Dat zat toch bij zo'n dure gitaar wel garantie zijn? Anyhoe, gewoon een kwestie van de pots weer op de print vastsolderen, ook al niet moeilijk. In principe zijn ze niet slechter dan ouderwetse pots, dus qua sound maakt het niet uit.
www.aardappeleters.netOorspronkelijk geplaatst door Nielsje
www.sleepwalkers.nl
Te koop:
Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.
Ik snap de problemen omtrent de printplaatjes eigenlijk niet.. Wat zit er in het 'metdehandomwondenoudestofuitdefiftiesdieookbij59b urstswerdgebruikt'-draadje? Exact hetzelfde materiaal als het materiaal waar je inductiestroompje in de printplaat doorgaat.
Een beetje wat Realeigo zei eigenlijk (vintage correct/conservatisme). Ik kan de printplaatjes alleen maar toejuichen, geen rommelig gesoldeerde dingen meer, maar propere nette printplaatjes.
Hier een leuk printplaatje voor strats.![]()
Vind ik serieus een leuk ding. Ik snap niet wat mensen zeuren met vintage shit enzo... Dit zorgt ervoor dat een gitaar betrouwbaarder wordt, bovendien ook nog eens makkelijker te assembleren. Zoals je bij die printplaat van die strat ziet geeft je dit heel veel extra mogelijkheden, geef mij er maar 1 hoor.
Kijk ik hoef die nieuwe zooi ook niet in mijn wat "oudere" gitaren te hebben omdat die gewoon al 30 en 40 jaar zelfde hardware hebben, en dat het nog helemaal goed doet, maar in een nieuwe gitaar heb ik graag een goede PCB met stekkers zodat ik bij een pickupwissel alleen nog maar draadjes ergens hoef in te draaien of een stekkertje moet aansluiten. Ideaal!
En dat deze Gibson kapot ging zal vast gewoon exemplarisch zijn want Gibsons zijn tegenwoordig niet super, maar zo slecht zijn ze bij lange na niet. Hij kan gewoon gebruikmaken van de garantievoorwaarden die Gibson biedt.
de ouwe vintage gitaren, klinken grotendeels zo goed, vanwege t hout wat veel langer de tijd heeft gehad om te drogen.
Niet de ouwe draadjes van toen en de ouwe potmeters etc.
Tuurlijk de PUs maken verschil, maar je kan van toen de een met de ander niet vergelijken omdat alles nooit consistent was.
Tegenwoordig wel, als je bijv een gisbon via internet zou bestellen, krijg je een bijna identieke gitaar als de andere die dezelfde dag ook uit de fabriek is komen rollen (ja er zitten verschilen in maar dat is niet de discussie nu)
Met de printplaatjes is alles veel makkelijker geworden om te vervangen, en ja de vintage liefhebbers zitten altijd te zeuren om dit soort vernieuwingen, maar dan moet je geen nieuwe kopen maar 20.000 euro meer neerleggen om een echte vintage, en niet voor 2000 een vintage reissue nemen want die is ok niet vintage
Ik zeg nogmaals niet of het slechter/beter is.
Ben alleen wel van mening dat het vreemd is wat Gibson doet, zeker omdat ze zo prijzig zijn.
Mijn Epiphone van €500 en Danelectro voor €100 hebben het niet eens..
Gelukkig ben ik erachter dat deze enkel in de 'goedkopere' Gibsons zitten (Sg std, faded, LP std etc).
Wel vreemd dat ze er bij Maxgutiar niks van wisten, ík weet in ieder geval genoeg.
Favorieten/bladwijzers