Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 25 van 48 EersteEerste ... 15232425262735 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 241 t/m 250 van 480

Discussie: Stonebeat voor Emma

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj Bekijk bericht
    Kan er dan nog wel gestaind worden? Lijkt mij een probleem te zijn ...
    Wat te proberen valt is de epoxy kleuren. Daar schuur je niet zomaar doorheen. Of het werkt weet ik niet maar het is het proberen waard natuurlijk. Ik heb voor het inlegwerk van mn zwarte lp ook epoxy met zwart aangemaakt en dat werkte goed. Of het met stain ook werkt is de vraag.

Standaard

lijkt me niet echt te werken, want epoxy trekt niet in, toch?
    Epiphone Les Paul Standard plus '07
    Ibanez GAX 70 '03
    Ibanez MC924 '85 Bas
    Marshall JCM 900

Standaard

Op zich zou kleuren van epoxy wel moeten kunnen, als je iets hebt dat zich ermee laat mengen. Ik denk dat je dan hetzelfde effect krijgt als met op kleur gebrachte blanke lak.

Maar de versie die ik nu gebruik is slechts een paar minuten verwerkbaar; je moet steeds met kleine beetjes werken. Ik denk dat je de boel alweer weg kunt gooien tegen de tijd dat je de kleur er goed doorheen hebt gemengd.
    Mocht dat op tijd lukken, is het zeer de vraag of je het volgende kloddertje op exact dezelfde kleur krijgt.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Senior Member

Standaard

Niet gehinderd door enige kennis zou ik (mocht ik het willen proberen) eerst het kleurtje door de hars mengen, en pas daarna de verharder er doorheen roeren. Dat scheelt misschien net genoeg in tijd...
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Woml Bekijk bericht
    Niet gehinderd door enige kennis zou ik (mocht ik het willen proberen) eerst het kleurtje door de hars mengen, en pas daarna de verharder er doorheen roeren. Dat scheelt misschien net genoeg in tijd...
    Dat idee is natuurlijk geniaal in z'n simpelheid
    Dat ik daar zelf nog niet aan had gedacht
    Aaron Stonebeat

Senior Member

Standaard

Wellicht dat de colorstain van stew mac mengt? Dat kan je overal door gooien dus wellicht ook hierdoor. Het is idd lastig als je bij moet maken of je moet exact afmeten hoeveel stain erin gaat. In druppels bijvoorbeeld.

Senior Member

Standaard

Er zijn ook gewoon speciale kleurstoffen voor epoxy, ik zou me daar eerder aan wagen als je niet weet wat het spul gaat doen en of het uberhaupt wel mengt met epoxy.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nickofzo Bekijk bericht
    ik zou wel een linkshandige versterker kopen

Standaard

Terwijl de epoxy-behandeling gestaag voortschrijdt, ben ik een volgende stap gaan testen: het frezen van de uitsparing voor de binding.

Stap 1. Het lager van het ene bitje gewisseld met dat van een ander:

Stap 2. Teststukje (eiken-)hout erlangs gehaald:

Stap 3. Diepte vergelijken met het materiaal voor de binding:

Het gaat probleemloos. Als ik goed meet, wordt de uitsparing 1,25 mm diep terwijl het plastic voor de binding 1,45 mm is.

Dit is het freestafeltje dat ik vorig jaar in elkaar heb gezet. Het tafeltje was in de aanbieding bij een bouwmarkt en de frees is een aldi- of lidl-exemplaar dat al na één keer gebruiken uit elkaar begon te vallen. Inmiddels is daar alles vanaf behalve de frees zelf en z'n voet en doet-ie uitstekend z'n werk:

Aaron Stonebeat

Standaard

Er was nog een aantal klusjes waar ik al een tijdje tegenaan hikte. Zoals het boren van de gaatjes om de bevestigingsschroeven voor de elementen in de draaien.
    Eerst heb ik twee malletjes gemaakt die vrijwel exact in de openingen voor de elementen passen met op de juiste plaats de gaatjes:

En daarmee dan naar de kolomboor:

Vervolgens schroefdraadjes tappen:

Bijna niet te fotograferen, maar ik denk dat ze goed zitten:

Aaron Stonebeat

Standaard

Het andere klusje was het maken van de uitsparing onder de snaarhouder; zodat die ook werkelijk snaren vast kan houden.
    Als eerste uiteraard de juiste positie van de houder bepaald en bevestigingsgaten geboord. Met de snaarhouder tegen de top heb ik eerst de insteekgaten door het hout geboord:

En vervolgens met de decoupeerzaag de sleufjes gemaakt voor de bolletjes van de snaren:

Ik had het tape er eigenlijk alleen op geplakt om op af te tekenen maar ik vond dat het hout er mooi splintervrij onder vandaan kwam. Het zou ook kunnen dat de epoxy het hout een beetje tegen splinteren beschermt.
    Aaron Stonebeat

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten