Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 32

Discussie: Pedalboard bouw

Senior Member

Standaard Pedalboard bouw

Omdat er in het show je pedalboard topic terecht op gewezen werd dat ik teveel off-topic ging, een eigen topic.

Ik heb een ontwerpje gemaakt voor een interieur in een showmaster 24.
    Nu zou ik graag commentaar krijgen over dit ontwerp om hem beter te maken.

Ik kreeg bijvoorbeeld al te horen dat hij waarschijnlijk te zwaar is.
    Zagen in de case wil ik zo veel mogelijk vermijden, als er ook andere oplossingen zijn. De case is sowieso op de groei gekocht, maar wil het interieur nu gelijk in 1 keer goed doen zodat ik er de komende jaren niet meer naar hoef om te kijken. Daarom heb ik even gekozen voor een stekkerblok van 6 contacten (in ontwerp maar 4 ), omdat een one spot en hooguit ee stuk of of 3 losse adapters nu eenmaal goedkoper is dan een kant en klare stroomvoorziening, en hopelijk minder storingsgevoelig.

@HaroldA
    Graag wat meer foto's en info over hoe je het een en ander hebt aangepast ja dat zou cool zijn.
    (Ik vraag het gewoon hier, hebben anderen er misschien ook nog wat aan.)
    Laatst gewijzigd door Schuey; 11 februari 2010 om 13:15

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Schuey Bekijk bericht
    @HaroldA
    Graag wat meer foto's en info over hoe je het een en ander hebt aangepast ja dat zou cool zijn.
    Ik zal proberen zsm foto's te maken. Met een beetje mazzel is dat vandaag al.

@alle onwetenden: ik heb mijn Showmaster 24 case 'gemod' zodat de opstaande rand vooraan aan de deksel zit. Het grote voordeel daarvan is dat de lage pedalen ook makkelijk in te trappen zijn en je dus geen verhoging nodig hebt. Ook zit het slotje nu aan de deksel ipv aan de voorkant.

Later meer!

Standaard

Ik weet niet in welk programma je tekent maar je kunt via http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ ook pedalen en zelfs complete pedalboards downloaden om te gebruiken voor je ontwerp.

Hier een voorbeeldje
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice

Senior Member

Standaard

Cool bedankt!
    Het voordeel als je een bodem hebt is wel weer dat je het hele spul er zo uit tilt, vooral als je er nog heel slim handgrepen op maakt zoals Mitch geloof ik gedaan heeft. Dat lijkt me dus ook wel heel fijn

Senior Member

Standaard

Het voordeel als je een bodem hebt is wel weer dat je het hele spul er zo uit tilt.
    Wat is daar het praktisch nut van?

Senior Member

Standaard

Mocht het nodig zijn het als je weinig ruimte hebt kun je zo alleen het interieur wegzetten (bij me thuis) en kan je je case opruimen, en als je dan iets wil toevoegen en tussen de draden brij moet kan je er ook beter bij. Dat is zo een beetje wat ik bedacht had

(ik betrap me er zelf op die vraag de laatste tjid veelvuldig te stellen )

Hmm ik bedacht me net ook dat dan alles wat steviger in de case zit, of heb jij de verhoging ook daadwerkelijk vastgezet?
    Laatst gewijzigd door Schuey; 11 februari 2010 om 14:31

Senior Member

Standaard

Hmm ik bedacht me net ook dat dan alles wat steviger in de case zit, of heb jij de verhoging ook daadwerkelijk vastgezet?
    Ik heb de verhoging met Tesa klittenband vast zitten. Dat zit zo goed vast dat ik de volle kist daarmee op kan tillen zonder dat hij los gaat.

Als je een losse 'inzet' wil hebben zou ik die van aluminium hoekprofielen maken ipv hout. Scheelt een hoop gewicht en je kunt je kabels ook veel beter wegwerken.

Senior Member

Standaard

Dat is knap stevig spul dan

Hoe moet ik dat dan voor me zien met die hoekprofielen? Hout is makkelijker te bewerken voor mij als iemand met 2 linkerhanden denk ik?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JvD. Bekijk bericht
    Ik voede mijn holy grail toen ook met een 1 spot. gewoon met een verloop stukje.
    ook zit je met al die adapters al aan veel euro.
    Ah ok, dat is ook handig ja
    Ik kreeg mijn adapters gewoon bij mijn 2ehands pedalen, dus heeft me zo goed als niks extra's gekost, vandaar dat ik voor de holy grail zijn eigen adapter maar gebruik, ik heb hem toch.

Heb idd een daisy chain met5 aansluiting, dus die moet wel alles wat er bijkomt nog kunnen voeden denk ik! Mocht er dan ruis optreden ergens door die gedeelde voeding, heb ik in ieder geval nog de ruimte om het probleem geval apart van stroom te voorzien.

Ik bedenk me net, kan ook als bodemplaat wel dunner hout gebruiken, dan scheelt het gewicht en is het misschien net hoog genoeg. Als dat sterk genoeg blijkt kan ik dat zelfs gebruiken voor het bovenblad, alleen dan misschien iets meer ondersteuning nodig. Goede compromis?
    Laatst gewijzigd door Schuey; 11 februari 2010 om 15:33

Senior Member

Standaard

Hoe moet ik dat dan voor me zien met die hoekprofielen? Hout is makkelijker te bewerken voor mij als iemand met 2 linkerhanden denk ik?
    Hout:
    * Op maat zagen
    * Verlijmen (met steunbalken? -> schroeven kan het hout doen splijten)
    * Schuren
    * Grondlak
    * Schuren
    * Aflakken

Alu profiel:
    * Op maat zagen
    * Gaatje boren
    * Popnagel er in

Senior Member

Standaard

Ach wat lief... Mijn eerste pedalboard probeersel!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten