Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 18 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 174
    Senior Member

Standaard

Ik heb het al vaker moeten zeggen: SG's zijn gaaf!

Ik heb in mijn SG nu een Classic '57 bij de hals en een Bare Knuckle Black Dog bij de brug liggen. Ook leuk!

Senior Member

Standaard

oeh! lekker!

Senior Member

Standaard

Mooi gitaartje mitch! Maar wat bedoel je met 'sinds almere zat de tele me niet lekker'?
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

Senior Member

Standaard

Overdwars ingebracht zit niet lekker, Leon, als je te weinig vaseline gebruikt.

Heb ik me laten vertellen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Tja, rijsberman zei het zo subtiel als een kettingzaag en zo genuanceerd als een orkaan.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink Bekijk bericht
    +1 voor Rijsberman, en dan heb ik het niet eens gelezen.

Standaard

Super gitaar, gefeliciteerd met je aankoop. Toevallig heb ik vorige week vrijdag op dezelfde gitaar gespeeld bij de Feedback in Apeldoorn. Heb je deze gitaar gekocht in Apeldoorn? Deze speelde namelijk echt geweldig.

Moderator

Music

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    Mooi gitaartje mitch! Maar wat bedoel je met 'sinds almere zat de tele me niet lekker'?
    Nou, dat ding heeft een zalige resonantie en een super laag, maar met de huidige pups is het gewoon een goeie '52 style Tele en ik wil eigenlijk veel liever iets in de '72 style. Dan is dus de vraag: ga ik 'm verbouwen of kijk ik uit naar een andere? De radius van de toets bevalt me ook niet 100%, maar die resonantie jongens zeg... onderbuikgevoel all over the place. Dat was de aanleiding van de toch naar Feedback.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pmh Bekijk bericht
    Super gitaar, gefeliciteerd met je aankoop. Toevallig heb ik vorige week vrijdag op dezelfde gitaar gespeeld bij de Feedback in Apeldoorn. Heb je deze gitaar gekocht in Apeldoorn? Deze speelde namelijk echt geweldig.
    Nee, Rotterdam. Het speelgemak kon beter, ik heb 'm net enigszins afgesteld en hij speelt al soepeler. Sound was wel zeer, zeer dik in orde. Heb net weer effe lekker zitten knallen thuis en ik kan niet wachten tot het eerste rondje oefenruimte!
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

Heeey zo eentje heb ik ook! Was eerst mijn main-axe, maar sinds een jaartje om thuis te pielen, mee te nemen en als mijn backup voor mijn SG Classic met P90's, wat toch echt wel een machtige sound is. De Faded resoneert inderdaad lekker en ik vermoed dat het gebrek aan lak hiervan een oorzaak is. Normaal gesproken zit er een 490r/490t combinatie in deze gitaren. Ik persoonlijk vond het brugelement wat aan de dunne kant en heb hem vervangen door een Rio Grande BBQ, maar als het dik genoeg is voor jou dan is dat alleen maar mooi want dat bespaart je weer centen. Veel plezier ermee!
    Drummer: "Potmeter? Is dat net zoiets als een gaydar?"

Standaard

Gefeliciteerd, Mitch! Ben heel benieuwd naar de klank. De enige SG's die ik regelmatig bespeel is een oude uit eind jaren '60 en een jaren '90 exemplaar van een vriend van me die te gek klinkt. Ik heb ook even op die van Han mogen rocken en die was ook heel cool.

Morgen ga ik trouwens ook toevallig wat Gibsons proberen. Misschien kom ik ok wel met een SG thuis.

Senior Member

Standaard

Ik heb nog een mooie special 4 sale

Senior Member

Standaard

Sorry dat ik het zeg, maar er zitten hier maar echt weinig mensen die op de hoogte zijn van het (huidige) Gibson-assortiment.

2 redenen:
    -We hebben 2 pagina's nodig voordat iemand de juiste elementen noemt (iets wat je met een blik op de site van Gibson ook zo weet). En nee Geert, op een Special Faded uit de huidige lijn (dus ook 2007) horen GEEN kapjes op de elementen!
    -De SG Special Faded's zijn al een kleine eeuwigheid 649 euro. De Les Paul Studio Faded in Worn Brown kost bij Feedback overigens ook maar 649 euro! Grote grap: bij een hoop webshops is de LP nog duurder, terwijl ze (uitgaande van Gibson zelf) gelijk geprijsd horen te zijn...

Overigens is het 'n 50's neck die er op je SG zit. Als je hier: http://www2.gibson.com/Products/Elec.../Features.aspx kijkt, zie je zo het verschil in de neck-profielen en zie je ook de elementen die er in zitten.

Verder wil ik je wel feliciteren met je SG! Heb 'm zelf ook gehad (was m'n 1e gitaar) en voor meer gekocht (uit de laatste bestelling van NL Muziek). Heb 'm er ook al weer uit gedaan omdat ik 'm te zwaar in de nek vond. Heb nu een hele andere en leukere collectie voor terug (zie de handtekening).
    Laatst gewijzigd door Outline; 11 februari 2010 om 05:18
    Who needs a signature?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten