Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 10 van 18 EersteEerste ... 89101112 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 91 t/m 100 van 174
    Moderator

Music

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ash ketchum Bekijk bericht
    Ik heb het nog nooit gezien, heb je er pics van? Volgens mij is de hals ook vrij kwetsbaar bij de SG. Niettemin is de hals ook leuk voor de kleine wiebel-effecten.
    Nou, dat verbaasde me juist zo: de nek is ontzettend stijf! Ik dacht er even een subtiele vibrato uit te gooien door een beetje aan de hals te trekken, maar niks van dat al. Gigantisch voordeel wat mij betreft. Ik kan er altijd later een Bigsby op zetten

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Bluesbreaker Bekijk bericht
    Mooi Mitch! Dus niet zo'n "plaklak" als de standards van Gibson bij de LP's/SG's?
    Hoe zit het trouwens met de balans van neck/body?
    Nee, inderdaad heel anders, hoewel ik moet zeggen dat ik de lak van mijn Standard absoluut niet ervaar als vervelend tijdens spelen. Als je 'm zo effe beetpakt lijkt -ie wat sticky maar in de praktijk geen probleem.

De balans is staand niet eens zo slecht. De semihollow die ik ervoor weggedaan heb had daar meer last van, go figure... maar goed, in Captain Peacock is het wel handig als de hals een beetje naar beneden valt, kan ik makkelijker tussendoor toetsen spelen, ghehehe.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Ik heb ook al een faded en die bevalt goed. in totaal zes gibson LP's .
    Maar een Melody Maker wil ik nog eens gaan proberen omdat ze er zo lekker uit ziet.
    Kom maar eens langs Mac. ik heb er eentje in het rek staan, die je mag uitproberen, onder het genot van een bakkie koffie

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Nou, dat verbaasde me juist zo: de nek is ontzettend stijf! Ik dacht er even een subtiele vibrato uit te gooien door een beetje aan de hals te trekken, maar niks van dat al. Gigantisch voordeel wat mij betreft. Ik kan er altijd later een Bigsby op zetten

Nee, inderdaad heel anders, hoewel ik moet zeggen dat ik de lak van mijn Standard absoluut niet ervaar als vervelend tijdens spelen. Als je 'm zo effe beetpakt lijkt -ie wat sticky maar in de praktijk geen probleem.

De balans is staand niet eens zo slecht. De semihollow die ik ervoor weggedaan heb had daar meer last van, go figure... maar goed, in Captain Peacock is het wel handig als de hals een beetje naar beneden valt, kan ik makkelijker tussendoor toetsen spelen, ghehehe.
    ghe ghe, de halzen van een faded zijn ontzettend stijf inderdaad, halsfibrato gaat inderdaad bijna niet, daarom heb ik al een trem op mijn SG Faded, kijk maar:

Zijn van Schaller deze tomtrems, zo gemonteerd zonder hakken, boren enz., kosten rond de E 135,00 en ze werken echt goed

trouwens ik heb de vol- en toneknoppen vernieuwd voor classic knoppen en die vind ik persoonlijk mooier staan op de gitaar dan de standaard exemplaren, maar das een kwestie van persoonlijke smaak.

Ik vind de faded SG's ook erg goed en ben er heel erg tevreden over.
    Laatst gewijzigd door geert1976; 13 februari 2010 om 11:06

Senior Member

Standaard

Leuk die trem! Erg fijn dat je er je gitaar niet voor hoeft te verbouwen, maar wel een beetje jammer dat er nu gaten achter zitten. Maar je kunt niet alles hebben he. Ik ben het volledig met je eens dat die 'nieuwe' knoppen van jou mooier zijn, maar aan de andere kant vind ik het niet echt een nuttige 'upgrade' dus heb ik het nooit gedaan.
    Drummer: "Potmeter? Is dat net zoiets als een gaydar?"

Senior Member

Standaard

ik heb nu afdekknopjes over de gaten gedaan.

ja die knoppen zijn enkel voor de eigen smaak, maar omdat die lekker bruin is, vond ik het wel leuk om te vervangen voor een lekkere vintage look

Moderator

Music

Vintage look Bell knobs hè? Drie keer raden wat ik dezelfde dag nog besteld heb? Die trem zal vast goed functioneren, maar als er een trem op komt wordt het een Bigsby of waarschijnlijker nog, de Duesenberg-variant die ook op mijn De Gier zit. Veel makkelijker snaren op te zetten. Maar goed, dan moeten er voor esthetiek ook meteen weer kapjes op de pups, voorlopig laat ik het maar even zo ghehehe...
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Vintage look Bell knobs hè? Drie keer raden wat ik dezelfde dag nog besteld heb? Die trem zal vast goed functioneren, maar als er een trem op komt wordt het een Bigsby of waarschijnlijker nog, de Duesenberg-variant die ook op mijn De Gier zit. Veel makkelijker snaren op te zetten. Maar goed, dan moeten er voor esthetiek ook meteen weer kapjes op de pups, voorlopig laat ik het maar even zo ghehehe...
    Als je dan toch gaat boren, waarom geen vibrola, staat heel mooi op een SG

Senior Member

Angry

HEEE MITCH, LUL!!!!!

Dankzij jou en je kutgitaar heb ik voor het eerst sinds jááááren weer serieus GAS. Je wordt bedankt. Wat moet ik nou?
    Hier bestaat geen therapie voor. Geen kliniek wil me hebben. Een dwangbuis wordt overbodig geacht..... ZE MOESTEN EENS WETEN, de stumperts.

Maar IK zit er mee. Jij fijne gozer!

Man wat ben ik blij dat ze niet Worn Brown is..., dan was het nóg erger.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

6 voor allen en allen voor 6!!!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    Als je dan toch gaat boren, :
    Boren schijnt tegenwoordig niet meer nodig te zijn:
    http://www.guitarsupplies.nl/index.p...d=2546&lang=NL
    VAARWEL ALLEN, HET GA U GOED!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    HEEE MITCH, LUL!!!!!

Dankzij jou en je kutgitaar heb ik voor het eerst sinds jááááren weer serieus GAS. Je wordt bedankt. Wat moet ik nou?
    Hier bestaat geen therapie voor. Geen kliniek wil me hebben. Een dwangbuis wordt overbodig geacht..... ZE MOESTEN EENS WETEN, de stumperts.

Maar IK zit er mee. Jij fijne gozer!

Man wat ben ik blij dat ze niet Worn Brown is..., dan was het nóg erger.
    Dat bedoelde ik dus ook met mijn post, alleen verwoordde ik het iets anders.. :
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid Bekijk bericht
    Verdorie Mitch.

Had ik net mijn GAS voor een betaalbare SG een beetje onderdrukt, kom jij aan met dit verhaal. En nu...? Nou..?
    Kan ik weer naar een winkel en toch die gitaar proberen en loop ik het risico dat ik 'm ook te gek vind. Dat gedonder ook altijd. En moet er ook weer een haak aan de muur of een grotere multi-stander bij komen.
    Nou ja, dan gaan de kinderen maar niet studeren......
    Rot-forum !!!!!

Ha(r)telijke groeten, C.

PS: mooi ding, dus !!!
    Gr. C.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten