Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 12 EersteEerste ... 7891011 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 81 t/m 90 van 120
    Senior Member

Standaard

Ik heb een leuke El Maya custom SG op internet tegengekomen. Het gaat om de volgende advertentie: http://www.2dehands.be/muziek/muziek...ort=datum_desc

maar wat is zo'n ding nu eigenlijk waard? Ik deed wat research en de reacties zijn allemaal erg positief. De gitaar lijkt in goede staat. Ik heb bij de verkoper een bod van 400€ uitgebracht.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door m@rijn Bekijk bericht
    Ik heb een leuke El Maya custom SG op internet tegengekomen. Het gaat om de volgende advertentie: http://www.2dehands.be/muziek/muziek...ort=datum_desc

maar wat is zo'n ding nu eigenlijk waard? Ik deed wat research en de reacties zijn allemaal erg positief. De gitaar lijkt in goede staat. Ik heb bij de verkoper een bod van 400€ uitgebracht.
    Dude, bel hem (morgenochtend) gewoon op dat je hem voor die prijs op komt halen en desnoods voor 450. dat is een El Maya echt wel waard!
    (beller is ten slotte sneller)

Senior Member

Standaard

Als de sodemieter bellen en ophalen dat ding, ben je betoeterd, bij dit soort gitaren niet achterover leunen, maar actie!

Dit zijn hele goede gitaren en liggen niet ver van de echte SG Deluxe, is een hele goede koop en E 400,00 in deze staat is die beslist waard.

Deze gitaar zal je veel speelgenot geven

Senior Member

Standaard

Beste gitaarnetters,

ik heb een gibson les paul custom uit de jaren 70.
    Volgens guitardaterproject.org zou ie ongeveer van de begin periode uit 70-73 moeten zijn als ik de serienummer ingeef. Er is in de loop van de tijd een switch gemonteerd om de humbucker in en uit fase te schakelen. De neck heeft een beetje playwear evenals het plekje tussen de pickups maar voor de rest is de gitaar in goede staat. De zwarte slagplaat is ondertussen terug op de gitaar gemonteerd.

Maar hoeveel zou deze gitaar nu eig waard moeten zijn?

Foto's :

Senior Member

Standaard

wow dat is een beauty

volgens onderstaand tussen de 4-5000 euries

Gibson Les Paul Standard
    Gibson Les Paul Standard Guitars ( 1958 - Present)

1959 gibson les paul standardIn 1952 gibson introduced the first gibson les paul model which were and are better known as gibson les paul goldtop guitars due to the gold top finish .

In mid 1958 gibson replaced the goldtop finish with a sunburst finish with the grain of the maple top visible until 1960 and renamed it the gibson les paul standard sunburst . ( 59 models had a thick style neck , the 60 models had a thinner neck )

From mid 1958 to 1960 under 2000 gibson les paul standard sunburst guitars were made , all in "flame" or "tiger stripped" maple tops with cherry red back finishes . Some tops were highly flamed while others were low flamed.

Although the gibson les paul standard sunburst was an attractive and probably the best built overall sounding guitar of its time. In the late 50s , archtop guitars were " the in thing " for jazz guitar players and fender stratocasters dominated the rockn' roll market because of its thin brighter sound .

jimmy page playing the gibson les paul standard In the late 60s when rock music became more bluesy and raunchier , gibson les paul standard guitars became extremely popular because of its heavy sustain and mellow tone . From then on it became not only an historic gibson guitar but part of americas music culture as well .

Famous guitar players of today and yesterday such as jimmy page , eric clapton , mick taylor , slash and so many 100s of other popular rock guitarists have played and cherished the warm tone of this guitar .

The gibson les paul standard guitars (sunburst ,flame top finish) were in production from mid 1958 to 1960 .

In 1961 to 1963 gibson changed the body of the gibson les paul standard to an sg type body with 2 symetrical pointed cutaways and was renamed the gibson sg les paul standard ( made in cherry red finishes ).

slash playing on his gibson les paul standard In 1968 gibson reintroduced the gibson les paul standard but with a goldtop finish and called it the gibson goldtop les paul standard, also considered by many as the first goldtop reissue of the original 56 goldtop models .

In 1969 these guitars were renamed the
    gibson les paul deluxe .

In 1971 to 1975 the gibson les paul standard guitars were made only on special orders , some guitars were made with p-90 pickups and some had humbuckers , these guitars were made in goldtop or sunburst finishes .

In 1976 to present the les paul standard kept its name and were made in various colors such as red wine , cherry sunburst , tobacco sunburst, black ......

59 flame top standard les paul reissue In 1983 to present gibson also introduced the the gibson les paul flametop reissue , renamed the 59' les paul flame top in 1991 (see pic), these guitars have a flame maple top finish,

they have the original 1959 thick style neck specs , 2 humbuckers , and are part of gibsons' historic collection .

In 1991 to 1999 they also introduced the 60' les paul flame top , same specs but with a thinner neck much like the original 1960 gibson lespaul standard .

Vintage Guitar Price Value For 2007 :
    1958 - 1960 > $240 000 to $420 000 ( les paul standard flame top )
    1961 - 1963 > Renamed : gibson sg les paul standard
    1968 - 1969 > $7000 to $11000 ( first goldtop les paul standard reissue )
    1971 - 1975 > $4200 to $5000 ( special orders sunburst or goldtop )
    1976 - 1989 > $2200 to $3000 ( les paul standard various colors )
    1990 - 1999 > $1700 to $2200

guitar price guide1958 - 1960 > Avg Upward Trend Of 32% a Year since 2000
    1968-1969> 15% -1971-1975> 15% -1976-2000> 7%

Senior Member

Standaard

bedankt voor de reacties. Ik kwam ook dit nog tegen:

http://www.kapaza.be/detail/24171903/

een gelijkaardige El Maya, alleen is er wat schade aan.
    Dit is wat de verkoper me terugmailde:

Wel nog opmerken dat er wel wat werk aan is, hij speelt goed hoor, ik heb hem zelf her afgesteld, maar de tremolo staat vast (veer is eruit) omdat hij niet tonevast is met de tremolo, die zal eens onder handen genomen moeten worden. er is ook een krakje in de nek, volgens mj is het enkel in de lak want hij ontstemt nooit (nu de tremolo vast staat. Als je geinteresseerd bent komt af, of ik wil langkomen bij u, dan kun je hem op je eigen versterker eens testen.
    300 is mijn prijs, daarom dat het wat lager is dan voor een el maya tip top in orde die gaan rond de 500 euro... .

wat denken jullie? Wat zou die niet-toonvastheid kunnen veroorzaken? mss een probleem met de brug?
    Ik heb hem een paar foto's gevraagd van de krak in de neck, als ik ze heb zal ik ze hier eens posten.

Standaard

bedankt voor de reacties. Ik kwam ook dit nog tegen:

http://www.kapaza.be/detail/24171903/

een gelijkaardige El Maya, alleen is er wat schade aan.
    Dit is wat de verkoper me terugmailde:

Wel nog opmerken dat er wel wat werk aan is, hij speelt goed hoor, ik heb hem zelf her afgesteld, maar de tremolo staat vast (veer is eruit) omdat hij niet tonevast is met de tremolo, die zal eens onder handen genomen moeten worden. er is ook een krakje in de nek, volgens mj is het enkel in de lak want hij ontstemt nooit (nu de tremolo vast staat. Als je geinteresseerd bent komt af, of ik wil langkomen bij u, dan kun je hem op je eigen versterker eens testen.
    300 is mijn prijs, daarom dat het wat lager is dan voor een el maya tip top in orde die gaan rond de 500 euro... .

wat denken jullie? Wat zou die niet-toonvastheid kunnen veroorzaken? mss een probleem met de brug?
    Ik heb hem een paar foto's gevraagd van de krak in de neck, als ik ze heb zal ik ze hier eens posten.
    Als je makkelijk er naartoe kan gaan zou ik het gewoon proberen. Het kan met een beetje opknapwerk een supergitaar zijn, ligt er dus aan wat alle beschadigingen zijn e.d. Veel bigsby's hebben extra veertje nodig na verloop van tijd.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    oh ik wil zo graag mijn custombuilds laten zien, maar ze staan nog in het bos

Standaard

Wat is de waarde van..........................
    Een tweedehands Rockerverb 50. Ze zijn zo mooi

Junior Member

Standaard

Hallo allemaal,

Heb al een tijdje een Schecter Omen 6 in electric blue op MP staan maar er lijkt niet veel animo naar. Ik heb hem vorig jaar gekocht omdat ik een ietwat modernere gitaar erbij wilde hebben maar ik heb er eigenlijk bijna nooit op gespeeld. Hij heeft mij 329,- gekost en ik dacht er zo'n 200,- voor te vragen. Is dit nou echt zo'n gek bedrag?
    Laatst gewijzigd door frazaa; 17 februari 2010 om 21:34

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door frazaa Bekijk bericht
    Hallo allemaal,

Heb al een tijdje een Schecter Omen 6 in electric blue op MP staan maar er lijkt niet veel animo naar. Ik heb hem vorig jaar gekocht omdat ik een ietwat modernere gitaar erbij wilde hebben maar ik heb er eigenlijk bijna nooit op gespeeld. Hij heeft mij 329,- gekost en ik dacht er zo'n 200,- voor te vragen. Is dit nou echt zo'n gek bedrag?
    als je net iemand vind die er zo een zoekt misschien
    over het algemeen vang je niet dan de helft voor iets tweede hands

alleen de dure gitaren brengen nog behoorlijk geld op
    een Gibson LP van 1995 kostte toen hfl 3000,00 zeg maar € 1200,00
    dat brengt ie nu ook op.

Maar een Epi of een Squeir al zijn het mooie planken zonder schade brengen ook niet veel op. Zelfde met een Verre Oosten Jackson.
    Momenteel zijn alle gitaren behoorlijk gekelderd. Zeker de Gibsons die nu meer uniforme prijzen hebben omdat er minder paralel handel is en ze hier hetzelfde kosten als in de States.

een schecter omen 6 kost nieuw bij Thomann eur 266,00
    Laatst gewijzigd door dezperado; 17 februari 2010 om 23:37

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten