Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 41 van 50 EersteEerste ... 313940414243 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 401 t/m 410 van 493
    Nino1110
    Guest

Standaard

Ik zit erover na te denken om een setje Lil Killers te bestellen voor in mijn London City, is het wat?
    Ik wil vooral RHCP, Iron Maiden, GnR, Metallica etc ermee gaan spelen, kunnen ze dat een beetje?

En is zoiets lastig om erin te zetten? Ik heb er namelijk totaal geen ervaring mee, ook niet met de soldeerbout.

Bedankt!

Senior Member

Standaard

OK, bedankt voor het meten (had niet gehoeven hoor)
    een Fender Strat neck is 55.5625mm (2 3/16") dus het scheelt precies een halve mm. Dat is wel binnen de marge lijkt me.

Nino1110
    Guest

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nino1110 Bekijk bericht
    Ik zit erover na te denken om een setje Lil Killers te bestellen voor in mijn London City, is het wat?
    Ik wil vooral RHCP, Iron Maiden, GnR, Metallica etc ermee gaan spelen, kunnen ze dat een beetje?

En is zoiets lastig om erin te zetten? Ik heb er namelijk totaal geen ervaring mee, ook niet met de soldeerbout.

Bedankt!

Niemand?

Senior Member

Standaard

Ik ga waarschijnlijk volgende week mijn crunchy rails in mijn Squier zetten. Ik kan je dus nog niets vertellen. Wel vind ik het er allemaal vrij simpel uitzien.

Gelukkig krijg ik hulp van mijn broer bij het solderen. (Als ik het zelf doe krijg ik altijd te dikke klonten van die tin )
    [*]Fender Stratocaster Elite Deluxe & Squier Stratocaster[*]Boss GT-Pro preamp & Roland FC-300 footcontroller[*]Marshall 9100 power amp & Marshall 1936 cabinet

Nino1110
    Guest

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plantje Bekijk bericht
    Ik ga waarschijnlijk volgende week mijn crunchy rails in mijn Squier zetten. Ik kan je dus nog niets vertellen. Wel vind ik het er allemaal vrij simpel uitzien.

Gelukkig krijg ik hulp van mijn broer bij het solderen. (Als ik het zelf doe krijg ik altijd te dikke klonten van die tin )
    Oke, laat maar weten hoe ze bevallen .
    Verder niemand hier die Lil Killers in zijn gitaar heeft en ervaringen kan posten?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nino1110 Bekijk bericht
    Oke, laat maar weten hoe ze bevallen .
    Verder niemand hier die Lil Killers in zijn gitaar heeft en ervaringen kan posten?
    Jawel, ik!! Ik heb ze allemaal geprobeerd. Ik heb nu een cheapocaster met een 15k lil killer in de brug en 10k in de nekpositie, stock single coil in het midden. De 15k klinkt als een high output humbucker, heel vet. Klinkt bijna even lekker als mijn fender met een dimarzio super distortion in de brug. de 10k versie klinkt als een PAF (denk maar aan de intro van Guns N' Roses - Knockin' on heaven's door, exact hetzelfde geluid).
    Ik heb ook een volledig setje lil killers (6k, 10k, 15k) in een oude epiphone strat van een vriend gestoken. De 6k klinkt meer als een single coil, veel dunner, maar toch leuk voor een wat meer 'vintage' sound.

Ik speel trouwens dezelfde muziek als jij (behalve RHCP, da's eerder strat met single coils), dus daarvoor zijn ze ideaal!
    Laatst gewijzigd door The Underdog; 19 februari 2010 om 21:03

Nino1110
    Guest

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Underdog Bekijk bericht
    Jawel, ik!! Ik heb ze allemaal geprobeerd. Ik heb nu een cheapocaster met een 15k lil killer in de brug en 10k in de nekpositie, stock single coil in het midden. De 15k klinkt als een high output humbucker, heel vet. Klinkt bijna even lekker als mijn fender met een dimarzio super distortion in de brug. de 10k versie klinkt als een PAF (denk maar aan de intro van Guns N' Roses - Knockin' on heaven's door, exact hetzelfde geluid).
    Ik heb ook een volledig setje lil killers (6k, 10k, 15k) in een oude epiphone strat van een vriend gestoken. De 6k klinkt meer als een single coil, veel dunner, maar toch leuk voor een wat meer 'vintage' sound.

Ik speel trouwens dezelfde muziek als jij (behalve RHCP, da's eerder strat met single coils), dus daarvoor zijn ze ideaal!

Super, hier heb ik wat aan! Bedankt!

Senior Member

Standaard

Ha! Ik heb een lekker setje Cool Vintage Lil' Punchers in m'n Tele Thinline zitten. De minst hete hotrails voor Tele dus voor de gewone man onder ons. 6,5 K op de brug 5,5 hals.
    Eerst indrukken zijn goed. Zeer goed! Unmistakeably Tele, maar met meer vlees. Meer 'BARF' in plaats van 'BAAAIIINNGG'. Dikker, warmer, broeieriger. Nog wel een beetje modderig in het laag, maar dat kan ook aan m'n amp instellingen liggen. Én het feit dat er misschien echt 500k pots in moeten. Effe kijken of ik dat nog ga doen.
    Maar een absolute aanrader voor de gene die net effe wat anders wil naast z'n andere single coil gitaar. Of iemand die een strakker soundje wil dan die jengelende single coils.
    Ik zal binnekort een filmpje op Youtube zetten.
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

Senior Member

Standaard

Mijn projectje is klaar: http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...77#post2303477

Ze klinken te gek! Echt veel meer een metal gitaar nu! Het geluid is gewoon wat "smeriger"
    [*]Fender Stratocaster Elite Deluxe & Squier Stratocaster[*]Boss GT-Pro preamp & Roland FC-300 footcontroller[*]Marshall 9100 power amp & Marshall 1936 cabinet

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Underdog Bekijk bericht
    Ik heb nu een cheapocaster met een 15k lil killer in de brug, de 15k klinkt als een high output humbucker, heel vet. Klinkt bijna even lekker als mijn fender met een dimarzio super distortion in de brug.
    Helemaal mee eens. Heb een Fender Lite Ash Strat, diverse zaken aan gemod o.a. die lelijke slagplaat eraf gejopt.

Nu dus een Lil Killer 15k in de brug positie en yes dat klinkt stevig en vet. Toch heel wat beter als die Seymour Duncan. Nou ja ligt ook aan wat je wil en je smaak is. Lil Killer is en klinkt echt als een humbucker, minder hoog, zeker niet sprankelend, beetje wollig clean. Heb er wel serie-parallel switch opgezet, in parallel mode klinkt ie wel iets of wat als een single coil.

Maar zet de distortion aan en je hebt ineens een Strat met een V8 ipv een 1.2 viercylindertje (bij wijze van spreken dan). Power en sustain, dat ding speelt ineens een stuk makkelijker lijkt het.

Heb in het verleden ook de 10k uitvoering gehad, maar vond die wat smakeloos. De 15k uitvoering heeft tenminste ballen. Clean niet echt geweldig, maar daarom zet je m er ook niet in neem ik aan. Met distortion begint ie pas te zingen en wordt het ineens een vette gitaar...

(ps. er zijn gitaristen die wel een vette rocksound uit een single coil persen, ben benieuwd hoe ze dat voor elkaar krijgen... versterker flink hard??)
    Me Crapton, you ...

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten