JCM 900 zul je denk ik vooral op hoog volume met de treble enigszins open terug gaan vinden. Marshalls hebben er überhaupt wel een handje van om schel te klinken, maar de JCM 900 heeft er in mijn herinnering wel wat meer "last" van.
    Wat me ook noch opviel; beide amps waren zo stil als je de volumeknop v.d. gitaar open had, maar niks speelde, echt ongelooflijk.

Ik was wederom weer zwaar onder de indruk van de Les Paul Studio, die afgelopen najaar een BBQ-behandeling had ondergaan, wat een prachtgitaar!
    Ik zou hem zo willen ruilen tegen mijn Standard.
    Mevr mac kan slechts lijdzaam toekijken hoe de verzameling groeit
    en groeit. Maar ze vind het gelukkig niet erg.

Dat je de bbq echt zo mooi vind zie ik als een enorm compliment voor mijn inspanning. Mocht ik er vanaf willen dan mag jij hem.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Ongelooflijk dat mvr. macwilliams het goedkeurt
    Whahah ja dat dacht ik ook toen ik het zag. Je hebt het getroffen mac :P.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Hij heeft eergisteren op maximaal gestaan, alle volumes op tien.
    Door de instelling van de mxr hoeft hij niet schel te gaan klinken.

Gisteren kon ik door het spel van Henri zelf beter concentreren op het geluid, en dat beviel mij erg goed.
    Geen buren aan de deur gehad? Ben inmiddels wel benieuwd geraakt naar die JCM900, zeker aangezien ze bijna geen drol kost tov de rest vd Marshalls.

Senior Member

Standaard

Ben inmiddels wel benieuwd geraakt naar die JCM900, zeker aangezien ze bijna geen drol kost tov de rest vd Marshalls.
    Kan het niet vaak genoeg zeggen, check voor het JCM 900 geluid zonder pedalen vroege Manic Street Preachers (tot '96). Dat is enkel de JCM900 met een Les Paul (soms Telecaster), zonder pedalen . Ook toen Oasis bekend werd speelde men op niets meer dan een paar JCM900's, later kwamen toen die multiple amp stack dingesen.

Senior Member
    Blog Entries
    4

Talking

Whahah ja dat dacht ik ook toen ik het zag. Je hebt het getroffen mac :P.

Geen buren aan de deur gehad? Ben inmiddels wel benieuwd geraakt naar die JCM900, zeker aangezien ze bijna geen drol kost tov de rest vd Marshalls.
    Het zou kunnen zijn dat de buren aan de deur hebben gestaan maar....
    Khepsenietgehoord

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EJ NL Bekijk bericht
    Kan het niet vaak genoeg zeggen, check voor het JCM 900 geluid zonder pedalen vroege Manic Street Preachers (tot '96). Dat is enkel de JCM900 met een Les Paul (soms Telecaster), zonder pedalen . Ook toen Oasis bekend werd speelde men op niets meer dan een paar JCM900's, later kwamen toen die multiple amp stack dingesen.
    Zijn de Manics vroeger echt 900's? Dat wist ik niet, latere albums was denk ik Orange, en nu zie ik ze live met Orange en Boogies.

Oasis dacht ik dat zelf een MG was...

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten