Btw, ik heb ff gezocht, de pots zijn van Bourns (te krijgen bij allparts.com) en schijnen van betere kwaliteit te zijn dan de nieuwere CTS pots, waarvan bekend is dat de kwaliteit de laatste tijd achteruit gaat. (Beide fender en gibson gebruiken ze sinds 2008 )
Ja, die discussie houd ik me graag buiten...![]()
www.aardappeleters.netOorspronkelijk geplaatst door Nielsje
www.sleepwalkers.nl
Te koop:
Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.
Om het leuk te houden: Gibson wil (of heeft al) deze printjes standaard invoeren bij alle type's die in grote aantallen gebouwd worden.
Waarom? Simpel: kostenbesparing met als bonus hogere kwaliteit van de gitaren. Dit omdat bedradingsfouten vrijwel compleet uitgesloten zijn.
Die printjes laten etsen kost geen drol en ze laten assembleren ook niet (zal wel in China oid gebeuren, heb ik nog niet los gekregen). Daarnaast scheelt het ontzettend in productietijd, montagefouten (en opsporen en verhelpen daarvan) en je hebt nog minder geschoolde arbeiders (die kunnen solderen) nodig. Dit wordt nu gewoon een stukje lopende band-werk. En we weten allemaal wat dat betekent...
En voor ons heeft het ook voordelen, mits je andere elementen met dezelfde aansluitingen kunt kopen: je bent nu zo klaar met een wissel en je kan het eigenlijk ook niet meer verprutsen. Dus het is niet allemaal kommer&kwel...
Who needs a signature?
Over 20 jaar staat gitaarnet vol met klagende oudjes die wensen dat ze hun gibbie indertijd origineel hadden gehouden, want nu is hun vintage waarde gehalveerd
Serieuze modus: Het is maar een stuk hout, gewoon lekker in solderen en verbouwen zoals jij het wil!
Je kunt de originele onderdelen ook 20 jaar bewaren en bij verkoop er weer inzetten. Hoef je niks te solderen en niemand ziet dat het er ooit uit is geweest. Pure meerwaarde want alles doet het zonder krakende potmeters. Gewoon in een plasic zakje met een zakje silica er in tegen vocht.
Favorieten/bladwijzers