Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 54 van 72 EersteEerste ... 444525354555664 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 531 t/m 540 van 712

Discussie: Axe-Fx anno 2009

Senior Member

Standaard

+1 ...ik heb mijn geluid standaard een fikse lowcut van 250hz , veel mids , weinig hoog....gewoon een volle sound....dit met een mix van de 2 redwirez cabs : marshal greenbags met Royer 121 en Shure sm57
    Alle eq van de amps is helemaal standaard op `nul` behalve de lowcut...en het klinkt eigenlijk altijd.......daarom is geluiden maken voor MIJ supersnel gedaan.....klinkt in de studio , live zet de engineer het helemaal `flat` qua eq.....dus ikke very happy.....

Om dit te bereiken heb ik wel lang gezocht naar de juiste combi van 2 cabs zodat ik de amps dus helemaal standaard kan laten (op de lowcuts na)

en de Nik Huber Orca doet de rest samen met mijn pizza vette vingers......

P.S : Morris een keertje een Axe FX meeting doen om wat van mekaar op te steken ??

Standaard

Morris: Tja, ik zou je live-sound moeten horen, daar kan ik zo moeilijk over oordelen. Veel collega's hebben vooral om die reden 'n studio en 'n live set-up. Maar als het voor jou werkt is het goed natuurlijk.
    Ik heb tot vooor jaren terug ook altijd nagenoeg m'n studio-instellingen tevens live gebruikt...klonk zeker niet slecht...geluidsman was er zeer tevreden mee, maar achteraf is het verschil wel groot met m'n huidige sound.

In onderstaand topic (2005) zeg ik letterlijk dat ik nagenoeg m'n studio-sound ook live gebruik...wel toevallig...in deze context. Alweer 5 jaar terug.

Live solo: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=66753

Link van mp3 was dood: http://www.xs4all.nl/~robbert0/Live__________Solo.mp3

Nogmaals, ieder 't zijne, maar studio of live maakt voor mij behoorlijk wat verschil.
    Heb je live-opnames? Niet studio, maar rechtstreeks van de mengtafel?...geven 'n behoorlijk goed beeld...
    Laatst gewijzigd door Robbert v.d. Hanenberg; 9 februari 2010 om 04:59

Senior Member

Standaard

Klinkt lekker, Robbert!
    Alexander van Engelen

Senior Member

Standaard

Ik denk dat je hier eindeloos kan blijven discuseren want ieder heeft zo z'n eigen ervaring maar vooral hun eigen beleving.
    Ik blijf gewoon bij mijn Tonelab omdat het voor mij tot nu toe geweldig werkt met direct inpluggen. Misschien als ik een AxeFx probeer dat ik er dan anders over denkt maar wat ik tot nu toe gehoord heb vind ik het nog niet de moeite waard om m te kopen. Wat dat betreft vind ik 11 Rack overtuigender klinken en dan heb ik het niet over de fx maar puur qua amps.
    Laatst gewijzigd door ateng; 9 februari 2010 om 16:39

Senior Member

Standaard

De Axe-FX is bij mij inmiddels de deur uit, maar mijn ervaring is als volgt.

Een erg vette sound op mijn studio monitors verzoop uiteindelijk in de bandmix. Uiteindelijk heb ik de sounds van de Axe-FX gemaakt op een kleine PA en hiermee had ik een bruikbare live sound. Dus wat dat betreft kan ik het verhaal van Robbert beamen. Misschien dat het ligt aan het feit of de band wel/niet gebruik maakt van meelopende bandopnames of sequences? Des te meer er live wordt gespeeld, des te minder het gemasterd/hifi klinkt.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chiel Bekijk bericht
    Misschien dat het ligt aan het feit of de band wel/niet gebruik maakt van meelopende bandopnames of sequences? Des te meer er live wordt gespeeld, des te minder het gemasterd/hifi klinkt.
    Het verschil zit 'm voornamelijk in 't gebruik van wel of geen akoestische drums. Een goed live uitversterkte akoestische set creert zoveel 'ruimte' in de mix, dat je als gitarist, vooral als je dus 'direct' speelt, ook ruimte moet creeren om 'n plaats in de mix te hebben.

