linkshandige versterker?
Ik snap er echt helemaal niks meer van hoor...
linkshandige versterker?
Ik snap er echt helemaal niks meer van hoor...
De beste investering op gitaargebied die ik zelf gemaakt heb :
Ik raad het nog altijd elke beginner aan (al zou het weleens geüpdatet mogen worden)
“Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia
GuitarPlansCollection
haha sorry.. dat meende ik niet:P
er is niets zoals links en rechtshandige versterkers..
maar de gitaar.. ik zou gewoon eens proberen rechts te spelen..
of links op een rechtse gitaar
sg is volgens mij best makkelijk omkeerbaar en/of de snaren verwisselen..
dat boek heb ik ook ergens liggen..
ze zijn gewoon aan het kloten, het is gitaarnet, niks van aantrekken vooral niet alserachter staat
![]()
Probeer eerst maar eens op die rechtse gitaar wat akkoorden te spelen. Er zijn hier eindeloze discussies geweest over de zin en onzin van een linkse gitaar enkel en alleen omdat ze nou eenmaal bestaan. Van de meeste instrumenten heb je maar één variant en wordt die discussie dus niet gevoerd.
OJee
Classic Rock Band: Very Old Nick
uhmmm Volgens mij spelen de meeste linkshandigen ook op een linkshandige gitaar, maargoed.
Die SG is practisch symmetrisch (sommiga Sg's hebben boven een ietsje langere hoorn maargoed) dus die kun je omdraaien. Dat gaat met een LP, Strat en Tele niet echt.
Je kunt de snaren omdraaien en eventueel de knoppen eraf halen (heb je toch niet nodig) en dan heb je een linkshandige gitaar.
Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome
Hallo FlameDude.
Mijn zoon van (toen 10, nu 13) is ook linkshandig en ik ben met hem naar een gitaarwinkel gegaan en heb hem op een rechtshandige en een linkshandige gitaar laten spelen. Bij hem voelde linkshandig gewoon veel logischer, dus dat was simpel. Doe het zelfde en ik denk dat je vrij snel "voelt" wat voor jou logisch is. En is er geen verschil, ga dan rechtshandig spelen, want dat maakt het kiezen van een gitaar wel veel eenvoudiger. En laat je niet gek maken op dit forum, ze vallen allemaal wel mee, hoor...!!
Heel veel succes.
Gr. C.
Ok, ik denk dat ik nu genoeg weet.
Heel erg bedankt allemaal om serieus te antwoorden op mijn domme beginnersvragen![]()
Favorieten/bladwijzers