Verkoopt Conrad ook messing? Ik vind het bij de bouwmarkt ook schrikbarend duur. Ben al op zoek naar recycle bedrijven.
Ik zag het op marktplaats laatst ergens voor 5 euro per kilo. De marktprijs zal vast nog lager liggen. Maar waar koop je het, hè?
Verkoopt Conrad ook messing? Ik vind het bij de bouwmarkt ook schrikbarend duur. Ben al op zoek naar recycle bedrijven.
Ik zag het op marktplaats laatst ergens voor 5 euro per kilo. De marktprijs zal vast nog lager liggen. Maar waar koop je het, hè?
Aaron Stonebeat
Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/
ja, conrad heeft een aantal verschillende diktes koper en messing plaatjes van 200x400mm. en zoals ik al zei, goedkoper dan bij de groothandel.
Ik wist trouwens niet dat bouwmarkten ook messing verkochten. wel alu enzo maar messing?? Ik moest een plaatje hebben wat natuurlijk geen deukjes e.d. heeft dus ik moest wel nieuw kopen.. nou ja, weer wat geleerd..
gr
@je
De gamma hier heeft een klein beetje messing, staat bij het aluminium. Ik heb laatst een hoekprofiel gekocht, 1 meter lang, zijden van 2,5 cm en 2 mm dik. Kostte zo'n 18 euro en komt daarmee op een prijs van zo'n 22,50 per kilo.
Zo'n plaatje van 20 x 40 cm bij 1,5 mm dat Conrad verkoopt, komt op een prijs van bijna 30 euro per kilo.
Laatst zag ik op marktplaats iemand die messing verkoopt voor 5 euro per kilo; de prijzen variëren nogal.
Aaron Stonebeat
tja, dat blijkt wel weer. Ik heb alleen niks aan een hoekprofiel...
Ik moest wel een plaat hebben voor mijn pup ring/slagplaat.. en helaas heb ik mijn wals net verkocht...
maar goed, ik had een update beloofd, dus bij deze..
vandaag eerst maar eens de laatste klodders epoxy van mijn inlay geschuurd. helaas bleek toen dan één randje niet zo mooi geworden is dus die moet nog even bijgewerkt worden. Verder zijn de beschadigingen goed te zien op de foto... ik hoop dat het lukt om dat te repareren..
De plaatjes teflon heb ik al gemaakt zodat ik van de week kan gaan kliederen met epoxy.
Ik heb de decoupeerzaag in mijn messing plaatje gezet en het model grofweg uitgezaagd. Er zaten al behoorlijk wat krassen in het messing zodat de keuze voor een decoupeerzaag was makkelijker werd. Na het zagen, het plaatje langs de drumsander gehaald. De buitenkant is nu op model en donderdag ga ik de gaten voor de pups doen...
Dat was het wat betreft mijn eigen gitaar, voor de rest ben ik alleen maar bezig geweest met de gitaar voor mijn vriendin... ook leuk!
ze wilde graag een zwart randje tussen beide helften van de top... weet niet of ik het zelf zo mooi vind maar goed, het wordt haar gitaar...
dat witte is een reep teflon zodat ik niet per ongeluk de andere helft van de top vastlijm...
als laatste vandaag heb ik de hals aan de body gelijmd...
donderdag weer verder...
gr
@je
geen grote update deze keer...
heb alleen mijn pup ring plaatje afgemaakt. Zitten nog een paar hele licht krasjes in dus ik ga het nog maar proberen om het machinaal te polijsten..
maar op zich ben ik wel tevreden. Morgen maar even kijken hoe het staat op de groene body... ben wel benieuwd...
in tegenstelling tot de zwarte uitvoering denk ik dat ik de brug maar op het messing schroef.... tenzij dat de sustain niet ten goede komt. dan maak ik nog een gat in de plaat zodat de brug rechtstreeks op het hout geschroefd wordt.. en de brug wordt denk ik zwart omdat ik denk dat een gouden brug op deze plaat niet zo mooi staat...
gr
@je
Niet zo mijn stijl, maar erg mooi![]()
Aaron Stonebeat
En zoiets hat ik dus voor ogen op deze gitaar, net als asb niet mijn smaak maar het hoort wel bij jou gitaren die slagplaat en ik raade je nog aan om het zo te doen en het pakt super uit.
Ben benieuwd naar hetr totaal plaatje.
ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิ
dank dank! ik zal proberen om morgen een totaal plaatje te maken...
welterusten!
@je
belofte maakt schuld, hierbij dus de totaalplaatjes... jammer dat het groen niet zo mooi overkomt als in het echt...
en nog één:
en om het af te leren...
Ik heb voor de foto even een standaard zwarte brug op het messin gelegd. Er komt een wilkinson tremelo op. in eerste instantie wilde ik een gouden maar ik denk dat ik toch maar voor een zwarte uitvoering ga. Helaas zitten er rvs zadels op, misschien dat ik ergens zwarte zadels kan vinden.. ff zoeken dus..
helaas is de toets nog niet klaar.... ik moest zoals ik al eerder meldde, wat plekjes opvullen door het verwijderen van de frets...
maar als de toets dan klaar is, kan hij op de hals gelijmd worden. Dan is het nog een kwestie van binding schoon schrapen en aflakken ( alsof dat zo makkelijk is... zie er als een berg tegen op!)
tot gauw
gr
@je
Echt prachtig![]()
Aaron Stonebeat
Favorieten/bladwijzers