Tipje: Vraag je drummer en bassist of ze tijdens de soundcheck ff 'n groove inzetten, alleen bas en drums, niet meer. Neem dit op met bijv. 'n MD-recorder en beluister 't thuis over je studio-monitoring en stel hier vervolgens je geluid op af.
    Waarschijnlijk kom je tot 'n heel andere instelling als bijv. met vst drums(Ezdrummer, Artist, enz,...).
    Op die manier heb je thuis 'n redelijke 'PA-referentie' zeg maar en kun je je sound(s) verfijnen
    Onze toetsenman geeft z'n sounds + sequences live ook meer midden(soms minder laag) omdat hij anders buiten de mix valt.
    Wat Chiel al zegt, gemasterde tapes van bands, duo'tjes, trio'tjes of whatever...bevatten vaak geprogrammeerde drums...zijn qua opzet hi-fi benaderd zeg maar...dan kom je met studio-settings 'n heel eind. Met clinics gebruik ik ook settings die afgesteld zijn op de backing track.
    Nogmaals, heb 't hier wel over 'direct' gebruik...werk je met mic's dan is het 'n totaal ander verhaal natuurlijk.

Standaard

Offtopic: Robbert, je hebt best wel vaak kritische vragen gekregen. Ik wil je in ieder geval alvast bedanken voor je suggesties over de impulse responses. Ik had me er tot nog toe niet zo mee bezig gehouden maar het is imo best wel een onderzoekje waard. Hiervoor heb je echter een flexibel en modeler vergelijkbaar iets nodig om te testen dus heb ik op advies van de website redwirez, de Peavey Revalver III VST/standalone demo software gedownload (had ik toch al enigszins in het vizier om een keertje te proberen).

Ik moet zeggen dat ik alleen al zeer aangenaam verrast was door de Peavey Revalver plugin zelf die toch een heel stuk flexibeler is en beter klinkt dan Line6. Het klinkt zowaar enigzins authentiek (JTM ff getest). Je kunt vrijwel alles instellen en alles is tot op de meest diepe details gemodelleerd (buizen, karakteristieken, transformator instellingen etc.) Dit belooft een leuk onderzoekje te worden...

Afijn, de plugin lijkt voldoende basis kwaliteit te hebben, daarom ik ga eerst een aantal goede en gevarieerde sounds samenstellen (fender, marshall etc). Als ik de sounds een beetje heb ingesteld ga ik daarna met de impulse responses spelen om te kijken of jouw opmerkingen inderdaad effect opleveren. Of het daarna ooit nog in een rackje komt is natuurlijk afwachten. Mochten mensen geinteresseerd zijn, dan wil ik de resultaten natuurlijk op termijn wel terugkoppelen.

Toch leuk om zoiets op te pikken via dit forum!
    Laatst gewijzigd door tnijland; 9 februari 2010 om 23:57

Standaard

Hey...no thanks man.
    Het is ook zeker de moeite waard om daarmee te experimenteren.
    Voor 'n paar te gekke (gratis)plugins (Revalver gauw deleten ), check onderstaande links 'ns:

Engl 530 preamp sim: http://www.theserinaexperiment.net/plugins.html

Bogner, Soldano + meer: http://lepouplugins.blogspot.com/

Dit zijn echt te gekke plugins! Zeker voor recording. Doen naar mijn mening niet onder voor de Axe. Wel combineren met goede impulsen natuurlijk.
    Laatst gewijzigd door Robbert v.d. Hanenberg; 10 februari 2010 om 01:05

Senior Member

Standaard

Hoe gebruik je die plugins? Ik zie dat het vst's zijn, dus bijvoorbeeld in Cubase? En hoe moet je dan impulses gebruiken? Zijn dat ook vst's? Ik gebruik nu Guitar Rig 3 af en toe voor mijn digitale sound via Cubase.

Senior Member

Standaard

Was ik ook benieuwd naar eigenlijk.

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten