Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 140

Hybrid View

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ellisvertellis Bekijk bericht
    Die man waar de pots los waren gekomen had zijn gitaar normaal (lees: dagelijks) gebruikt, al gaf hij toe dat hij veel met volume- en toon-knoppen speelde. Vind ik normaal. De gitaar zelf vertoonde echter geen krassen ofzo, dus echt wild zal het er ook niet aan toe zijn gegaan.
    Vrolijk werd hij er toch niet van: 2000 en... uitgeven en na enkele maanden de hardware moeten laten vervangen. Ook niet iedereen kan dat zelf.
    Misschien was het idd gewoon een exemplarisch geval, natuurlijk...
    Ik dacht dat zulke gevallen onder de limited lifetime warranty van gibson viel?
    Of ben ik nou gek? Of hebben ze dat afgeschaft?

Standaard

Dat zat toch bij zo'n dure gitaar wel garantie zijn? Anyhoe, gewoon een kwestie van de pots weer op de print vastsolderen, ook al niet moeilijk. In principe zijn ze niet slechter dan ouderwetse pots, dus qua sound maakt het niet uit.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bert k Bekijk bericht
    Dat zat toch bij zo'n dure gitaar wel garantie zijn? Anyhoe, gewoon een kwestie van de pots weer op de print vastsolderen, ook al niet moeilijk. In principe zijn ze niet slechter dan ouderwetse pots, dus qua sound maakt het niet uit.
    Hij wilde er conventionele hardware in denk ik, anders zou je hem idd gewoon terug kunnen brengen...

Standaard

Ik snap de problemen omtrent de printplaatjes eigenlijk niet.. Wat zit er in het 'metdehandomwondenoudestofuitdefiftiesdieookbij59b urstswerdgebruikt'-draadje? Exact hetzelfde materiaal als het materiaal waar je inductiestroompje in de printplaat doorgaat.

Een beetje wat Realeigo zei eigenlijk (vintage correct/conservatisme). Ik kan de printplaatjes alleen maar toejuichen, geen rommelig gesoldeerde dingen meer, maar propere nette printplaatjes.

Standaard

Hier een leuk printplaatje voor strats.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door snaarplukker Bekijk bericht
    Hier een leuk printplaatje voor strats.
    Vind ik serieus een leuk ding. Ik snap niet wat mensen zeuren met vintage shit enzo... Dit zorgt ervoor dat een gitaar betrouwbaarder wordt, bovendien ook nog eens makkelijker te assembleren. Zoals je bij die printplaat van die strat ziet geeft je dit heel veel extra mogelijkheden, geef mij er maar 1 hoor .

Kijk ik hoef die nieuwe zooi ook niet in mijn wat "oudere" gitaren te hebben omdat die gewoon al 30 en 40 jaar zelfde hardware hebben, en dat het nog helemaal goed doet, maar in een nieuwe gitaar heb ik graag een goede PCB met stekkers zodat ik bij een pickupwissel alleen nog maar draadjes ergens hoef in te draaien of een stekkertje moet aansluiten. Ideaal!

En dat deze Gibson kapot ging zal vast gewoon exemplarisch zijn want Gibsons zijn tegenwoordig niet super, maar zo slecht zijn ze bij lange na niet. Hij kan gewoon gebruikmaken van de garantievoorwaarden die Gibson biedt.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    oh ik wil zo graag mijn custombuilds laten zien, maar ze staan nog in het bos

Standaard

de ouwe vintage gitaren, klinken grotendeels zo goed, vanwege t hout wat veel langer de tijd heeft gehad om te drogen.
    Niet de ouwe draadjes van toen en de ouwe potmeters etc.
    Tuurlijk de PUs maken verschil, maar je kan van toen de een met de ander niet vergelijken omdat alles nooit consistent was.

Tegenwoordig wel, als je bijv een gisbon via internet zou bestellen, krijg je een bijna identieke gitaar als de andere die dezelfde dag ook uit de fabriek is komen rollen (ja er zitten verschilen in maar dat is niet de discussie nu )

Met de printplaatjes is alles veel makkelijker geworden om te vervangen, en ja de vintage liefhebbers zitten altijd te zeuren om dit soort vernieuwingen, maar dan moet je geen nieuwe kopen maar 20.000 euro meer neerleggen om een echte vintage, en niet voor 2000 een vintage reissue nemen want die is ok niet vintage
    Epiphone Les Paul Standard plus '07
    Ibanez GAX 70 '03
    Ibanez MC924 '85 Bas
    Marshall JCM 900

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Danieldg Bekijk bericht
    Een beetje wat Realeigo zei eigenlijk (vintage correct/conservatisme). Ik kan de printplaatjes alleen maar toejuichen, geen rommelig gesoldeerde dingen meer, maar propere nette printplaatjes.
    Ik zeg nogmaals niet of het slechter/beter is.
    Ben alleen wel van mening dat het vreemd is wat Gibson doet, zeker omdat ze zo prijzig zijn.
    Mijn Epiphone van €500 en Danelectro voor €100 hebben het niet eens..

Gelukkig ben ik erachter dat deze enkel in de 'goedkopere' Gibsons zitten (Sg std, faded, LP std etc).

Wel vreemd dat ze er bij Maxgutiar niks van wisten, ík weet in ieder geval genoeg.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Daan_B Bekijk bericht
    Ik zeg nogmaals niet of het slechter/beter is.
    Ben alleen wel van mening dat het vreemd is wat Gibson doet, zeker omdat ze zo prijzig zijn.
    Mijn Epiphone van €500 en Danelectro voor €100 hebben het niet eens..
    Je betaalt bij gibson echt niet voor het werk hoor.
    Die 1000 euro die je extra betaalt tegenover andere gitaren zit in naam.
    Dus niet in het printje of extra dure pickups of special hout.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Realeigo Bekijk bericht
    Je betaalt bij gibson echt niet voor het werk hoor.
    Die 1000 euro die je extra betaalt tegenover andere gitaren zit in naam.
    Dus niet in het printje of extra dure pickups of special hout.
    Okee, dan noem maar een gitaar die net zo goed is en het zelfde karakter heeft als:

Gibson Les Paul Traditional ( Nieuw iets van 1700 ) voor 700.-
    Of een gibson standard 2008 ( nieuw iets van 1900 ) voor 900.-
    Lijkt me ook niet helemaal waar dus....

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten